Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-قائم مقام معاونت امور جنگل ها در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور گفت: امسال کاشت 20 میلون اصله نهال در 300 تا 350 نقطه از پنج ناحیه رویشی جنگلی کشور هدفگذاری شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  رضا بیانی گفت: کاشت این نهال ها بر اساس میزان بارندگی در نواحی جنگلی از اواخر آذر ماه امسال با کمک مردم و همچنین طبق قراردادهایی با پیمانکاران آغاز شده و تا اواخر فروردین ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قائم مقام معاونت امور جنگل ها در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور افزود: در هفته درختکاری، عملیات غرس نهال در سطح کسترده تری انجام می شود.
وی با اشاره به پنج ناحیه رویشی هیرکانی، زارگرسی، ارسبارانی، خلیج فارس - عمانی و ایرانی- تورانی در کشور اظهار داشت: بیشترین بارندگی در نواحی رویشی جنگلی ایرانی- تورانی و خلیج فارس-عمانی در آذرماه و دی ماه است و در این نواحی با نخستین بارندگی، نهالکاری آغاز شده و در حال حاضر نزدیک به 30 درصد پیشرفت کار داشته ایم.
بیانی اضافه کرد: در سال جاری حدود 57 هزار هکتار احیا، غنی سازی و توسعه جنگل با نهال های بومی همان مناطق برنامه ریزی شده است.
وی در همین حال گفت: در هفته درختکاری در همه استان های کشور، نهال رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد.
قائم مقام معاونت امور جنگل ها در سازمان جنگل، مراتع و آبخیز داری کشور با اشاره به این که 20 میلیون اصله نهال که امسال غرس خواهد شد، تولید نهالستان های زیر مجموعه این سازمان است، اذعان داشت: نزدیک به 100 نهالستان در منطقه جنگل های خارج از شمال و بیش از 30 نهالستان در شمال کشور داریم که نهال های غیر مثمر تولید می کنند.
وی در مورد جنگلکاری اقتصادی نیز گفت: امسال 30 هزار هکتار جنگلکاری اقتصادی با مشارکت مردمی برنامه ریزی شده که در این زمینه حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم.
بیانی افزود: در جنگلکاری اقتصادی، گونه های دو منظوره جنگلی و اقتصادی مانند بادام، انجیر و گردو توسط مردم کاشته می شود.
قائم مقام معاونت امور جنگل ها در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور هزینه کاشت، مراقبت و آبیاری هر نهال را 22 تا 25 هزار تومان عنوان کرد.



کدM-ch2531


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاشت درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۴۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور

امین سلیمانی برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از قرارگیری ۲ معلم این استان در جمع ۱۵ معلم نمونه کشور خبر داد.

وی گفت: «سلمان رستمی»، آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن و «جعفر عالی‌پورهفشجانی»، دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ شهرکرد به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند و در جمع ۱۵ برگزیده قرار گرفتند.

سلیمانی افزود: همچنین «سیده سارا بخشایش»، دبیر متوسطه دوم بروجن نیز به عنوان معلم نمونه استان امسال انتخاب شد.

بیشتر بخوانید

معرفی آموزگار منتخب نمونه در مدارس غیردولتی چهارمحال و بختیاری

وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل جدید، معلمان نمونه در ۲ گروه معلمان شامل یک معلم از هر دوره تحصیلی و گروه کیفیت‌بخشی مدیر، معاون، مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاور انتخاب شدند که سه نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه استانی و ۵ نفر نیز به عنوان گروه کیفیت‌بخشی معرفی شدند. همچنین از بین۳ معلم نمونه استانی دو نفر از آنان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.

سلیمانی گفت: همچنین «فرخنده رحیمی»، مدیر آموزشگاه از ناحیه دو شهرکرد، «فاطمه نجفی»، معاون آموزشگاه از ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد، «اکرم پیرایش»، مراقب سلامت ناحیه یک شهرکرد، «مریم توکلی»، مربی پرورشی کوهرنگ و «فرشاد احمدی»، مشاور ناحیه یک شهرکرد به عنوان گروه کیفیت‌بخشی استان معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی