Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:11:01 GMT

کشاورزان هندی به اعتراضات ادامه می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۲۴۸۴

کشاورزان هندی به اعتراضات ادامه می‌دهند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در حالی که اعتراضات کشاورزان هندی از صدمین روز خود عبور می‌کند، هزاران کشاورز امروز شش بزرگراه منتهی به دهلی نو را مسدود کرده و خواهان لغو اصلاحات قوانین کشاورزی شدند. 
نشریه «ایندین اکسپرس» در این خصوص نوشت: کشاورزان پیر و جوان، زن و مرد با خودرو، کامیون و تراکتور بزرگ راه‌های منتهی به دهلی نو را مسدود کردند تا به سه قانون جدید کشاورزی این کشور اعتراض کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
نارندرا مودی نخست وزیر هند این اصلاحات را برای بخش کشاورزی هند که به شکل سنتی فعالیت می‌کند ضروری می‌داند و اعتراضات را سیاسی توصیف کرده است. 
دولت نارندرا مودی نخست وزیر که ماه سپتامبر سال گذشته این قوانین را معرفی کرد، قبول کرده است اجرایی کردن آن‌ها را به تعویق‌اندازد اما با لغو آن‌ها مخالفت کرده و معتقد است این قوانین در واقع به کشاورزان کمک می‌کند. 
ده‌ها هزار کشاورز از ماه دسامبر سال گذشته میلادی در حومه دهلی نو اعتصاب کرده و خواهان لغو این قوانین هستند. 
اگرچه اعتراضات به صورت عمده صلح آمیز بوده است، راهپیمایی کشاورزان در روز جمهوری هند (۲۶ ژانویه) به درگیری با پلیس و کشته شدن یک معترض منجر شد. پلیس همچنین علیه هشت خبرنگار برای گزارش رویدادهای این روز پرونده جنایی تشکیل داده است. 
 پایگاه خبری «الجزیره» در این خصوص نوشت: با نزدیک شدن تابستان بسیار گرم دهلی و فصل برداشت محصول، کشاورزان هندی اعلام کردند تا زمانی که با درخواست آن‌ها موافقت نشود،  تصمیم ندارند به اعتصاب خود پایان دهند. 
راجا سینگ یک کشاورز ۵۱ ساله هندی گفت: سرمای زمستان نتوانست ما را منصرف کند، گرمای تابستان نیز نمی‌تواند مانعی برای ما باشد. 

تهدید کارمندان رسانه‌های اجتماعی برای افشای اطلاعات کشاورزان 
مقامات هندی کارکنان رسانه‌های اجتماعی مانند واتس آپ، فیس بوک و توییتر را به زندان تهدید کرده‌اند تا آن‌ها را مجبور به افشای اطلاعات مربوط به کشاورزان معترض کنند. 
نشریه «بیزینس اینسایدر» در این خصوص نوشت: دولت هند با ارسال چندین نامه به شرکت‌های تکنولوژی از آن‌ها خواسته است با درخواست هند موافقت کنند. در غیر این صورت کارمندان این شرکت ها که در هند حضور دارند با خطر زندان مواجه خواهند شد. 
شرکت‌های تکنولوژی تاکنون در مقابل فشارهای هند مقاومت کرده‌اند و حاضر به اشتراک گذاری این اطلاعات نشده‌اند. 
توییتر پیش از این حساب‌های کاربری خبرنگاران و فعالان اجتماعی که اقدام به انتشار اخبار مربوط به کشاورزان می‌کردند را مسدود کرد اما بعد از مدتی دسترسی به حساب‌ها بار دیگر فراهم شد. 
این شرکت سپس در بیانیه‌ای اعلام کرد که به درخواست وزارت تکنولوژی اطلاعات هند، ۵۰۰ حساب کاربری را مسدود کرده است. 
شرکت‌های تکنولوژی و دولت هند در موارد مختلف و در طول اعتراضات کشاورزان با یکدیگر درگیر شده‌اند.  هند دارای بیشترین کاربر واتس آپ و فیس بوک در جهان است. 

کشاورزان هندی چرا معترض هستند؟ 
به گزارش «هندوستان تایمز»، هزاران کشاورز بیش از دو ماه است در اطراف دهلی اردوی اعتراضی برپا کرده‌اند. آن‌ها در اعتراض به اصلاحات قوانین کشاورزی اعتصابی را سازماندهی کرده‌اند که برخی آن را "بزرگترین" اعتصاب تاریخ هند می‌دانند. 
حزب حاکم باهاراتیا جاناتا پارتی (بی‌جی‌پی) به رهبری نارندرا مودی نخست وزیر این کشور می‌گوید، قوانین جدید به بخش خصوصی اجازه می‌دهد نقش بیشتری در بخش کشاورزی بازی کند اما به درآمد کشاورزان لطمه نمی‌زند. 
کشاورزان اما می‌گویند این اصلاحات هم درآمد آن‌ها را کاهش می‌دهد هم قوانینی که در دوره‌های قبل آن‌ها را از "بازار آزاد بدون محدودیت" محافظت می‌کرد، از بین می‌برد. 
تاکنون چند دور مذاکره دولت و معترضان بی‌نتیجه مانده است. هفته گذشته نیز معترضان پیشنهاد دولت برای تعلیق قوانین جدید را نپذیرفتند. 
این یکی از طولانی‌ترین اعتراض‌های کشاورزان است که هند تاکنون به خود دیده است. بیش از نیمی از هندی‌ها در مزارع کار می‌کنند و دولت به کشاورزان یارانه می‌دهد و آن‌ها را از مالیات بر درآمد و بیمه محصولات معاف می‌کند. دولت در حال حاضر حداقل قیمت ۲۳ محصول را تضمین کرده و مرتب از بدهی‌های خود چشم‌پوشی می‌کند. 
کشاورزان می‌گویند دولت می‌خواهد به این روند پایان دهد و کشاورزان را با شرکت‌های بزرگ مواجه کند. 

برچسب‌ها هند کشاورزی اعتراض نارندرا مودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند کشاورزی اعتراض هند کشاورزی اعتراض نارندرا مودی اخبار کنکور کشاورزان هندی نارندرا مودی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، برخی از دانشگاه‌ها از پلیس خواسته‌اند تا اعتراضات را پایان دهد که این مساله، به درگیری و دستگیری دانشجویان منجر شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مراسم اصلی فارغ التحصیلی دانشجویان را که برای ۱۰ مه است، لغو کرد پس از آنکه ۹۳ نفر در پردیس لس آنجلس روز جمعه دستگیر شدند.

در کالج امرسون بوستون نیز ۱۰۸ نفر دستگیر شدند.

یکی از دانشجویان گفت: «همه جا پلیس حضور دارد.»

در پردیس دانشگاه اموری آتلانتا، ۲۸ نفر بازداشت شدند و شاخه محلی گروه فعال «صدای یهودی برای صلح» گفت که پلیس از گاز اشک آور و شوکر علیه معترضان استفاده کرد.

در دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون پلیس با سپر و باتوم به صفوف معترضان هجوم برد و ۳۳ نفر را دستگیر کرد.

در «سیتی کالج» نیویورک، افسران پلیس از اعتراضات عقب نشینی کردند و صدها دانشجو که در محوطه چمن پردیس «هارلم» جمع شده بودند، به اعتراضات خود ادامه دادند.

در دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا در هومبولت، دانشجویان از روز دوشنبه در ساختمان پردیس هستند و کارکنان در تلاش برای مذاکره هستند.

در دانشگاه کانکتیکات یک معترض دستگیر شد و افسران پلیس چادرها را برچیدند، در حالی که اعتراضات در دانشگاه استنفورد و پردیس نیوجرسی دانشگاه پرینستون ادامه دارد.

دانشگاه هاروارد از جمله دانشگاه‌هایی است که علیه معترضانی که چادر برپا کرده‌اند، اقدامی انجام نداده است.

در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، جایی که جنبش اعتراضی آغاز شد، مقامات دانشگاه همچنان در بن بست با دانشجویان قرار دارند.

پلیس هفته گذشته چادرها را برچید و بیش از ۱۰۰ نفر را دستگیر کرد، اما دانشجویان دوباره چادرها را در منطقه‌ای که چند هفته دیگر مراسم فارغ التحصیلی برگزار می‌شود، برپا کرده‌اند. مقام‌های دانشگاه به دانشجویان تا امروز به آنها فرصت داده‌اند تا این مکان را ترک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید