Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابوطالب امینی معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان امروز در حاشیه بهره برداری از طرح‌های آبخیزداری در شهرستان مبارکه گفت: این طرح‌ها در حوزه آبخیز ۱۰ شهرستان استان از جمله کاشان، خور و بیابانک، سمیرم، خوانسار، گلپایگان، لنجان، شهرضا (کهرویه) اصفهان (جبل)، نایین و مبارکه اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه طرح پخش سیلاب مجلسی - طالخونچه در شهرستان مبارکه به عنوان یکی از پروژه‌های آبخیزداری بصورت نمادین در ارتباط ویدئو کنفرانسی افتتاح شد ادامه داد: این ارتباط توسط سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری و از طریق هماهنگی با وزارت کشور و با حضور استانداران، شهرداران و فرمانداران برقرار شده و در هر استان یک طرح به صورت نمادین افتتاح شد.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به طرح پخش سیلاب مجلسی - طالخونچه اضافه کرد: اعتبار این پروژه نزدیک به ۹۰۰ میلیون تومان است که با هدف کنترل سیلاب‌ها و تغذیه سفره‌های پایین دستی انجام شده است.

او خاطرنشان کرد: حجم مخزن آبگیری این طرح ۱۵۰ هزار متر مکعب است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پس از یکسال اجرا و به بهره برداری رسید.

امینی با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان "همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی" بیان کرد: افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری به صورت متمرکز در شهر طالخونچه شهرستان مبارکه انجام شد.

هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هر سال با اجرای طرح‌های مختلف در کشور همراه است.

نگاهی به وضعیت استان اصفهان از حیث عرصه‌های طبیعی حاکیست که این خطه به مرکزیت شهرستان اصفهان با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از این مساحت را معادل ۹.۸ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل معادل (۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (۳۲ درصد) در بر گرفته است.

جنگل‌های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار پراکنده است و سرانه جنگل درکمتر از ۰.۱ هکتار است، اما با وجود سطح به نسبت کم از تنوع گونه‌ای خوبی (۳۵ گونه درختی ودرختچه ای) برخوردار است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری طرح پخش سیلاب هفته منابع طبیعی میلیون هکتار بهره برداری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه بوده است.

نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، ۲۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی