Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادیب وحدانی اظهار داشت: برخی از فعالان موسیقی غیر زیرزمینی برای بیشتر دیده شدن، عنوان زیرزمینی را به خود الصاق می‌کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، برنامه ارغنون با موضوع بررسی موسیقی زیرزمینی، با حضور دکتر ادیب وحدانی (آهنگساز) از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.

باده ناگهان با موسیقیِ میدیا فرج نژاد منتشر شد

ادیب وحدانی در برنامه «ارغنون» گفت: در حالت کلی موسیقی به سه بخش «جز» و «کلاسیک» و «پاپ» تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام انواع موسیقی‌هایی که در دو بخش «جز» و «کلاسیک» قرار نگیرند، «پاپ» هستند. بر همین اساس موسیقی زیرزمینی را می‌تواند از شاخه‌های موسیقی پاپ دانست.

این آهنگساز ادامه داد: اکثر سبک‌های جدید موسیقی در بدو شروع کار، موسیقی زیرزمینی بوده‌اند و بعد از پذیرفته شدن در میان مردم و اهالی موسیقی از قالب قبلی خود خارج شده‌اند. برخی از موسیقی‌هایی که مخاطب کم‌تری دارند، لزوماً موسیقی زیرزمینی نیستند.

وحدانی تأکید کرد: موسیقی «پاپ» آمیزه‌ای از موسیقی‌های قبل از خودش است. موسیقی‌های پاپی که در دهه‌ 1950 میلادی در آمریکا تولید می‌شدند، از هارمونی‌های موسیقی‌ کلاسیک - قبل از خود - وام می‌گرفتند. قانون کپی - رایت در آمریکا به قرن 17 میلادی برمی‌گردد و تحقیقات نشان می‌دهند که در آن دوران بسیاری از آهنگسازها فقط با تولید قطعات موسیقی معیشت زندگی خود را تأمین می‌کردند.

این آهنگساز ادامه داد: بر اساس قانون کپی - رایت در آمریکا، نصفِ درآمد حاصل از اثر هنری متعلق به هنرمند است و این درصد برای طرفین غیر قابل مذاکره است، بر همین اساس ناشر نمی‌تواند بیش از 50 درصد فروش یک اثر هنری را کسب کند.

وی با اشاره به افسردگی اکثر مردم دنیا در دوران پس از جنگ جهانی دوم گفت: نسل جوان پس از جنگ جهانی دوم به کمک تهیه‌کنندگان بزرگ موسیقی در دنیا توانستند موسیقی‌های خوب و متفاوتی را به تولید و عرضه برسانند.

ادیب وحدانی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «ارغنون» با اشاره به این که موسیقی با تقلید شروع می‌شود، اظهار داشت: اگر فعالان موسیقی زیرزمینی تعداد حداقل 5 اجرای کامل داشته باشند، دیگر با اشعار انگلیسی‌زبان کار نمی‌کنند و حتماً برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب شعرهای فارسی استفاده می‌کنند. برخی از فعالانِ موسیقی که آثار غیر زیرزمینی تولید می‌کنند با هدف بیشتر دیده شدن، عبارت «زیر زمینی» بودن را به خود الصاق می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی موسیقی موسیقی زیرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند

احد وظیفه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار بارش در استان های قزوین، تهران، البرز و خراسان رضوی ۳۰ تا ۴۰ درصد و استان های فارس، کرمان و تا حدودی هرمزگان ۲۰ تا ۳۰ درصد کم بارشی دارند که با بارش های پیش رو انتظار می رود تا حدی کم بارشی جبران شود.

او با بیان اینکه در اغلب مناطق ۱۵ تا ۲۰ درصد کمبود بارش داریم، افزود: بنابر نقشه های هواشناسی شرایط بارندگی در اردیبهشت مناسب است که براین اساس کمبود بارش تا حدی جبران می شود.

وظیفه ادامه داد: بنابر آمار استان تهران ۸۰ میلی متر، قزوین ۱۰۰ میلی متر و خراسان رضوی درصدی کمتر از نرمال بارندگی دارند که براین اساس مدیریت آب برای فصل گرم امری ضروری است. در حوزه غرب و جنوب غرب بارش ها کمتر از نرمال است که با بارندگی های اخیر و پیش رو، وضعیت بهتر شد.

رئیس مرکز خشکسالی افزود: طی ۲ هفته آینده بارش های مناسبی خواهیم داشت که براین اساس به کشاورزان توصیه می شود که برای حفظ آب های زیرزمینی، نوبت آبیاری را برمبنای بارندگی ها به گونه ای تنظیم کنند که کمترین بهره برداری را از ذخایر سفره های زیرزمینی داشته باشند.

او گفت: کشاورزان هرمنطقه بسته به گیاه و مرحله رشد گیاه باید توصیه های تخصصی در آن منطقه را توجه کنند، اما در اغلب مناطق درختان میوه و محصولات غلات در مرحله گل دهی، رشد دانه و تشکیل میوه هستند که براین اساس کشاورزان باید توصیه ها را جدی بگیرند و همواره برای بهبود محصول و استفاده از دانش روز از نظر کارشناسان هواشناسی استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است