Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:45:37 GMT

چشم باند فرود هواپیما‌ها روشن شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۷۶۸۱

چشم باند فرود هواپیما‌ها روشن شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهندسان و متخصصان شرکت دانش بنیان تولید ملزومات برق با نام اختصاری TMB در استان البرز موفق شدند دانش بومی روشنایی ال ئی دی (LED) و تجهیزات و تکنولوژی‌های مختلف و متنوع نور و روشنایی باند فرود هواپیما‌ها در فرودگاه‌ها را طراحی کنند و بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر رضا برکتین، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید ملزومات برق TMB مستقر در پارک علم و فناوری البرز با اشاره به این که وزارت راه و بخش‌های مختلف هواپیمایی کشورمان در زمینه تجهیزات فرودگاهی همواره وارد کننده تجهیزات از خارج بودند، گفت: تلاش کردیم از توان متخصصان و نیروی توانمند داخلی برای ساخت تجهیزات و رفع نیاز‌های مهم صنعت و استراتژیک هوایی قدم‌هایی را برداریم.

او با اشاره به اهمیت فرود هواپیما‌ها به شکل ایمن در فرودگاه‌ها، افزود: برای فرود ایمن هواپیما دو نکته حایز اهمیت است یکی مربوط به سیگنال‌های بصری و دیگری مربوط به امواج است.

برکتین درباره این طرح مهم صنعت هوایی که توسط متخصصان داخلی ساخته شده است، گفت: اهمیت این طرح به قدری مهم محسوب می شود که مورد توجه شرکت‌های هوانوردی و هوایی منطقه و جهان قرار گرفته و ایران به عنوان سومین کشور بعد از دو کشور غربی به این تکنولوژی دست یافته است.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باند فرودگاه شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرا رسیدن سن تکلیف یک موهبت الهی است و عمل به واجبات و دستورات دینی با رسیدن سن تکلیف موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه جشن تکلیف، تولدی نو و سرآغازی برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است افزود: دانش آموزان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

وی با تبریک جشن عبودیت و بندگی دانش‌آموزان، اظهار داشت: امروز جشن تکلیف برای ۷۰۰ دانش‌آموز دختر شهرستان آستارا برگزار شد که علاوه بر اینکه نکات ارزشمندی در خصوص اهمیت تکلیف و بندگی، اهمیت نماز، حجاب و عفاف مطرح شد برنامه های شاد و خوبی همراه با اجرای مسابقه و اهدای جوایز نیز برگزار شد که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

گفتنی است، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرائت پیمان‌نامه، آشنایی دانش‌آموزان مکلف به احکام و دستورات دینی، برپایی نماز جماعت و نماز شکر به امامت حجت الاسلام «محمد جواد باقری ارومی» امام جمعه آستارا از جمله برنامه های برگزار شده در این مراسم بود.

کد خبر 6093275

دیگر خبرها

  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون