Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت استان نسبت به قبل بهتر است اما قابل پیش بینی نیست، اظهار کرد: متأسفانه در مجموعه استان تاکنون ۹ نفر مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا را کشف کردیم که به تأییدیه آزمایشگاه نیز رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حمیدرضا رشیدی نژاد شنبه (16 اسفند) در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا استان کرمان گفت: مذاکراتی در خصوص سفرهای نوروزی انجام شد و از طرفی هم باید از مصوبات ستاد ملی کرونا تبعیت کرده و آنچه مصوب می شود عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه در سایت های مختلف آمده که بعضی از استان ها و مراکز زیارتی و سیاحتی را ممنوع السفر کردند، ما منتظر مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم.

 

 

وی افزود: طی نامه ای از وزارت بهداشت درخواست کردیم اگر قرار است برای شهرهای زیارتی محدودیت هایی اعمال شود برای کرمان هم در نظر گرفته شود زیرا با توجه به اینکه از سال گذشته تاکنون پس از شهادت سردار سلیمانی به نوعی شهر کرمان جزو استان های زیارتی محسوب می شود و این ترددها را می بینیم بنابراین اگر می خواهند شهرهای زیارتی و سیاحتی را ممنوع السفر کنند با توجه به اینکه مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان است، مشابه شهرهای زیارتی و سیاحتی تصمیم بگیرند.

 

 

 

رشیدی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت استان نسبت به قبل بهتر است اما قابل پیش بینی نیست، اظهار کرد: متأسفانه در مجموعه استان تاکنون 9 نفر مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا را کشف کردیم که به تأییدیه آزمایشگاه نیز رسیده لذا برخورد ما به لحاظ سخت گیری، درمانی و مراقبتی باید متفاوت تر از گذشته باشد.

 

 

وی به تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و بسیج اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه در ادامه طرح شهید سلیمانی و تحت عنوان فاز دوم است و در این فاز طرح تقویت یافته است که انتظار می رود در دو جنبه بیش از قبل فعالیت کنیم؛ یکی بیماریابی زودرس و یکی قرنطینه و نگهداشتن و ایزوله کردن افراد مبتلا و اطرافیان آن ها است.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ادامه داد: بیماریابی زودرس با پیگیری همکاران ما در خانواده ها و محله ها صورت می گیرد و به سراغ کسانی که تست آن ها مثبت است می روند و تا حداقل 10 نفر از افرادی که در تماس نزدیک با این افراد بودند را تست رپید انجام می دهند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین به زودی این طرح رسماً ابلاغ خواهد شد که در جهت آماده کردن فضا و کاهش بیماری است تا مردم عید آرام تر و بدون دغدغه داشته باشند.

 

 

 

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه تشدید نظارت ها به خصوص در ایام باقی مانده سال جاری، توسط تیم های نظارتی انجام شود و اینکه به صورت مشترک کار کنند، بیان کرد: در این دو هفته پایان سال تیم های نظارتی با یک محوریت به صورت مشترک این کار را انجام دهند و نظارت ها و بازرسی ها همانند قبل انجام شود که به صورت جزیره ای عمل نشود.

 

 

وی افزود: بعضاً ما با یک تبلیغات در فضای مجازی مواجه می شویم که به طور مثال سالنی در اختیار جماعتی گذاشته شده است که باید در چهارچوب مقررات باشد و بعضاً هم با یک دعوت نامه هایی مواجه می شویم که از قبل به حوزه بهداشت اطلاع نمی دهند و همه را به چالش می اندازد.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ادامه داد: انتظار است کسانی که صاحب مکان های بزرگ، سالن ها و اجتماعات هستند تا زمانی که ما مجوز صادر نکردیم برگزاری این برنامه ها غیرقانونی و تهدید علیه سلامت عمومی است بنابراین متولیان و صاحبان سالن ها حتماً مجوزهای بهداشتی را از متقاضی کسب کنند.

 

 

وی در پایان گفت: مسئله دیگر در خصوص توزیع مواد غذایی، میوه و ... برای شب عید و برای تنظیم بازار و کاهش قیمت ها است که درخواست داریم برای جلوگیری از ایجاد صف، تعداد غرفه ها زیاد شود و در جاهای مختلف باشند که شاهد تجمع نباشیم لذا امیدواریم مدیریت شود.

 

 

حسین صافی زاده، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با بیان اینکه خوشبختانه در هفته گذشته در همه دانشگاه ها کاهش مبتلایان کرونا را داشتیم و امیدواریم بتوانیم این را ادامه دهیم، افزود: در هفته های گذشته موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان نسبت به متوسط کشوری کمتر بوده است.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد استانی کرونا استانداری کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است

ایسنا/ایلام معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام گفت: دریافت نکردن گواهی سلامت از سوی واحدهای مرغداری به معنی جوجه ریزی غیرمجاز است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 «الهام جم‌زاده» به ایسنا اظهار کرد: مرغداران برای جوجه ریزی در واحدهای خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی، ضدعفونی سالنهای پرورش را بایستی زیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند و در نهایت در صورت داشتن شرایط مناسب گواهی جوجه ریزی آنها مورد تأیید دامپزشکی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: واحدهایی که گواهی بهداشتی دامپزشکی برای جوجه‌ریزی کسب نکنند به عنوان جوجه‌ریزی غیرمجاز و تخلف شناخته می‌شود و جوجه‌ریزی غیرمجاز بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و سبب به خطر افتادن جمعیت طیور استان شده و ممکن است باعث افزایش خطر بیماری‌های واگیر طیور شوند، پس هرگونه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری برای رعایت مسائل بهداشتی باید تحت نظر دامپزشکی استان صورت گیرد.‌

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: هم اکنون نظارت کامل دامپزشکی ایلام بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان وجود دارد، هر واحدی هم اگر جوجه ریزی غیرمجاز داشته باشد، چون بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی استان سرزده و مستمر هستند، در سریع‌ترین زمان شناسای و واحدهای متخلف بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: عدم کسب گواهی بهداشتی از سوی مرغداری‌ها باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و باعث اختلال در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی های مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا