Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@02:30:16 GMT

اهداف بلندپروازانه آمستردام برای دستیابی به کربن صفر

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۱۹۴۷

اهداف بلندپروازانه آمستردام برای دستیابی به کربن صفر

مدیران شهر آمستردام، پایتخت هلند از نصب دو میلیون پنل خورشیدی در سراسر شهر تا سال ۲۰۲۲ برای کاهش چشمگیر انتشار گاز دی اکسید کربن در هوا خبر داده و ادعا کرده‌اند در آینده‌ای نه چندان دور آمستردام در لیست شهرهای کربن صفر دنیا قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات آمستردام استفاده از انرژی خورشیدی را به عنوان رویکردی پایدار برای تأمین انرژی مورد نیاز خانواده‌ها در نظر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، مدیران شهر از نصب یک میلیون پنل خورشیدی تا پایان سال و افزودن یک میلیون دیگر تا پایان سال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند. مقامات نیز ادعا کرده‌اند تمام خانواده‌ها و صاحبان کسب و کار را از نظر مالی و خدماتی مورد حمایت قرار خواهند داد تا این افراد به نصب پانل‌های خورشیدی در محل سکونت یا تجارت خود بپردازند.

شهردار آمستردام در سخنان خود هدف جدید را بسیار بلندپروازانه و در عین حال قابل دسترسی معرفی و ادعا کرد در همین ابتدای سال ۲۰۲۱ موفق به نصب تعداد ۵۰۰ هزار پنل خورشیدی در پشت بام‌های سراسر شهر شده است. بنابراین، نصب یک میلیون و پانصد هزار پنل باقیمانده تا پایان سال ۲۰۲۲ اقدامی بسیار موفق و قابل دسترسی خواهد بود.

علاوه بر این، زمینه‌های لازم برای پیاده‌سازی پروژه نظیر فضای کافی پشت‌بام‌ها برای نصب پنل‌ها فراهم است و در نتیجه با تلاش مقامات، تا پایان سال ۲۰۲۲، پروژه قابلیت اجرای کامل را خواهد داشت. تا کنون، پانل‌های خورشیدی نصب شده بر بام سازه‌های پایتخت هلند دارای ظرفیت تولید انرژی الکتریکی ۱۲۵ مگاواتی است و می‌تواند انرژی مورد نیاز ۶۰ هزار خانواده در هر سال را تأمین کند.

در نتیجه این اقدام بلندپروازانه، تعداد ۵۰۰ هزار خانواده در سراسر شهر از انرژی تجدید پذیر بهره‌مند خواهند شد که این امر در کاهش چشمگیر دی اکسید کربن در هوا سهیم خواهد بود. البته مقامات رسمی از اقدامات دیگری برای پایداری هر چه بیشتر پایتخت هلند خبر داده و ادعا کرده‌اند تولید کربن در شهر را به صفر خواهند رساند.

کد خبر 480015

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان آمستردام هلند انرژی تجدیدپذیر انرژی انرژی خورشیدی پنل خورشیدی انرژی های تجدید پذیر کربن صفر شهر کربن صفر کاهش ردپای کربن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تا پایان سال سال ۲۰۲۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از یورونیوز، دانشمندان به تازگی روش جدیدی را برای ساخت الماس کشف کردند که در چهارچوب آن، ترکیبی از فلزات مایع می‌تواند یک الماس مصنوعی را در عرض چند دقیقه بدون نیاز به فشاری عظیم تولید کند.

البته برای این کار، هنوز به یک دمای بالای ۱۰۲۵ درجه سانتیگراد نیاز است تا یک قطعه الماس در ۱۵۰ دقیقه تشکیل شود. این معادل فشاری است که ما در سطح دریا احساس می‌کنیم و ده‌ها هزار بار کمتر از فشاری است که معمولاً برای تولید الماس نیاز است.

تیم سازنده این الماس جدید، پژوهشگران موسسه علوم پایه در کره جنوبی هستند که امیدوارند با این شیوه بتوانند انقلابی در تولید الماس‌های مصنوعی ایجاد کنند.

تکنیک حل کردن کربن در فلز مایع برای ساخت الماس کاملاً جدید نیست و جنرال الکتریک نیم قرن پیش فرآیندی مشابه را با استفاده از سولفید آهن مذاب به جهان معرفی کرد؛ اما برای این کار نیز نیاز به ایجاد فشاری معادل ۵-۶ گیگا پاسکال و یک «دانه» الماس است تا کربن به آن بچسبد.

پژوهشگران این تیم در مقاله‌ای درباره روش جدید نوشتند: «ما روشی برای تولید الماس در فشار یک اتمسفر و در دمای متوسط، با استفاده از آلیاژ فلزهای مایع کشف کردیم.»

آنها در این روش از مخلوط دقیقی از فلزات مایع گالیم، آهن، نیکل و سیلیکون استفاده کردند و یک سیستم خلاء در داخل یک محفظه گرافیتی ساختند تا فلز را در حالی که در معرض ترکیبی از متان و هیدروژن قرار می‌گرفت، به سرعت گرم و سپس خنک کنند.

این کار باعث شد تا اتم‌های کربن متان در سراسر فلز ذوب شده پخش شوند و به عنوان دانه الماس عمل کنند.

تنها پس از ۱۵ دقیقه، قطعات کوچکی از کریستال‌های الماس از فلز مایع جدا و نمایان شدند و پس از گذشت مدت دو ساعت و نیم نیز یک لایه پیوسته الماس شکل گرفت.

تحقیقات درباره این فرآیند هنوز در مراحل اولیه است؛ با این وجود اعضای تیم تحقیق معتقدند که این روش پتانسیل زیادی دارد و می‌توان به کمک آن، فلزات مایع دیگری را برای رسیدن به نتیجه مشابه یا حتی بهتر ترکیب کرد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!

شیوه‌ای که در حال حاضر برای تولید اکثر الماس‌های مصنوعی استفاده می‌شود، چندین روز طول می‌کشد و به فشار بسیار بیشتری نیاز دارد.

اگر این تکنیک بتواند همچنان توسعه یابد، فرایند ساخت الماس بسیار سریع‌تر و بسیار آسان‌تر خواهد شد.

کد خبر 847565 برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی کره جنوبی تکنولوژی (فناوری) جواهرات و زیورآلات

دیگر خبرها

  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • رزرو هتل در آمستردام
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور