Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@03:52:32 GMT

معرفی برگزیدگان مهرواره «آن روزهای سبز»

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۴۱۰۴

معرفی برگزیدگان مهرواره «آن روزهای سبز»

برگزیدگان مهرواره «آن روزهای سبز» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز یکشنبه (۱۷ اسفند) برگزیدگان مهرواره فرهنگی ادبی  با عنوان «آن روزهای سبز» معرفی شدند. این مهرواره از ۱۲ بهمن ماه به مناسبت دهه فجر، توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آشنایی کودکان و نوجوانان با حوادث انقلاب، پیوند میان نسل جدید و نسل انقلابی، ارائه حوادث انقلاب در قالب فرهنگی و ادبی از جمله اهداف این مهرواره بود.

 

کارشناس آفرینش‌های ادبی استان، در همین رابطه گفت: فراهم نمودن بستر مناسب برای افزایش اشتیاق در کودکان و نوجوانان و والدین به حوادث انقلاب  و به طبع آن افزایش انگیزه برای مطالعه در این خصوص، ترغیب و تقویت روحیه جستجوگری در خصوص حوادث انقلاب را از دیگر اهداف این مهرواره عنوان کرد.

 

«نازنین زهرا هوشیاری» اظهار کرد: این مهرواره در دو بخش (قصه گویی ) و (شعر و دکلمه)  اجرا شد و بالغ بر ۶۰ اثر در شهرستان‌های مختلف استان تولید و به دبیرخانه ارسال شد.

 

وی افزود: در بخش قصه گویی «حدیث اسلام دوست» از مرکز فرهنگی هنری لنده و «سحر مزرعه فرد» از مرکز باشت به ترتیب مثام اول و دوم را کسب کردند.

 

هوشیاری خاطر نشان کرد: در بخش شعر و دکلمه نیز «ستایش رضایی» و «کیانا شیرزادی» از مرکز شماره ۲ یاسوج و «امیر علی کرمیان» از مرکز شماره دو گچساران به ترتیب اول تا سوم شدند.

 

گفتنی است در دهه فجر مهرواره «مادر لاله ها» نیز به صورت مشارکت در برنامه برگزار شد که بیش از ۵۵ اثر به دبیرخانه این مهرواره در دو بخش نقاشی و خوشنویسی ارسال شده بود.

 

  پایان پیام/630

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد کودکان و نوجوانان حوادث انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای هشدار داد انگلیس بیشترین میزان مصرف الکل در بین کودکان و نوجوانان را دارد و از این نظر در صدر فهرست جهانی سوء مصرف نوشیدنی‌های الکلی در این گروه‌های سنی جای گرفته است.

به گزارش ایسنا، این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی