Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی طی سخنان جداگانه ای در آخرین جلسه شورای اداری استان کرمان نکاتی در موضوع کرونا و انتخابات بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدصادق بصیری، یکشنبه(17 اسفند) در جلسه شورای اداری استان از آغاز روند انتخابات 1400 در کشور از فردا خبر داد و با تأکید بر تلاش همگانی برای افزایش مشارکت مردمی در انتخابات، این مشارکت در استان را طی سنوات گذشته خوب توصیف و بیان کرد: در انتخابات اسفندماه سال گذشته نیز مشارکت مردم استان بالاتر از میانگین کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، کرونا را از دو حیث دخیل در انتخابات پیش رو دانست و افزود: کرونا تهدیدی برای معیشت مردم است و موجب نارضایتی می شود و  مسئله دیگر تجمع مردم برای حضور در انتخابات و فعالیت هیئت های اجرایی و نظارت و حجم انتخابات شوراها است که اگر مدیریت کرونا به خوبی صورت نگیرد، روی مشارکت مردم تأثیر می گذارد.

 

 

وی با بیان اینکه با فرمایشات مقام معظم رهبری، تکلیف همه در انتخابات روشن است و وظایف مجریان انتخابات نیز در قانون مشخص شده؛ به روند الکترونیکی انتخابات ۱۴۰۰ هم اشاره و خاطرنشان کرد: باید فیبر نوری در تمام استان وجود داشته باشد که حضور و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم است.

 

 

بصیری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص عملکرد ستاداستانی مدیریت بیماری کرونا از 591 مصوبه خبر داد که 527 مصوبه استانی و مابقی مصوبات ستاد ملی بوده و اظهار کرد: دستگاه های اجرایی باید گزارش عملکرد در قبال مصوبات ستاد را به ما اعلام کنند.

 

 

وی با اشاره به کم رنگ شدن موضوع رصد ارباب رجوع مبتلا به کرونا است؛ ضمن درخواست برای رصد این موضوع از طریق نرم افزار ماسک؛ ادامه داد: دورکاری ها هم به صورت سلیقه ای در ادارات انجام می شود در حالی که قانون در این باره تعریف شده و سفرهای غیرضروری و مأموریت هایی که مهم تلقی نمی شود، از دستور کار مدیران خارج شود.

 

 

بصیری در پایان رضایت از اصناف و عملکرد استان کرمان در این زمینه در دوره شیوع کرونا را رضایت بخش اعلام کرد.

 

 

حمیدرضا رشیدی نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا از افزایش سه برابری تست ها نسبت به قبل خبر داد و افزود: پیک شهرستان های جنوبی در فصل گرم است و اگر جیرفت روال با وضعیت کنونی پیش برود، به معنی زدن پیک است.

 


وی ادامه داد: ویروس جهش یافته در سیرجان به دلیل ترددها و وجود معادن، پیدا شد و همه افرادی که در این خوشه در تماس نزدیک بودند را پیدا کردیم و هفت مورد افراد مرتبط با این موارد و دو نفر هم در رفسنجان شناسایی شد.

 

 

رشیدی نژاد مهم ترین راه پیشگیری را استفاده از ماسک، فاصله گذاری و شست و شوی دست ها و تهویه و تبادل هوای آزاد دانست و اظهار کرد: اوایل، ضدعفونی سطوح و وسایل تأکید می شد اما اکنون نسبت به موارد دیگر در اولویت کمتری است.

 

وی تهدیدهای پیش رو را سفرهای استانی، حجم زائر برای زیارت مزار شهید سلیمانی، خریدهای شب عید جلسات پرازدحام رسمی و غیررسمی و... عنوان و بیان کرد: کانون شعله ور شدن بیماری دید و بازدیدهای خانوادگی است.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلسه شورای اداری کرمان کرونا انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش جام جم آنلاین همدان، بهروز محمدی مهر در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ اظهار داشت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رای، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضایی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضایی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!
  • منشی زن در ادارات دولتی ممنوع شد
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»