Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - یک کارشناس اقتصادی گفت: نفع کاهش نرخ بهره بانکی به همه بازارها و فعالان بازار می رسد و ضرر آن به کل کشور؛ چرا که موجب خلق پول و ایجاد تورم خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سنا، کامران ندری کارشناس بانکی با اشاره به کاهش نرخ بهره بین بانکی گفت: در یک مقطع کوتاه که به چند هفته هم نرسید، نرخ بهره بین بانکی بالاتر از حد تعیین شده بانک مرکزی رسید و سپس در محدود 19 تا 20 درصد ثابت مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: فشارهایی بر بانک مرکزی وجود دارد اما به طور کلی بانک مرکزی هم فعلا تمایلی به افزایش نرخ بهره بانکی ندارد؛ این نرخ قیمتی است که بانک ها بابت تامین کسری ذخایرشان پرداخت می کنند به همین منظور بانک ها هم از کاهش آن خرسند می شوند.
این کارشناس صنعت بانکداری اظهار کرد: از آنجایی که بانک ها هم خواهان سرمایه گذاری ارزان قیمت هستند، آنها هم فشارهایی بر بانک مرکزی وارد می کنند تا نرخ بهره بین بانکی کاهش یابد یا ثابت بماند.
ندری در پاسخ به این سوال که کاهش نرخ بهره بین بانکی چه تاثیری بر بازارهای موازی دارد، گفت: قطعا با کاهش این نرخ، هزینه تامین ذخایر و منابع برای بانک ها هم کم می شود ؛ بنابراین هر نوع سرمایه گذاری جذاب خواهد شد و بانک ها با قدرت خلق پول به حوزه خرید سهام، خرید املاک و .... وارد می شوند.
وی اضافه کرد: کاهش نرخ بهره موجب رشد تقاضا در همه بازارها می شود و شاید اولین تاثیر این اقدام را در بورس شاهد باشیم، بعد از آن هم دیگر بازارها و نهایتا کل اقتصاد از این اقدام تاثیر خواهند گرفت.
این کارشناس بازار بانکی خاطر نشان کرد: نفع کاهش نرخ بهره بانکی به همه بازارها و فعالان بازار می رسد و ضرر آن به کل کشور؛ چرا که موجب خلق پول و ایجاد تورم خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نرخ بهره بین بانکی نرخ بهره بانکی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی بانک ها خلق پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2051.7 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 


بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.     بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • شاه کلید مهار تورم
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند