Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@00:06:26 GMT

امکان مشارکت نهادهای مردمی در شعب دادگاه‌ها فراهم شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۷۵۶۸

امکان مشارکت نهادهای مردمی در شعب دادگاه‌ها فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محسن خیرمند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با عنایت به ماده 9 دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل حداکثری با نهادهای مردمی و با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان در حوزه‌های مختلف امکان مشارکت نهادهای مردمی در شعب دادگاه‌ها و نهادهای قضائی فراهم شده است.

وی افزود: نماینده قانونی هرکدام از نهادهای مردمی ابتدا می‌بایست به همراه مدارک خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در سطح استان مراجعه و سپس با ورود به سایت http://regmosharekat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

eadl.ir نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: مطابق این دستورالعمل نهادهای مردمی می‌توانند با توجه به حیطه فعالیت خود در حوزه‌های مختلف از جمله فرآیند سیاست‌گذاری آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، آموزش حقوقی مردم، طراحی و تدوین برنامه‌های پیشگیری از جرم، باز اجتماعی کردن متهمان، ایجاد صلح و سازش و پذیرش و نگهداری اطفال و نوجوانان بزهکار با دادگستری استان مشارکت نمایند.

خیرمند تصریح کرد: ثبت‌نام از سازمان‌های مردم‌نهاد و پایگاه‌های مردمی به‌صورت کشوری از طریق معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه صورت می‌گیرد اما این معاونت به عنوان بازوی اجرایی در استان از ظرفیت سازمان‌هایی که در سایت مذکور ثبت‌نام کرده‌اند بر اساس ساختار سمن و مفادی که در دستورالعمل آمده است استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشارکت استان مرکزی نهادهای مردمی اراک نهادهای مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی

جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: در حال حاضر روند بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای ساخت پروژه‌های های ویلایی سازی و کم طبقه با توجه به شعار سال در اولویت برنامه های دولت قرار گرفته است و همین امر باعث شده که سرعت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر ایوانکی افزایش یابد.

وی افزود: بخش دیگری از پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق  واگذاری و عرضه زمین  اجرایی می شود که باید دولت و راه وشهرسازی استان تهران آن را اجرایی کند. 

او توضیح داد: واگذاری اراضی و پرداخت تسهیلات باعث می شود که فرصت خوبی به متقاضیان و مردم داده شود تا آنها خود بتوانند واحدهای مسکونی را به صورت تدریجی بسازند و این اقدام باعث ترویج ویلایی سازی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است