Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مناف هاشمی روز شنبه درباره افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو گفت: ایستگاه های جدید در خط ٦ و ٧ مترو تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تعداد دیگری از ایستگاه‌های آماده افتتاح مترو تهران در روزهای ۲۰ و ۲۵ اسفند ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: با افتتاح و بهره برداری دو ایستگاه دولاب و قیام در ۱۴ اسفند ماه که بصورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور بهره‌برداری شد شمار ایستگاه های مترو پایتخت به ١٣١ ایستگاه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با بهره برداری از این ایستگاه ها تعداد جابه جایی مسافران روزانه به تعداد٢ میلیون ٢٠٠ نفر در شرایط عادی و غیر کرونایی خواهد رسید.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های تربیت مدرس، شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی و یادگار امام(ره) قطعا افتتاح خواهند شد و ایستگاه های آهنگ، شهرک آزمایش، اقدسیه، مرزداران و باقرخان در مراحل نهایی کار است که یا در روزهای آخر سال به بهره برداری می رسند یا در فروردین به روی مردم شریف بازگشایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا، خط ۶  مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم شاه عبدالعظیم آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط دو، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می شود.

خط هفت مترو تهران نیز به‌طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.

همچنین ناوگان مترو تهران در هفت خط و ۱۳۲ ایستگاه فعال است که در حال حاضر خط یک مترو دارای ۲۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی است.

خط ۲ دارای ۲۲ ایستگاه، خط سه دارای ۲۴ ایستگاه، خط چهار دارای ۱۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی، خط پنج دارای ۱۱ ایستگاه به اضافه ۲ ایستگاه انشعابی و خط هفت دارای ۱۴ ایستگاه است.

برچسب‌ها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خط هفت مترو تهران خط شش مترو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خط هفت مترو تهران خط شش مترو تهران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خط هفت مترو تهران خط شش مترو تهران اخبار کنکور بهره برداری مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران

تین نیوز

در ادامه اقدامات مربوط به رفع نواقص خط ۳ مترو تهران، امسال نیز بخش دیگری از تاسیسات، دسترسی ها و ورودی های جدید این خط تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا کیفیت ارائه خدمات در ایستگاههای خط ۳ ارتقاء یابد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، آزاد اکبری  مجری خط ۳ مترو تهران در خصوص برنامه های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط مذکور گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تامین شود، اتفاق های خوبی رخ خواهد داد.

در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

مجری خط ۳ مترو تهران در ادامه صحبت های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی مانده این خط تامین شود، می توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی