Web Analytics Made Easy - Statcounter

 این روزنامه نوشت، این دستور ۳۰ دقیقه قبل از انجام حملات صادر شد و پس از آن صورت گرفت که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا این اطلاعات را به رئیس جمهور منتقل کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال بایدن، پس از آن به لوید آستین، وزیر دفاع دولتش توصیه کرد تنها یک حمله به سوریه صورت بگیرد و حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت سوریه ، حمله صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش سی.ان.ان ، حمله آمریکا محوطه ای در نزدیکی مرز عراق و سوریه را هدف قرار داد و بمب هایی به وزن ۲۲۶ کیلوگرم در این حملات استفاده شد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت که دو جنگنده از نوع اف-۱۵‌ای (F-15E) نیروی هوایی، هفت موشک شلیک کردند که در نتیجه آن ۹ تاسیسات، آن محدوده نابود شد به دو تاسیسات دیگر آسیب جدی وارد آمد.

این حملات که نخستین اقدام نظامی دولت بایدن بود هدف انتقادهایی در داخل قرار گرفت و دموکرات‌ها گفتند که حملات هوایی بدون مجوز انجام شده است.

تیم کین، سناتور ایالت ویرجینیا و از حزب دموکرات گفت: اقدام نظامی تهاجمی بدون تصویب کنگره در زمانی که وضعیت فوق‌العاده‌ای وجود ندارد، مطابق قانون اساسی نیست.

سناتور کریس مورفی نیز تاکید کرد که این حمله باید مجوز کنگره را دریافت می‌کرد.

همچنین آمریکا مدعی شده بود که عراق در این حمله به واشنگتن کمک کرده اما عراق این خبر را تکذیب کرد و بعدا آمریکا حرفش را تغییر داد و گفت که از اطلاعات عراق استفاده نکرده است.

روسیه نیز در واکنش به این حمله بیانیه ای را صادر و اقدام نظامی دولت بایدن را محکوم کرد و آن را نقض قوانین بین المللی دانست.

23311

کد خبر 1492859

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم

به گزارش "ورزش سه"، هازارد پس از سپری کردن چند فصل ناموفق با رئال مادرید تصمیم گرفت که قراردادش را با این باشگاه فسخ کند و بسیاری انتظار داشتند که او هم مانند بسیاری از بازیکنان حاضر در فوتبال اروپا در سال‌های پایانی زندگی حرفه‌ای خود راهی عربستان یا آمریکا شود.

با این حال، این ستاره بلژیکی تصمیم گرفت که در اقدامی غیر منتظره از دنیای فوتبال خداحافظی کند و به حضورش در این ورزش به‌صورت حرفه‌ای پایان دهد و این خبر بسیار بدی برای هواداران و علاقه‌مندان به این بازیکن بود.

هازارد حالا در گفت‌وگو با وو اسپورت ورلد در این باره اظهار داشت: «اساسا همیشه به خودم می‌گفتم که قرار است به آمریکا بروم و دو یا سه سال در آنجا بازی کنم. لیگ فوتبال آمریکا لیگ بدی نیست. به شوخی به کریستین بنتکه می‌گفتم که قرار است به او در واشنگتن ملحق شوم. در این صورت می‌توانستم با دوستم بازی کنم، چند پاس به او بدهم و او هم گل بزند.

اما مسئله فقط فوتبال نبود چون ما مجبور بودیم به‌صورت خانوادگی جابه‌جا شویم. همین موضوع باعث شد که در تصمیمم در این باره تجدید نظر کنم. صادقانه باید بگویم که دیگر نمی‌خواستم فوتبال بازی کنم. اگر واقعا به دنبال این بودم که ادامه دهم می‌توانستم به کشور دیگری بروم و حتی با خانواده نقل مکان کنم. اما دیگر چنین چیزی را نمی‌خواستم. دیگر نمی‌خواستم فقط برای اینکه پول در بیاورم به جایی بروم و دو یا سه هفته بعد از خودم بپرسم که چرا این کار را انجام دادم.»

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر