Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رشیدی نژاد ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کرمان بیان داشت: تاکنون در کشور سه پیک کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم ضمن اینکه دو پیک، موج اول در تیر و مرداد و سیر صعودی قابل توجهی در آبان‌ماه و آذرماه داشتیم که پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: روند این بیماری در کشور ما رو به کاهش بود اما به دلیل درگیری بعضی استان‌ها همچون خوزستان مجدداً آمار رو به افزایش گذاشت ضمن اینکه در بقیه مناطق کشور روند بیماری به ثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس علوم پزشکی کرمان گفت: در هفته‌های اخیر وضعیت استان کرمان نسبت به کشور به طور قابل توجهی خوب بوده اما باید کمک کنیم تا این وضعیت ثابت بماند تا شاهد افزایش آمار در استان نباشیم.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر در استان ۱۲ شهر آبی، ۱۰ شهر زرد و یک شهر نارنجی داریم و طی هفته‌های گذشته شاهد آمار مرگ و میر و بروز بیماری در استان بودیم و در این رابطه از متوسط کشوری پایین‌تر هستیم.

وی گفت: در پیک آبان و آذر ۷۹۰ بیمار بستری قطعی در استان وجود داشت که هم‌اکنون به ۱۰۰ مورد رسیده که نتیجه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و این طرح عملکرد خوبی داشته و از ارگان‌های مثل بسیج، هلال احمر و … که در این طرح همکاری داشتند تشکر می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه انجام تست‌ها نسبت به قبل سه برابر شده است، یادآور شد: اجرای طرح شهید سلیمانی باعث کاهش ۸۸ درصدی بیماران بستری قطعی در استان شده است.

وی اذعان داشت: پیک شهرستان‌های جنوبی در فصل گرم است، در این فصل به دلیل روشن شدن وسایل سرمایشی تجمع در منازل صورت می‌گیرد که در نهایت خطر شیوع را بالا می‌برد لذا بهتر است در و پنجره‌ها باز بماند.

رشیدی‌نژاد در خصوص روند بیماری در جیرفت هشدار داد و تصریح کرد: اگر وضعیت به همین منوال پیش برود شاهد پیک بعدی در این شهرستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: ویروس جهش یافته در استان در گردش است و در حال حاضر در شهرستان سیرجان همه افرادی را که در این خوشه در تماس نزدیک بودند شناسایی کردیم ضمن اینکه تست ۷ مورد افراد مرتبط با این مورد مثبت اعلام شده است.

رشیدی‌نژاد گفت: در اوج پیک کرونا در ماه‌های آبان و آذر ۲۰۳ نفر مرگ و میر در استان کرمان به ثبت رسیده در حالی که طی دو هفته اخیر ۱۴ مورد مرگ و میر اتفاق افتاده یعنی بیش از ۹۳ درصد کاهش مرگ و میر داشتیم که نتیجه اجرای طرح شهید سلیمانی می‌باشد.

وی ادامه داد: تاکید جدی ما در خصوص کاهش ابتلاء به این بیماری همچنان استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، شستن مکرر دست‌ها و تهویه هوا است.

رشیدی‌نژاد گفت: خریدهای شب عید، سفرهای استانی، کرونای انگلیسی، دید و بازدیدهای نوروزی (که کانون شعله ور شدن بیماریست)، جلسات پر ازدحام رسمی و غیر رسمی و …از جمله تهدیدات پیش روی استان در راستای افزایش آمار کرونا است ضمن اینکه به دلیل وجود مرقد شهید سلیمانی از سال گذشته استان کرمان هم به عنوان شهر زیارتی محسوب شده و ترددها در استان افزایش یافته است.

کد خبر 5164035

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا آمار کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر گرگان اردبیل شهرستان کرج عکس استانها شیراز اراک روز درختکاری انتخابات 1400 شهید سلیمانی استان کرمان رشیدی نژاد مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس

در هفته‌ای که گذشت، قیمت خودرو روند نزولی به خود گرفته بود و همین روند تا روز دوشنبه نیز ادامه داشت.

پژوپارس XU ۷ P مدل ۱۴۰۲ در بازار خودرو ۷۱۰ میلیون تومان قیمت داشت که هم‌اکنون قیمت آن به ۷۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

پژوپارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز در طول یک هفته گذشته افت ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرده و به قیمت ۸۳۵ میلیون تومان رسیده است.

پژوپارس LX TU ۵ نیز افت قیمت سنگینی را تجربه کرد. این خودرو نسبت به ابتدای هفته گذشته ۳۹ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با قیمت ۸۴۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، به قیمت ۸۵۵ میلیون تومان فروش رفت.

منبع: خبرآنلاین

tags # ایران خودرو ، سایپا سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس