Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:41:55 GMT

ژاپن به افزایش بودجه نظامی چین واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۵۴۷۹

ژاپن به افزایش بودجه نظامی چین واکنش نشان داد

به گزارش ایرنا از تلویزیون دولتی ژاپن، دولت چین در نشست سالانه کنگره ملی خلق که از روز جمعه آغاز شد، پیش نویس بودجه امسال را ارائه کرد.

بودجه مصارف دفاعی چین ۶.۸ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته و به حدود ۲۰۹ میلیارد دلار رسیده که تقریبا چهار برابر بودجه دفاعی ژاپن برای سال مالی ۲۰۲۱ است که از ماه آوریل آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات ژاپن روز یکشنبه اعلام کردند مصارف دفاعی چین در حالی بیشتر شده است که دولت آن کشور به افزایش فعالیت های دریایی خود همچنان ادامه می دهد و کشتی های دولت چین مکررا وارد آب های سرزمینی ژاپن در اطراف جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی شده اند.

ژاپن این جزایر را در کنترل خود دارد اما چین و تایوان نیز مدعی مالکیت آنها هستند. دولت ژاپن این موضع را حفظ کرده است که از لحاظ تاریخی و قوانین بین المللی، جزایر سنکاکو بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین ژاپن هستند.

به گفته دولت ژاپن، در قبال حق حاکمیت بر این جزایر، مسئله ای وجود ندارد که باید حل و فصل شود.

مقام های وزارت دفاع ژاپن می گویند هنوز مشخص نیست که چین چه نوع تجهیزاتی را در نظر دارد مستقر کند. آنها تصمیم دارند از طرف چینی بخواهند که از طریق گفت و گوها و تبادلات امنیتی، شفافیت را در این مورد بیشتر کند.

منبع: تلویزیون ژاپن برچسب‌ها نظامی دفاعی ژاپن چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی دفاعی ژاپن نظامی دفاعی ژاپن چین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • عنایتی: شمس‌آذر نشان داد انگیزه جلوتر از حاشیه است
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟