Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@03:41:34 GMT

فائوچی واکسن روسی «اسپوتنیک» را تحسین کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۰۶۴۷

آفتاب‌‌نیوز :

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا امروز (شنبه) گفت که داده‌های واکسن روسی «اسپوتنیک V» به نظر او بسیار خوب بوده است.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گزارش داد، فائوچی به شبکه یونانی Skai گفت: اطلاعاتی که از اسپوتنیک V دیده‌ام، بسیار خوب به نظر می‌رسد. من اطلاعات زیادی درباره (واکسن) چینی ندارم زیرا چین دو یا سه واکسن مختلف دارد، بنابراین من کارایی آن‌ها را با دقت دنبال نکرده‌ام اما اطلاعات نوع روسی بسیار خوب به نظر می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن کرونای روسی پس از آنکه توسط نشریه پزشکی «لنست» مورد ارزیابی قرار گرفت و کارایی آن بالای نود درصد عنوان شد، توجه کشورهای مختلف جهان را جلب کرد.

در حال حاضر اسلواکی و مجارستان واکسن اسپوتنیک-وی را سفارش داده‌اند و آلمان، جمهوری چک و اتریش نیز خرید آن را در نظر دارند.

حساب توییتری واکسن اسپوتنیک وی روسیه اخیراً اعلام کرد با پیشی گرفتن از واکسن آمریکایی «فایزر»، از لحاظ کسب تأییدیه در کشورهای مختلف، در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در حال حاضر ۴۵ کشور جهان استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک را مورد تایید قرار داده‌اند. واکسن «آسترازنکا» که مورد تایید ۴۹ کشور جهان قرار گرفته در جایگاه نخست قرار دارد.

محققان پیشتر اعلام کردند که نتایج آزمایش‌های واکسن روسی اسپوتنیک وی نشان می‌دهد که این واکسن در مقابل جهش‌های ویروس کرونا نتایج عالی ایجاد کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیش‌تر دستور داده بود تا تاثیرگذاری واکسن‌های ساخت روسیه در برابر گونه‌های جدید ویروس کرونا مورد بازبینی قرار بگیرد.

«دنیس لوگونوف» معاون مرکز گامالیا که تولیدکننده واکسن اسپوتنیک است، گفت: «مطالعه اخیری که توسط مرکز گاملیا در روسیه انجام شده نشان می‌دهد که واکسیناسیون مجدد با واکسن اسپوتنیک وی در برابر جهش‌های جدید ویروس کرونا از جمله گونه‌های انگلیسی و آفریقای جنوبی، بسیار خوب عمل کرده است».

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فائوچی بیماری عفونی واکسن اسپوتنیک واکسن اسپوتنیک واکسن روسی بسیار خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ناپولی ۲-۲ آاس رم؛ ده روسی ۲ امتیاز ارزشمند را در ناپل جا گذاشت
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • ببینید | تصاویری از نبرد پهپادهای اوکراینی و روسی در آسمان
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • لحظه شکار پهپاد اوکراینی توسط توسط پهپاد روسی | ویدئو
  • (ویدیو) لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین