Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:44:00 GMT

۳۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۵۴۶۵

۳۰ زندانی جرائم غیر عمد در استان بوشهر آزاد شدند

به گزارش ایرنا، علی جمادی روز شنبه در این آیین در زندان مرکزی بوشهر گفت: مجموع بدهی این زندانیان پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است که از این مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان تسهیلات و یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض  وکمک خیران تامین شده‌است.

وی بیان کرد: شاکیان نیز در این کار خیر به مبلغ سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان گذشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمادی اضافه کرد: با آزادی این زندانیان شمار زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شده در سال جاری در استان بوشهر به ۱۴۳ نفر با ۹۵ میلیارد تومان بدهی ‌رسید.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۴۴ مددجو با ۶۸ میلیارد تومان بدهی در بخش جرائم غیر عمد استان بوشهر زندان هستند که تلاش می‌شود با همکاری خیران هر چه سریع‌تر زمینه آزادی و بازگشت آنها به خانواده و جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به کمک ۹۰ میلیون تومانی یکی از خیران استان بوشهر برای آزادی زندانیان بیان کرد: حضور و مشارکت خیران نیک اندیش در گمنامی برای آزادی زندانیان از جمله تفاوت‌های نظام قضایی اسلامی با دیگر نظام‌های قضایی است.

جمادی با تاکید براینکه براساس قوانین جزایی اسلام کسی نباید مجازات شود مگر اینکه مستحق مجازات باشد گفت: براساس قوانین جزایی اسلام به فرد از باب اینکه انسان است نگاه می‌شود و براین اساس مورد مجازات قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: براساس قوانین جزایی اسلامی مجازات اسلامی باید به گونه‌ای باشد که از جرم به عمل آمده بتواند رفع اثر شود و همچنین از فردی که قدرت کار از او گرفته شده به جامعه بازگردد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: برگشت این مددجویان به جامعه به عنوان نیروی کار مفید تکلیف سازمان زندان‌ها و اقدامات تربیتی است و در این ارتباط تلاش می‌شود با آموزش مهارت‌ها و حرفه آموزی زمینه بازگشت آنها به جامعه فراهم شود.

برچسب‌ها بوشهر دادگستری ستاد دیه کشور سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دادگستری ستاد دیه کشور بوشهر دادگستری ستاد دیه کشور سازمان زندان ها اخبار کنکور میلیون تومان استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

 

هرمزگان-جام جم انلاین-با سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند.

 

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با آزادی زندانیان پاکستانی، برخی از اتباع ایرانی زندانی در پاکستان نیز آزاد می‌شوند و این فرایند بین دو کشور تا تعیین تکلیف همه افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه دارد.

 

کاظم غریب‌آبادی افزود: این اتباع به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان بسر می‌بردند و با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

 

وی گفت: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد می‌شوند.

دیگر خبرها

  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • رسیدگی مستمر به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند بوشهر
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند