Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد اسماعیلی در آیین برگزاری مرحله نهایی نخستین دوره مناظره دانش‌آموزی در استان فارس، بیان کرد: این مناظره‌ها در حد بحث‌های دانشگاهی و علمی است و من با شنیدن این مباحث بسیار نسبت به شما دانش‌آموزان امیدوارتر شدم؛ چرا که وقتی نسل ما اینچنین می‌تواند مناظره و بحث کند و تحمل نقد را دارد گواه رشد فرهنگی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطلب مندرج در پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس به نقل از وی حاکی است: افق اندیشه‌ها در بین دانش‌آموزان گسترده شده است و این قابل تامل است به گونه‌ای که به ما این نوید را می‌دهد که در آینده قطعا شاهد جامعه‌ای پویا، فهیم و عمق‌نگر هستیم.
وی ادامه داد: موضوعات متنوع و بسیار ژرف‌ و عمقی است و پیشنهاد می‌کنیم که سازمان دانش‌آموزی این مناظره‌ها را برای مسئولان آموزش‌و پرورش در مقابل دانش‌آموزان نیز برنامه‌ریزی کند، چرا که تراز دانش‌آموزان بسیار علمی است و عالمانه به مسائل نگاه می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه باید به نظریات روز دنیا و تجربیات روزانه نزدیک‌تر شویم و با نگاه وسیع به مسائل بپردازیم، از دانش‌آموزان خواست تا از بکار بردن قیدهای مطلق و مطلق‌گرایی پرهیز کنند و در بحث‌های تحقیقی به دنبال منابع موثق علمی بروند تا همواره بتوانند در مباحث با منطق تحقیقی و علمی عمل کنند.

اسماعیلی ادامه داد: این دوره از مناظره ویژه دانش‌آموزان پایه‌های نهم تا دوازدهم تدارک دیده شد زیرا در این بازه سنی پرورش تفکر نقادی و  هوش کلامی و تحلیلی دانش آموزان بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت:اجرای این طرح در استان شور و هیجان خاصی را در بین دانش‌آموزان ایجاد کرد به طوریکه ۱۷ تیم دانش‌آموزی از ۱۱ منطقه استان در قالب ۹ گروه خود را آماده این دوره از مسابقات مناظره‌ای کردند.
امید اسماعیلی افزود: مرحله اول این مناظره‌ها از ۲۶ بهمن ماه ۹۹ آغاز شد و به مدت دو روز ۹ گروه دانش‌آموزی باهم به رقابت پرداختند و به صورت تک حذفی تیم‌های برگزیده به دور بعد مناظره راه یافتند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در دوره اول اجرای این طرح و به دلیل شیوع بیماری کرونا مناظره کنندگان به صورت ویدئویی در مقابل یکدیگر قرار داشتند و دو نفر داور با حضور در هر یک از محل‌های مناظره‌کنندگان و یک نفر کنترل کننده کل برنامه مناظره نیز به صورت ویدئویی و از مرکز استان در اجرای هر چه بهتر روند مناظره حضور داشتند.

اسماعیلی در ادامه افزود: تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی پس از ۴ دوره مناظره مشخص شدند و در مرحله نهایی شاهد مناظره تیم دختران ناحیه یک شیراز در مقابل تیم کوهمره نودان و در گروه پسران نیز شاهد مناظره تیم پسران ناحیه یک شیراز در مقابل تیم اقلید بودیم که دختران کوهمره نودان و پسران ناحیه ۱ شیراز حایز مقام های نخست این مسابقات شدند.

وی افزود:تیم‌های دانش‌آموزی شرکت کننده در این مناظره از نواحی ۴ گانه شیراز و شهرستان‌های اقلید، مرودشت، فسا، کوهمره‌نودان، خفر، سروستان و کازرون بودند که در قالب ۱۷ تیم در ۶ گروه دختر و ۳ گروه پسر بودند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: هر تیم مناظره متشکل از ۵ نفر بوده است که یک نفر مربی پیشتاز به عنوان سرپرست تیم و ۲ دانش‌آموز مناظره کننده و ۲ نفر محقق از اعضای هر تیم هستند که محققان مسئولیت تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات در خصوص موضوع مناظره و جمع‌آوری دلایل مخالفت یا موافقت خود را بر عهده داشتند.
اسماعیلی استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در مدارس، برگزاری امتحانات غیرحضوری در شرایط کرونایی، حذف کنکور، تنوع مدارس در ایران، تنوع و گسترش تشکل‌های دانش‌آموزی، گسترش موسسات علمی-آموزشی، گسترش کتاب‌های کمک آموزشی، اثربخشی تربیتی محتوای مهارت‌های تشکیلاتی موجود از موضوعات و محورهای این مناظرات دانست.
وی اولویت آموزش مجازی بر آموزش حضوری در شرایط عادی، اعمال محدودیت بر شبکه‌های اجتماعی غیربومی، تاثیر محتوای کتب درسی در تربیت دانش‌آموزان، از جمله دیگر موضوعات این مناظرات دانست.

برچسب‌ها مدارس سازمان دانش آموزی مناظره فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان دانش آموزی مناظره مدارس سازمان دانش آموزی مناظره فارس اخبار کنکور آموزش و پرورش فارس سازمان دانش آموزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه تاکید کرد.

کلام‌الله صفری ۱۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم تاکید کرد و گفت: ضروری است جایگاه معلم در جامعه تقویت شود و نگرش مردم به معلم، باید نگرش نسبت به انبیا باشد.

وی به ایجاد انگیزه در معلمان برای ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم در استان داریم و برای انتخاب معلم نمونه، ۶ هزار و ۱۹۸ مشارکت کردند و با ارزیابی انجام گرفته ۸۰۵ نفر به مرحله منطقه‌ای و در ادامه نفر۵۹ به مرحله استانی راه یافتند و نهایتا ۴ نفر انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

صفری همچنین از میان مدیران و معاونان و مربیان بهداشت نیز نهایتا ۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند، افزود: تولید محتوای آموزشی، نحوه تدریس، شیوه استفاده از فناوری، ارائه طرح درس، مقبولیت، سابقه بالای ۱۰ سال، اظهارنظر شورای مدرسه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای دانش‌آموزان و غیره از معیارهای انتخاب معلم نمونه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تحقق منویات مقام معظم رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در حوزه آموزش و پرورش طی یک سال گذشته، ادامه داد: پخش زنده برنامه سلام معلم توسط صدا و سیمای مرکز اردبیل از اقدامات برجسته این حوزه است.

وی به راه‌اندازی پویش‌های مختلف در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم در سطح استان، تصریح کرد: در سطح استان ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه فعال است که در هفته معلم امسال زنگ سپاس در همه مدارس استان با حضور مقامات استانی به صدا درآمد.

صفری تجدید پیمان با شهدای دانش‌آموز، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با معلمان پیشکسوت، حضور مسئولان در شورای دبیران، راه‌اندازی قرارگاه جهادی فرهنگیان در خیابان معلم اردبیل، ایجاد یادمان شهدای فرهنگیان و دانش‌آموزان، شناسایی معلمان شاخص، کارآمد و سرآمد استان برای حضور دورهمی در صدا و سیما، ایجاد نمایشگاه از دستاوردهای آموزش و پرورش، برگزاری جشن پیوند مسجد و مدرسه، دومین جشنواره معلم خلاق ایل عشایر، شب شعر و غیره از جمله اقدامات و فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر