Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:05:06 GMT

قصد مجارستان برای تشکیل جبهه راست افراطی در اروپا

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۵۴۷۰

قصد مجارستان برای تشکیل جبهه راست افراطی در اروپا

نخست وزیر مجارستان بعد از خروج از فراکسیون دموکرات مسیحی‌ها در پارلمان اروپا اعلام کرده که در حال مذاکره با احزاب راست افراطی در این اتحادیه برای تشکیل یک ائتلاف راستگرا و ضد امپراتوری اروپا است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، بعد از خروج حزب فیدس نخست وزیر مجارستان از فراکسیون محافظه کار حزب مردم در پارلمان اروپا حالا "ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان برای تشکیل یک ائتلاف راست ملی گرا در این اتحادیه تلاش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز جمعه در رادیو مجارستان اعلام کرد: باید یک وطن سیاسی برای انسان هایی مانند ما وجود داشته باشد که از این خانواده حمایت کرده و از وطن آن ها دفاع کند.

وی تاکید کرد که ما خواهان همکاری بین دولت های ملی و نه یک امپراتوری اروپایی هستیم. اوربان از تصمیمات خود برای همکاری با احزاب راست افراطی در اروپا در این راستا از جمله احزاب راست افراطی در ایتالیا خبر داد.

اوربان روز پنج شنبه هم در نامه ای تاکید کرد: ما حالا بدون فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا باید پیشنهادی را به شهروندان اروپایی بدهیم مبنی بر اینکه مایل به مهاجرپذیری و چند فرهنگی نیستیم و می خواهیم از سنت های مسیحی اروپا دفاع کنیم.

حزب راست افراطی "فیدس" به ریاست "ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان بعد از سال‌ها مناقشه روز چهارشنبه خروج نمایندگان خود از فراکسیون دموکرات مسیحی حزب مردم اروپا در پارلمان را اعلام کرد.

نخست وزیر مجارستان سال هاست با خانواده حزب دموکرات مسیحی اروپا بر سر مسائل مختلف اختلاف نظر دارد.

خروج حزب نخست وزیر مجارستان از بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپاحمایت مجارستان از تک روی‌ها در خرید واکسن‌های روسی و چینینخست وزیر مجارستان واکسن کرونای چینی تزریق کرد

12 نماینده پارلمان اروپا از حزب فیدس مجارستان فراکسیون دموکرات مسیحی حزب مردم در پارلمان اروپا را ترک کردند.

اوربان همچنین در نامه خود به منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا از رفتار دشمنانه فراکسیون حزب مردم در برابر حزبش و طرفداران آن ابراز دلسردی کرده و تاکید کرد که به دلیل نقض غیر دموکراتیک حقوق نمایندگان وی آن ها مجبور به کناره گیری هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مجارستان یکی از معدود کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که در سال های اخیر بدلیل تناقض های فاحش سیاست های دولت با جهت گیری و سیاست های اروپایی مورد انتقاد و اعتراض دیگر کشورهای عضو قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا روش های ملی گرایانه اوربان را مخالف ارزش ها و اصول اساسی این نهاد می داند، از این رو بارها بدلیل مخالفت وی با آنچه اتحادیه اروپا «حاکمیت قانون» می خواند، ا مورد اعتراض و فشار پارلمان و کمیسیون اروپا قرار گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

از زمان خروج حزب فیدس از بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا مرتبا در این باره که این حزب حالا به فراکسیون دیگری می پیوند و یا بدون فراکسیون به راه خود ادامه می دهد حدس گمان هایی زده می شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخست وزیر مجارستان راست افراطی دموکرات مسیحی پارلمان اروپا حزب مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن امروز (دوشنبه) تاکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برخلاف ادعاهایش، جنگ غزه را باخته است.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز طی سخنانی در نشست گفت‌وگو محوری که حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شکست خورده است.

وی گفت: نتانیاهو می‌گوید که به دنبال پیروزی در غزه است اما وی اکنون به شکست رسیده و اسرائیل نیز مطرود شده است. روشن است که نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

الصفدی با اشاره به اینکه ۱.۳ میلیون فلسطینی بمباران می‌شوند، گفت: همه خواهان صلحی مبتنی بر راه‌حل «دو دولتی» هستیم و باید اسرائیل پایبندی خود به صلح عادلانه و فراگیر را اعلام کند؛ همچنان که جامعه جهانی نیز بر این باور است که راه حل دو دولتی تنها راه تضمین امنیت و صلح خواهد بود.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از وزیر خارجه اردن گزارش داد که ابتدا رژیم صهیونیستی باید جنگ را متوقف کند و پس از آن از حماس برای آزادی اسرای صهیونیست درخواست خواهد شد.

پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ناکامی این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود، اکنون این جنگ به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد