Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@11:32:17 GMT

افتتاح ۴۲ مرکز مثبت زندگی در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۲۸۲۱

افتتاح ۴۲ مرکز مثبت زندگی در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  همزمان با افتتاح ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی در کشور در ارتباط تصویری با حضور رییس جمهور با عنوان (مثبت زندگی) بهره برداری از ۴۲ مرکز در استان مرکزی هم آغاز شد.

مراکز مثبت زندگی با هدف ارائه خدمات مشاورره ژنتیک، پیشگیری از طلاق، ارتقاء خدمات اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی، با محوریت مناطق حاشیه نشین راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه افتتاح این مراکز در گفتگو با خبرنگارما گفت: این مراکز به استناد بند چهارماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و درراستای خدمت رسانی بهتر وآسان‌تر به جامعه هدف و مددجویان بهزیستی از سوی بخش خصوصی تشکیل شده‌اند.

امینی اولویت فعالیت‌های بهزیستی را ارائه خدمات مطلوب از طریق مراکز مثبت زندگی و یا همان مراکز خدمات بهزیستی عنوان کرد و افزود: این مراکز مزایای زیادی نسبت به سایر موسسات دارند و به شکل غیردولتی اداره می‌شوند.

او اضافه کرد: ۱۵۰ نیروی مددکار روانشناس و متخصصان اجتماعی در این مراکز به صورت دولت الکترونیک و محله محور فعالیت می‌کنند که این امر باعث شده تا جامعه هدف به شکل آسانی از خدمات بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: موسسان ۴۲ مرکز مثبت زندگی از افراد تحصیل کرده هستند که از اعتبارات شخصی خود، به شکل داوطلبانه برای تشکیل این مراکز استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: این مراکزخانواده محور است و بهزیستی موظف است ۲۲ فعالیت تعریف شده را از طریق آن‌ها ارائه دهد.

امینی افزود: در این مراکز خدمات مختلفی برای همچنین برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها، فعالیت‌های مختلفی برای آحاد مردم به ویژه مشاوره‌های ژنتیک و پیشگیری از طلاق انجام خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان ارائه آموزش‌های مختلف در خصوص نحوه زندگی مطلوب و ارتقای خدمات اجتماعی به جامعه هدف سازمان بهزیستی را از دیگر وظایف این مراکز عنوان کرد.

او تصریح کرد: فعالیت بیشتر مراکز مثبت زندگی در مناطق حاشیه شهر است که مسیر دسترسی خدمات به مددجویان را آسان کرده وجامعه هدف می‌توانند از این خدمات بهره‌گیری کنند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کشور بهزیستی استان مرکزی استان مرکزی مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی آسیب‌های اجتماعی نوظهور را شناسایی کند‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: بهزیستی باید به عنوان یک دیده بان در امور اجتماعی، آسیب‌های نوظهور و پر رنگ استان را شناسایی و در جهت حل آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ظهر امروز در حاشیه بازدید از اداره کل بهزیستی استان قزوین در نشست با جمعی از مدیران اداره کل بهزیستی استان قز‌وین با بیان اینکه بهزیستی ماموریت پر مخاطره‌ای دارد، تصریح کرد: در استان قزوین با مشکل زیرساختی روبه‌رو هستیم، در حوزه منابع انسانی نیز مشکلاتی وجود دارد که باید با پیگیری حل شود

 وی افزود: پرداخت حقوق باید براساس عدالت باشد و عدالت به معنای مواسات نیست بلکه کارکنان هر سازمان با توجه به وظیفه و زمانی که ماموریت خود را انجام می‌دهند باید حقوق دریافت کنند در این میان بهزیستی ماموریت مخاطره‌آمیزی دارد، در این زمینه دولت و به خصوص مجلس در زمینه قانون گذاری باید ورود جدی داشته باشد.

 معاون استاندار قزوین اظهار کرد: یکی از ناترازی‌های موجود در کشور حوزه ناترازی پرداخت است که مدیریت منابع را با تنش روبه‌رو کرده است اما رویکرد دولت حل قاعده‌مند این مسائل و یکی از اولویت‌های اساسی دولت پیگیری این امر است، باید قبول کرد بخش عمده موضوعات مربوط به نحوه و میزان پرداخت ها در اختیار استان ها نیست و باید به صورت ملی و گاهاً در تعاملات بین قوا حل و فصل شود.

وی افزود: فعالیت بهزیستی استان در حوزه حمایتی اشتغال، وام و مسکن ستودنی و قابل دفاع و نگاه ما در حوزه آسیب اجتماعی نگاه حمایتی و تقویت منابع است؛ ضمن این که باید تلاش شود موضوعات بلاتکلیف رها نشود و برای هر موضوعی بازه زمانی و هدف تعیین شود. 

 کاظمی بیان کرد: بهزیستی باید به عنوان یک دیده بان در امور اجتماعی، آسیب‌های نوظهور و پر رنگ استان را شناسایی و در جهت حل آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش پیش از ازدواج و خانواده به بیش از ۶ هزار زنجانی ارایه شد
  • بهزیستی آسیب‌های اجتماعی نوظهور را شناسایی کند‌
  • ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال افتتاح می‌شود
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی
  • ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی
  • مراکز سیار کانون امسال توسعه می یابد
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام