Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین آغاز تجاری‌سازی فناوری 5G شرکت ارتباطات مبین نت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در محل سالن ایوان شمس برگزار شد.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات در این مراسم اظهار کرد: حرکت در مسیر جدید خدمت رسانی به مردم را به شرکت مبین نت تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های خدمات دهنده در کشور باید به مردم توجه کرده و خدمات مورد نیاز آن‌ها را ادامه دهند. تمام مردم در کشور خواستار پهنای باند هستند، کرونا باعث شده تا این نیاز بیشتر بشود.

جهرمی افزود: برخلاف دستاوردهای خوبی که شرکت مخابرات طی سال های اخیر داشته است اما اشتباهات این شرکت در خصوصی سازی، مشکلاتی را به همراه داشته است. همراه اول در خصوصی سازی به جهت داشتن رقیب سرسخت پیشرفت خوبی داشت، اما این موضوع در مخابرات کاملا متفاوت است. مخابرات در خصوصی سازی سرمایه گذاری خوبی نکرد، که این فرایند باید اصلاح شود. ما خیلی سعی کردیم این خصوصی سازی اصلاح بشود اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به ضعف‌های موجود در پهنای باند خانگی گفت: فشار این ضعف‌ها بر روی اینترنت‌های تلفن همراه وارد شده و به تبع آن به مردم فشار می‌آید. یکی از راه‌های رفع این مساله، تکیه بر راه حل‌هایی مثل 5G است. مبین نت اولین شرکتی بود که مجوز این کار را گرفت و امروز اولین سایت خود را راه اندازی کردند. 

جهرمی درباره استفاده از مودم اینترنت ثابت 5g اظهار کرد: اکنون مجموعه شهرداری از این مودم استفاده می‌کند و من پیشنهاد دادم خبرگزاری ایرنا هم استفاده کند تاحبرنگاران در جریان لحظه به لحظه سرعت اینترنت قرار گرفته و به مردم اطلاع دهند. مهم‌ترین چالش پیش روی این شرکت،  قیمت بالای مودم است. کاربر نهایی و مصرف کننده نمی‌تواند این مودم‌ها را تهیه کند. فقط آوردن این فناوری مهم نیست، باید برای مصرف کننده هم کاری کرد.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: تولید کنندگان داخلی ما سعی دارند تجهیزات 5G را بسازند. اما با این حال تلاش کنید که از ظرفیت‌های ایرانی استفاده شود چراکه با این اقدام، کشور در این حوزه پیشرفت خواهد داشت. امیدواریم بتوانیم رضایت مردم را جلب کنیم.

حسین طهرانی مدیرعامل مبین نت در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: امروز ۴۰۰ هزار مشترک خانگی و بیزینس‌های کوچک را سرویس می‌دهیم. طبق اعلام سازمان مقررات کشور، مبین نت در حوزه خانگی بالاترین مصرف سرانه کشور را دارد. ما دومین سهم بازار ایران به سهم درامد در سطح کشور را داریم. این باعث افتخار ماست که سازمان‌های بزرگ کشور را پوشش می‌دهیم.

در ادامه این مراسم، اولین سایت اینترنت ثابت در حوزه 5G افتتاح و تست سرعت ان انجام شد که در ادامه ویدئویی از آن را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید

تاکید مدیر عامل مخابرات روی توسعه زیرساخت‌های مخابراتی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ارتباطات اینترنت پرسرعت فناوری شبکه وزیر ارتباطات خصوصی سازی مبین نت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی میلانی  ،شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.
وی در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت : تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است. دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود : ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد. میلانی همچنین بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک را برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت خواستار شد. وی با اشاره به بر حمایت از شرکت‌های فناور  از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  در حوزه مواد و ساخت و حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود. میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آنها را فراهم آورد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد. وی افزود : ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند. میلانی همچنین بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.  

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی