Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@22:40:00 GMT

مردم 10 روزه بیش از 21 میلیارد تومان کتاب خریدند

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۴۵۲۸۰

مردم 10 روزه بیش از 21 میلیارد تومان کتاب خریدند

گروه فرهنگی: شانزدهمین دوره طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها با فروشی 21 میلیارد تومانی به کار خود پایان داد؛ مردم با استقبال از «زمستانه کتاب» 440 هزار و 276 نسخه کتاب از 937 کتابفروشی سطح کشور خریدند.

دوستداران کتاب در حالی از فروش 10 روزه آثار مؤسسات نشر سراسر کشور با تخفیف 25 درصدی استقبال کردند که در سال جاری بنا بر مشکلات اقتصادی پیش روی اهالی نشر، با برگزاری چهار دوره تخفیف فصلی روبه‌رو شدند؛ این طرح‌ها پیش‌تر سالی سه مرتبه برگزار می‌‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن طور که در خبر ارسالی خانه کتاب و ادبیات ایران آمده،  ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران درباره میزان مشارکت کتابفروشان در این دوره گفته: «در این دوره از کل کتابفروشی‌های متقاضی طرح، 714 کتابفروشی در مراکز استان‌ و  223 کتابفروشی در شهرستان‌ها با یارانه 25 درصدی کتاب‌ها را عرضه کردند. » بیشترین میزان مشارکت کتابفروشی‌ها را در این دوره تهران با 147 کتابفروشی، خراسان رضوی با 111 کتابفروشی، اصفهان با 98 کتابفروشی، قم با 78 کتابفروشی، آذربایجان شرقی با 58 کتابفروشی و کردستان با 52 کتابفروشی به خود اختصاص دادند. این مسئول فرهنگی درباره میزان خرید کتاب طرح‌های پاییزه و زمستانه طی سال جاری نیز تصریح کرده: «۴۵۸ هزار و ۸۳۳ نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۳۰ ریال در پاییزه کتاب 99 فروخته شد اما در زمستانه کتاب 99 این آمار به 440 هزار و 276 نسخه کتاب به مبلغ 214 میلیارد و 3 میلیون و 199هزار و 674 ریال رسید.»کتابفروشی‌های استان تهران در پاییزه کتاب 99 توانستند ۷۰ هزار و ۵۴۸ نسخه کتاب بفروشند اما در زمستانه کتاب، 147 کتابفروشی این استان با فروش 37 میلیارد و 850 میلیون و 665 هزار و 858 ریالی سهم 18 درصدی از کل فروش را به خود اختصاص دادند. از میزان مشارکت کتابفروشی‌ها در پاییزه و زمستانه کتاب سال جاری خواندید، آن طور که دهقانکار گفته استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس‌، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و خوزستان جزو پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش بوده‌اند و استان‌های  تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، مازندران، خوزستان و مرکزی جزء  پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب شناخته شده‌اند. گفتنی است که در شانزدهمین دوره این طرح تخفیف فصلی سقف مجاز خرید برای هر خریدار 200 هزار تومان در نظر گرفته شده بود و علاقه‌مندان از  نهم تا شانزدهم اسفندماه جاری برای تهیه آثار مورد نظر خود با تخفیفی 25 درصدی فرصت داشتند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: زمستانه کتاب کتابفروشی ها نسخه کتاب استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: :در سال جاری مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، محمد محمدی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در مراسم تودیع و معارفه مدیران آبفای استان ایلام ضمن تبریک پیروزی عملیات غرورآفرین وعده صادق در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی و تبریک روز جهانی کار و کارگر، اظهار کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، اجرای زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز فاصله زیادی با ایده آل‌ها داریم، افزود: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع فرسودگی شبکه آبرسانی داریم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات‌رسانی در فصل گرم با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان ایلام ادامه داد: امید می‌رود با پشتیبانی شرکت آبفای کشور، حمایت‌های استاندار استان ایلام و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع کنیم.

محمدی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت آبفا گفت: پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی در جهت خدمت‌رسانی هرچه بهتر به مردم در حال طراحی و اجرا است که امید می‌رود با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد افتتاح پیش از موعد این پروژه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی حدود ۱۱ سال که در دست اجرا است و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، افزود: در اجرای این پروژه اقداماتی از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده، و ففط احداث تصفیه‌خانه آب باقی مانده است، با توجه به اینکه پروژه مشکل اعتباری ندارد، سال جاری شاهد بهره‌برداری خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان ایلام با اشاره به اینکه در راستای پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان ۶۹ روستا در طرح آبرسانی قرار دارد که تاکنون کار آبرسانی به چهار روستا به انجام رسیده است، با اجرای کامل این پروژه‌ها مشکل کم‌آبی در روستاها برطرف خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه سقایی زائرین اباعبدالله (ع) افتخار مردم استان ایلام است، اضافه کرد: اداره آبفای شهرستان مهران جوابگوی آبرسانی برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی نخواهد بود و از طرفی برای اتمام تصفیه‌خانه فاضلاب مهران بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده است، اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

مدیرعامل آبفای استان ایلام ضمن قدردانی از استاندار، معاونین استاندار، نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ایلام و همچنین قدردانی از اعتماد شرکت مهندسی آبفای کشور در انتخاب وی، افزود: پیگیری برای اتمام پروژه‌ها در راستای ارائه خدمات صادقانه به مردم مهم‌ترین برنامه کاری ما است.

کد خبر 749135

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد