Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:39:51 GMT

ظرفیت های ایلام در ابعاد ملی قابل طرح است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۰۲۵۲

ظرفیت های ایلام در ابعاد ملی قابل طرح است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری ظهر امروز یکشنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با عنوان این مطلب که ظرفیت‌های ایلام در ابعاد ملی قابل طرح است، تاکید کرد: باید از این ظرفیت‌های گسترده در جهت توسعه و اشتغال استان به نحو مطلوبی استفاده شود.

نوذری یکی از راه‌های رفع معضل بیکاری جوانان را توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرد و گفت: با تکیه بر اصل ۴۴ قانون اساسی در موضوع خصوصی سازی می‌توان راه را برای خلاقیت و ورود جوانان به بازارکار باز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست استانداری ایلام با تاکید بر این مهم که باید نگاه جوانان به بحث اشتغال نیز تغییر کند، اضافه کرد: اینکه تعریف ما از اشتغال صرفاً کار دولتی باشد این هم اشتباه است.

وی بیکاری را ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: ما باید نگاه واقع بینانه‌ای به بحث اشتغال و بیکاری داشته باشیم و ببین اشتغال پایدار، دائمی و اشتغال موقت و انتزاعی تفاوت قائل باشیم.

نوذری با عنوان این مطلب که امروز بیشترین دغدغه و مطالبه جوانان تحصیل کرده بحث بیکاری است، اضافه کرد: کاهش نرخ بیکاری از بالای ۱۷ درصد در سال ۹۱ به ۵.۱ درصد در سه ماهه زمستان سال جاری نشانگر تلاش و زحمات قابل تقدیر در این حوزه است اما نباید این موضوع ما را از واقعیت درد بیکاری جوانان غافل کند.

وی اظهار کرد: به رغم تلاش‌های زیاد در بحث اشتغال و رفع معضل بیکاری و کاهش معنادار نرخ بیکاری به روایت مرکز آمار ایران اما نقد و نظرها در این خصوص زیاد است و باید به صورت منطقی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تعریفی که مرکز آمار از نرخ بیکاری دارد قابل نقد است چراکه برای یک ساعت کار نمی‌توان کسی را صاحب شغل عنوان کرد.

کد خبر 5164000

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام محمد نوذری توسعه پایدار ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر گرگان اردبیل شهرستان کرج عکس استانها شیراز اراک روز درختکاری انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری ۱۵ سال است شعار سال را براساس موضوعات اقتصادی اعلام می‌کنند، بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و مسؤولان باید با مشارکت مردم هر چه بیشتر در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال تلاش کنند.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: مسؤولان باید در خصوص عملکرد خود در موضوعات اقتصادی و اشتغالزایی اطلاع رسانی کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد اظهار کرد: جوانان نباید تنها به فکر استخدام در ادارات دولتی باشند بلکه با فراگیری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند.

وی با اشاره به اعتراضات دانشجویی در غرب علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت چه تحول و پیروزهای بزرگی ایجاد شده است.

حجت الاسلام موسوی فرد با تقدیر از فراجا برای اجرای طرح «نور» اظهار کرد: از طرح نور باید حمایت شود چرا که بحث حجاب مهم است و مردم و همه دستگاه‌ها باید کنار نیروی انتظامی باشند و در مقابل بی حجابی مقابله کنند و این طرح محله به محله اجرا شود.

وی با عنوان اینکه حجاب تنها مختص به دین اسلام نیست، تاکید کرد: پدران و مادران باید تمرین حجاب در کودکی به فرزندان خود بیاموزند.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: هر روز می‌بینیم در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود و درصد خودکشی در زنان آمریکایی ۵۰ درصد افزایش داشته و تمام قوانینی که در غرب اجرا کردند، همگی به ضرر زنان بوده است.

کد خبر 6095726

دیگر خبرها

  • پرسپولیس:اهانت به بانوان در ابعاد بین‌المللی قابل پیگیری است
  • جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی