Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@12:33:41 GMT

جشنواره سراسری شهید کشوری سالانه برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۹۷۹۶

جشنواره سراسری شهید کشوری سالانه برگزار می شود

حجت الاسلام حقیان با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه سازی دو فریضه امر به معروف و نهی، گفت: جشنواره سراسری شهید کشوری سالانه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین « رضا حقیان»  امروز در مراسم اختتامیه جشنواره شهید کشور، با بیان اینکه جشنواره سراسری شهید «محمد کشوری» به همت معاونت رسانه، فرهنگ و آموزش ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان لرستان و بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شده است، اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره امر به معروف و نهی از منکر به نام شهید کشوری کاری بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان، افزود: انشاء الله هرساله به نام شهید کشوری و در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید امر به معروف و نهی از منکر به صورت سراسری برگزار می شود.

 

وی افزود: هرسال باید تلاش شود این جشنواره با رونق بهتر و غنای بیشتری با گسترده کشوری برگزار شود.

 

حجت الاسلام حقیان با اشاره به  اینکه از نگاه دین مبین اسلام هر انسانی دو حرکت تکاملی دارد، ادامه داد: نخستین حرکت تکاملی انسان ها جسمانی و یا مادی است و دیگر حرکت تکاملی انسان دوران نوزادی، کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و کهنسالی را سپری می کند.

 

وی افزود:  در این حرکت جسمانی تکاملی موانع و چالش های وجود دارد، اگر ما نسبت به این موانع، چالش ها و خطرات آگاهی و شناخت پیدا نکنیم، یقین داریم که این حرکت تکاملی جسمانی یا متوقف می شود و یا با کندی مواجه می شود.

 

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه دومین حرکت تکاملی انسانی حرکت تکاملی معنوی است، افزود: انسان از زمانی که به سن تکلیف می رسد،حرکت معنوی به سمت خدا شروع می شود تا انسان کامل به قرب الهی می رسد.

 

وی بیان کرد: دراین مسیر هم موانع خطراتی وجود دارد که اگر نسبت به این خطرات آگاهی نداشته باشیم یا این حرکت معنوی کند می شود و یا متوقف می شود و اگر متوقف شود دیگر انسان به مقصد نهایی که قرب الهی است نمی رسد و خسران و ضرر محض است.

 

حجت الاسلام حقیان ابراز کرد: در این مسیر تکاملی معنوی یکی از خطراتی که در دین مبین اسلام معرفی شده است بی توجهی نسبت به دو تکلیف و وظیفه  امربه معروف و نهی از منکر است.

 

بی توجه به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر خطری بزرگ است

 

وی با بیان اینکه بی توجهی نسبت به دو فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر یک خطر بزرگ است، خاطرنشان کرد: روایات، آیات و تاکیدهای خاصی که در این زمینه وجود دارد، نشان دهنده اهمیت امر به معروف ونهی از منکر است.

 

حجت الاسلام حقیان افزود: به رغم تاکیدهای فراوان دینی، افرادی هستند که زشتی های و آسیب ها را می بینند اما امر به معروف ونهی ازمنکر نمی کنند و دنبال ترویج خوبی ها نیستند و این بی تقاوتی خطری در مسیر تکاملی است.

 

وی درادامه بیان کرد: در روایاتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است، کسی که نسبت به امر به معروف ونهی ازمنکر بی تفاوت باشد، مومن بی دین است.

 

حجت الاسلام حقیان افزود: اگر کسی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد و پایبند به این دو فریضه نباشد، ایمان درستی ندارد.

 

وی نهادینه سازی امر به معروف ونهی از منکر وظیفه ای همگانی است، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم امر به معروف ونهی از منکر را تبلیغ و ترویج کنیم و فرآیند تبلیغ، گفتمان سازی و ایجاد باور نسبت این دو فریضه، بستر سلامت جامعه اسلامی است.

 

دبیرستاد امر به معروف ونهی از منکر با اشاره به اینکه امسال بیش از 100 نفر ازهنرمندان سراسر کشور در جشنواره فرهنگی ادبی شهید کشوری شرکت کرده است، افزود: پس از داوری آثار هفت اثر در زمینه های شعر، دلنوشته  داستان کوتاه در این جشنواره به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

 

 

در این مراسم که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی این جشنواره با حضور جمعی از مسئولان، خانواده شهید و برگزیدگان این جشنواره برگزار شد، از برگزدیگان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره شهید کشوری ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف ونهی از منکر حجت الاسلام حقیان نهی از منکر حرکت تکاملی شهید کشوری دو فریضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادرم با هدیه وحید شمسایی روحیه گرفت

‌به گزارش خبرگزاری مهر، احسان الداغی، برادر شهید غیرت با تحسین حرکت سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در واکنش به این اقدام اظهار کرد: در یک سال گذشته هر وقت گروه‌های ورزشی برای دلجویی مادرم می‌آمدند، او روحیه می‌گرفت و بسیار خوشحال می‌شد.

برادر شهید حمیدرضا الداغی افزود: دیروز نیز مادرم با شنیدن خبر اهدای قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در آسیا به برادر شهیدم و یادآوری حرکت او، بسیار شاد شد و روحیه مضاعفی گرفت.

وی یادآور شد: حمیدرضا ورزشکار بود و مادرم با بچه‌های ورزشکار ارتباط دلی دارد. تشکر می‌کنم از بزرگواری وحید شمسایی که در آن لحظات یاد برادرم را زنده کرد و این جریان ادامه‌دار شد.

کد خبر 6091881

دیگر خبرها

  • مادرم با هدیه وحید شمسایی روحیه گرفت
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم