Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@02:17:29 GMT

مردم توانایی خرید پیراهن نو ندارند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۳۵۵۵

مردم توانایی خرید پیراهن نو ندارند

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان با بیان اینکه بیشتر مشتری‌ها این روزها برای تعمیرات پیراهن‌های قدیمی خود مراجعه می‌کنند، گفت: سود دوخت پیراهن در صورتی که مشتری وجود داشته باشد روزانه کمتر از ۳۵ هزار تومان است!

‌اکبر یزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وضعیت بازار بی نهایت بد است، مردم پولی برای خرید ندارند، درست است که به بازار مراجعه می‌کنند تا شاید کالای ارزان قیمتی پیدا کنند، اما کاملاً مشخص است می‌گردند زمانی که به بازار وارد می‌شوند و زمانی که از آن خارج می‌شود غیر از مواد خوراکی و مایحتاج اصلی خودشان چیزی نمی‌خرند و پوشاک و لوازم خانگی و سایر صنوف وضعیت بدی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درست است که بازارها شلوغ است اما می‌بینیم که مردم دست خالی از بازارها باز می‌گردند، مردم می‌خواهند خرید کنند به بازارها هم می‌آیند اما تا زمانی که پولی در جیب ندارند نمی‌توانند خرید کنند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان گفت: در سال گذشته به اندازه یک ماه هم فروش نداشتیم، ۳۵ کارگاه در پاساژی که من در آن فعالیت می‌کنم وجود دارد، اکنون اگر بازدیدی از آن داشته باشید ممکن است فقط کارهایی در این روزهای مانده به سال نو داشته باشند که به تنهایی انجام می‌دهند و هیچیک از کارگاه‌ها شاگرد ندارند.

یزدخواستی با اشاره به افزایش قابل توجه قیمت پارچه افزود: پارچه‌ای که از مشهد به صورت طاقه‌ای خرید می‌کردیم از هر متر ۲ هزار و ۸۰۰ تومان به بیش از ۴۴ هزار تومان و پارچه‌های یزد از متری ۸ هزار تومان در دو سال پیش به ۴۴ هزار تومان رسیده است، زمانی هم که پارچه دست متر فروش بیفتد سود متر فروش نیز به قیمت آن افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: همه این موضعات موجب رکود تولید پیراهن شده است به طوری که حدود یک سال است همه مشتری‌های ما لباس‌های قبل شأن را برای تعمیرات می‌آورند در واقع مردم توانایی خرید پیراهن نو ندارند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان گفت: تعدادی از همکاران ما در این مدت درخواست تعطیل شدن واحدهای صنفی شأن را داده‌اند و ورشکست شده‌اند. دستمزدها بیشتر شده اما پاسخگوی هزیه‌های اقتصادی موجود نیست.

یزدخواستی افزود: به عنوان نمونه اتحادیه اکنون قیمت دوخت هر پیراهن را ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده و این در حالی است که مشتری بیشتر از ۸۰ هزار تومان پرداخت نمی‌کند، بنابراین با یک حساب سر انگشتی می‌توان متوجه شد سود این کار بسیار کمتر از حتی حقوق کارگران است و مشخص نیست مردم چطور با این وضعیت زندگی می‌کنند.

کد خبر 478653

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمایت تولید داخلی تولید داخلی تولید داخل تقویت تولید داخلی توسعه و تولید داخلی پوشاک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر روستا افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

او گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، گفت: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

 

دیگر خبرها

  • آینده اپل چگونه خواهد بود؟
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • بیش از دو میلیارد یورو خرید خارجی در شهرداری/ مافیای خودرو نداریم
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • سباستین کل: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا سانچو را در دورتموند نگه داریم
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • مشتری جدی برای پیراهن خاص پرسپولیس (عکس)