Web Analytics Made Easy - Statcounter

امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موضوع لغو تحریم ها کوتاه نخواهیم آمد و دولت را زیر ذره بین دارد گفت: مجلس بنا ندارد چشمش را بر روی کوچکترین اشتباه یا ذوق زدگی دولت ببندد.

«ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با هوشمندی چشم انداز سیاست خارجی و رویکرد جمهوری اسلامی ایران در زمینه مذاکره را تبیین کردند گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه از مذاکره فراری نیست و از آن استقبال می کند اما مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یک بار وفا به عهد آمریکا و اروپایی ها را آزمودیم ادامه داد: حاضر نیستیم یک بار دیگر آزمون و خطا کنیم، طبق برجام اگر تحریم ها را بردارند و منابع مالی ما در خارج از کشور آزاد شده و برگردد حاضریم دوباره پای برجام بنشینیم و مذاکره کنیم اما تا زمانی که تحریم ها برداشته نشده و دارایی های ما برنگردد طبق تعهد خود برجام وارد هیچ مذاکره جدیدی نمی شویم.

نماینده مردم نجف آباد با بیان اینکه وقتی طرف های ایرانی به معاهده ای که خودشان آن را امضا کردند ولی به آن عمل نمی کنند نمی توانیم به سراغ معاهده دیگری رفت تصریح کرد: اول باید همان توافقی که امضا شده به سرانجام برسد بعد به سراغ معاهده دیگری برویم.

ابوترابی با اشاره به اینکه مجلس همچنان پافشاری بر لغو کامل تحریم ها دارد گفت: فریب وعده های کوچک را نمی خوریم باید تحریم ها لغو شود.

وی با اشاره به اینکه عقب نشینی اروپا و آمریکا برای صدور قطعنامه جدید علیه ایران تاکید کرد: عقب نشینی از صدور قطعنامه دلیلش صدای واحدی بود که در جریان تصویب قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها در کشور مصوب شد؛ مقام معظم رهبری، مجلس، دولت، نخبگان و مردم یکصدا خواستار لغو تحریم ها شدند مخابره شدن صدای واحد از ایران برای دشمن باعث شد که طرف های برجامی بدانند اگر علیه ایران قطعنامه ای صادر شود غنی سازی 60 درصد انجام خواهیم داد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس با اشاره به اینکه اتحاد و مقاومت در داخل کشور باعث شد عقب نشینی کنند تاکید کرد: رمز موفقیت ملت ایران همیشه وحدت و مقاومت بوده است، مجلس ثابت کرده است که در این موضوع کوتاه نخواهد آمد و دولت را زیر ذره بین دارد، بنا نداریم چشممان را بر روی کوچکترین اشتباه یا ذوق زدگی ببندیم.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: عقب نشینی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب بسته کمکی به این رژیم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بسته کمکی به اسرائیل که اکنون در هر دو مجلس کنگره تصویب شد، گواه روشنی بر قدرت اتحاد ماست و پیامی قوی به همه دشمنان ما می‌فرستد».

به گزارش الجزیره، او همچنین از چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان «به خاطر تعهد تزلزل ناپذیر به امنیت اسرائیل» تشکر کرد. 

مجلس سنای آمریکا صبح امروز بسته کمکی ۹۵.۳ میلیارد دلاری را تصویب کرد که رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را تامین می‌کند. این بسته تجهیزات نظامی بیشتری برای سربازان اوکراینی می‌فرستد و سیستم‌های موشکی رژیم اشغاگر را نیز تجهیز خواهد کرد. 

لایحه مذکور پیش‌تر توسط مجلس نمایندگان تصویب شده بود و اکنون با رای مثبت سنا به کاخ سفید می‌رود تا به امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برسد. 

چراغ سبز سنا به این بسته در حالی داده شده که جنگ غزه وارد دویست و یکمین روز خود شده و بیش از ۳۴ هزار نفر در این نوار محاصره شده به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها کودک و زن بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته