Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه "این استان در قرائت، صوت و لحن قرآنی صاحب سبک است" گفت: باید این سبک در کنار دیگر سبک‌های اصیل قرآنی که محتوا مبنا است در جامعه ارائه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بوشهر،آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در آیین تجلیل از نیم قرن خدمات قرآنی استاد پیشکسوت عبدالرضا عبدالله‌زاده با تبریک اعیاد ماه رجب و گرامیداشت هفته قرآن و عترت و روز قرآنی استان بوشهر اظهار داشت: خداوند خط هدایت عرشی به جامعه ارائه کرده تا انسان‌ها از این طریق به سعادت و کمال برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تجلی خط هدایت وحی را در کتب آسمانی دانست و تصریح کرد: اگر انسان  از خط هدایت عرشی استفاده کند در  مسیر صعود و کمال قرار می‌گیرد در غیر این صورت زمینه لغزش فراهم می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کسانیکه با قرآن کریم انس دارند مورد شفاعت قرار می‌گیرند گفت: در این راستا پاداش حافظان و قاریان قرآن کریم این است که در قیامت مورد شفاعت قرار می‌گیرند.

وی، جایگاه استان بوشهر در عرصه قرآنی در کشور ممتاز دانست و بیان کرد: بوشهر از استان‌های قرآنی است و دارای سابقه باشکوهی در عرصه‌های مختلف قرآنی است.

صفایی بوشهری، با اشاره به اینکه استان بوشهر در عرصه قرآنی دارای سبک است افزود: استان بوشهر در قرائت، صوت و لحن قرآنی صاحب سبک است که باید این سبک در کنار دیگر سبک‌های اصیل قرآنی که محتوا مبنا است در جامعه ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر ترویج فرهنگ آموزش عمومی قرآن کریم خاطرنشان کرد: قرآن پژوهی، تالیف کتب قرآنی، تفسیر و قرآن متقارن از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله میرزا حسین معتقد اهرمی است.

امام جمعه بوشهر از تدوین سند چشم‌انداز 20 ساله قرآن در استان خبرداد و بیان کرد: همزمان با روز قرآنی استان، از  سند اجرایی قرآنی بوشهر رونمایی می‌شود.

وی با  اشاره به دهکده قرآنی چارک در استان بوشهر افزود: با توجه به ظرفیت استان بوشهر در عرصه قرآن، باید پایتخت قرآنی استان بوشهر مطرح شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شخصیت‌های قرآنی در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:  عبدالرضا عبدالله‌زاده از بزرگان عرصه فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر هستند که تمام وجود خود را وقف این عرصه کردند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تجلیل از پیشکسوتان و برجسته‌های قرآنی استان بوشهر خاطر نشان کرد: باید از تمامی دست‌اندرکارانی که برای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر پیشگام شدند تجلیل و قدردانی شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با تاکید برنقش مهم تجلیل از بزرگان در ترویج فرهنگ و بالندگی رویش قرآنی گفت: تجلیل از فعالان قرآنی زمینه‌ای برای رویش‎های جدید در این عرصه و کارهای شایسته فرهنگی است.

عبدالهادی فقهی‌زاده با بیان اینکه تجلیل از عبدالرضا عبدالله‌زاده از پیشکسوتان عرصه قرآن در 50 سال گذشته اظهار داشت: اگر می‌بینیم که دین در دنیا آبرو دارد و دینداری در اقصی نقاط جهان اسلام نمود برجسته دارد و در کنار برنامه‌ریزان دین ستیز جلوه‌‏های بزرگی از آن می‎‌توان به چشم دید این میوه خدمت‌گزاران راستین قرآنی است.

وی عبدالرضا عبدالله‌زاده در استان بوشهر را یکی از این برجستگان قرآنی دانست و اضافه کرد: امیدواریم از دیار بوشهر صدها تن همچون عبدالله‌زاده در حوزه‌‏های گوناگون برخیزند و بیش از این فعالیت‌‎های فرهنگ قرآنی استان برجسته شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت قرآنی پل و معبری برای دستیابی به فرهنگ قرآنی است، عنوان کرد: آنچه امروز به سبک زندگی قرآنی، نگرش، بینش و رویش‌ها در همه زوایای زندگی کمک می‌کند ترویج این فرهنگ در همه سطوح جامعه به ویژه  انس جوانان و نوجوانان با این کتاب آسمانی است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر هم با گرامیداشت روز قرآنی بوشهر افزود: بوشهر و بوشهری از دیرباز با قرآن مانوس است و جایگاه این استان در عرصه قرآنی بسیار والا است.

سردار علی رزمجو سنت‌های دینی و مذهبی مردم استان بوشهر را منحصر به‌فرد دانست و تاکید کرد: انس با قرآن و سنت‌های دینی و مذهبی مردم استان بوشهر مدل افتخار این استان است.

مجتمع بزرگ قرآنی استان بوشهر تأسیس می‌شود استان بوشهر در پژوهش‌های قرآنی و نخبگان عرصه تلاوت از جایگاه ممتاز برخوردار است سند چشم‌انداز 20 ساله راهبردی قرآنی استان بوشهر رونمایی می‌شود

وی، با بیان اینکه از زمان نزول قرآن کریم سرمایه‌های مهم و بزرگی پرورش یافته‌اند خاطر نشان کرد: میلیون‌ها نفر در جهان، هزاران هزار نفر در ایران و صدها نفر در استان بوشهر افتخار مربی و استاد قرآن کریم داشته‌اند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، عبدالرضا عبدالله‌زاده از مربیان و قاریان برجسته قرآنی را از افتخارات استان بوشهر دانست و بیان کرد: این شخصیت نیم قرن از عمر خویش صرف خدمات قرانی در ابعاد قاری، استاد و مربی کرد و افراد زیادی را تعلیم و تربیت قرآنی کرده است.

در این آیین از  نیم قرن  خدمات قرآنی  استاد حاج عبدالرضا عبدالله‌زاده پیشکسوت قرآنی استان بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآنی استان بوشهر امام جمعه بوشهر استان بوشهر استان بوشهر عرصه قرآن جامعه ارائه قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند