Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@23:38:21 GMT

نقش ادیان در گسترش صلح جهانی بی‌بدیل است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۸۷۳۷

نقش ادیان در گسترش صلح جهانی بی‌بدیل است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی نقش ادیان در گسترش صلح و امنیت جهانی را بی‌بدیل دانست و گفت: رهبران تمامی ادیان الهی به‌خصوص مسیحیان و مسلمانان باید نسبت به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی نجف‌آبادی نایب‌رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با صدور پیامی نقش ادیان در گسترش صلح و امنیت جهانی را بی‌بدیل دانست و گفت: رهبران تمامی ادیان الهی به‌خصوص مسیحیان و مسلمانان باید نسبت به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دری نجف‌آبادی در این پیام آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین انه خیر ناصر و معین

امروزه دیگر نمی توان نقش بارز ادیان و ضرورت توجه به پیام‌های زندگی‌بخش آن را نادیده گرفت و هدف ادیان الهی، برقراری صلح در جهان است که تنها شامل پایان جنگ‌ها نیست بلکه جنبه‌های اجتماعی یعنی حذف محرومیت، قحطی، سرکوبگری و گرسنگی را نیز دربرمی گیرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

در سنت اسلامی، پیوند میان حقیقت و سلام (صلح) ذاتی است و در اصل و مبدا تمامی شناختها و حقایق وجود دارد و در این دین مبین ، "حق، هستی و سلام" در ذات خداوند گره خورده اند که این اشتراک، پایه ای بس عمیق را برای پیوند میان مفهوم صلح و حقیقت و همچنین عمل به آن فراهم می کند.

 پیروان ادیان الهی در یک کشتی به نام دین نشسته‌اند و هر گونه صدمه ای به این کشتی سبب غرق شدن مردم در این آب های متلاطم خواهد شد و از آنجایی که سکولاریسم و اومانیسم و دیگر فرقه‌های افراطی درصدد ضربه زدن به دین و زیر سوال بردن گرایش‌های مذهبی هستند باید وحدت و همکاری بیش از گذشته بین ادیان الهی شکل بگیرد.

جنگ و توسعه طلبی در جامعه بشری از همان ابتدا تا به امروز به علت طمع و حرص انسانهای حریص و سلطه طلب به وجود می آمده اند و تا زمانی این خصلت شوم و بدانسانی وجودداشته باشد،جنگ و خونریزی ها ادامه خواهندیافت،زیرا تجاوز به حریم، مال و اموال دیگران با عکس العمل افراد جامعه مواجه خواهد گردید و کشمکش ها نیز افزایش خواهند یافت و در این رهگذر مذاهب توحیدی و ابراهیمی حرص و طمع را به عنوان عوامل زیادی خواهی انسان ها همیشه رد کرده و به جای آن عدالت اجتماعی، همیاری و دوستی بین مردم را تشویق کرده اند، بنابراین تنها راه رسیدن به صلح جهانی و آرامش در جامعه بشری عمل و توجه ویژه به این آموزه های مهم ادیان الهی می باشد، تا دستان افراد زیاده خواه با روشنگری افکار و اذهان عمومی از مال و منال مردم قطع گردد و زمینه ایجاد زندگی مسالمت آمیز و برادرانه و احترام متقابل به پیروان دیگر ادیان و احترام به اعتقادات دیگران، در جامعه بشری فراهم آید.

وی با اشاره به سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و دیدار با حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی از مراجع عالیقدر شیعه، بیان کرد: شخصیت این عالم وارسته ذخیره ارزشمندی برای جهان اسلام و پیروان مذهب مقدس تشیع در سراسر جهان است و ایشان نقش بسیار مهمی در وحدت و یکپارچگی ملت عراق به خصوص در مبارزه قاطعانه به گروهک تروریستی و ضداسلامی داعش داشتند و همگان زحمات ایشان را در این خصوص ارج می‌نهند.

مسئله فلسطین و جنایت‌های اسرائیل غاصب نسبت به مردم مظلوم این خطه، همچنان مسئله نخست جهان اسلام است و از پاپ فرانسیس نیز انتظار می‌رود در حل این مسئله و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال صهیونیزم نقش آفرینی نموده تا یکبار دیگر صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه حاکم شود.

تحکیم بنیان خانواده، گسترش اخلاق و معنویت، مبارزه با سقط جنین و نسل کشی و پدیده هم‌جنس‌بازی از دیگر مسائلی است که در صورت بی‌توجهی به آنها، جامعه بشریت را حتی در کوتاه مدت دچار مشکلات فراوان نموده و لایه‌های مختلف اجتماعی را به فساد و تباهی می‌کشاند بنابراین برای مبارزه همه جانبه با این پدیده‌های شوم باید از ظرفیت ادیان ابراهیمی بیش از پیش استفاده شود و معرفی موازین کتب آسمانی ادیان الهی و مکتب پربار اهل بیت(ع) می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

خداوند در قرآن کریم به مسیحی ها اشاره نموده و آنها را نزدیک‌ترین پیروان ادیان آسمانی به مسلمانان معرفی نموده است؛ اسلام مدافع حضرت عیسی و رسالتش مانند دیگر پیامبران بوده و ناقض آنها نیست، بلکه از پیروان تورات و انجیل خواسته که به آموزه های دینی خود عمل کنند.

خداوند از همه می‌خواهد که با تمام وجود به دین آسمانی خود عمل کنند و اسلام  رسالت های آسمانی را تکمیل کننده یکدیگر معرفی کرده است، لذا اگر به مسیح ایمان داشته باشی و به اسلام گرویدی به این معنا نیست که دست از ایمان به مسیح برداری بلکه کامل کننده آن خواهد بود.

تنها راه رسیدن به صلح جهانی وعدالت اجتماعی درسایه مذاهب توحید و الهی محقق می‌شوند و چنانچه انسان ها به خدا و مذاهب الهی روی آورند و به دستورات خداوند متعال عمل کنند،صلح و عدالت اجتماعی تامین خواهد شد و این چیزی است که خدای متعال برای انسان ها وتمام وجودات زنده می خواهد و ما مواظف هستیم به خواست خدا برای رسیدن به این مهم عمل کنیم.

مذهب توحیدی والهی و رهبران این مذاهب دراین عصر دارای وظیفه بسیار سنگینی هستند و بایستی با ایفای نقش مذهبی و معنوی خود، افکار عمومی جهان را روشن و برضرورت داشتن جهانی مملو ازصلح براساس عدالت اجتماعی برگرفته از آموزه های الهی تاکید ورزند.

امید است حضور پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در عراق و دیدار با حضرت آیت‌الله سیستانی گام بلندی در جهت گسترش صلح و امنیت، اخلاق و معنویت، حفظ کرامت و حرمت انسان‌ها، تدابیر حکیمانه برای سعادت جامعه بشری، آزادی ملت‌های دربند، آزادی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و کوتاه شدن دست استکبار و صهیونیزم از بلاد اسلامی در منطقه خاورمیانه و سایر نقاط جهان باشد و قرن ۲۱ با نقش آفرینی رهبران مذاهب مختلف ادیان الهی با عنوان صلح، دوستی، عدالت، اخلاق، توسعه ارزش‌های متعالی، تحکیم بنیان خانواده و رفاه عمومی تا ابد در تاریخ بدرخشد.

خداوند بر توفیقات تمامی نیک‌اندیشان دلسوز و پاکباختگان خدمتگزار بیفزاید و روح بلند امام راحل و شهدای گرانسنگ به ویژه شهدای مقاومت و سرداران عزت و شرف شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهدی و دانشمند شهید فخری ‌زاده را در جوار بارگاه قدس مأوا عنایت فرماید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عدالت اجتماعی جامعه بشری ادیان الهی گسترش صلح آیت الله انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایرج خسرونیا، در آستانه برگزاری کنگره متخصصان داخلی ایران، اظهار داشت: امسال در مورد تازه‌های بیماری‌های دستگاه گوارش، تازه‌های بیماری‌های قلب و عروق، ریه، بیماری‌های عفونی و…، سخنرانی خواهیم داشت؛ همچنین پیرامون عوارض مزمن و کهنه بیماری کرونا و تازه‌های درمان آن نیز مباحث خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: در شرایط پیش رو مهم‌ترین نگرانی بی توجهی به بهداشت فردی و اجتماعی است و اینکه مردم دیگر ترسی از بیماری کرونا ندارند و بهداشت را رعایت نمی‌کنند، ماسک نمی‌زنند و دخانیات مصرف می‌کنند؛ متاسفیم که بگوییم تعداد مصرف کنندگان سیگار و دخانیات نسبت به چهار دهه پیش بیشتر شده و به ویژه در زنان کشور گسترش بیشتری پیدا کرده است.

خسرونیا گفت: متأسفانه هر روز شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم و عوارض مصرف دخانیات، بیشتر از گذشته مشهود است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با بیان اینکه هر سال تعداد فراوانی رزیدنت داخلی پذیرش می‌شود ولی همچنان از این بابت کمبود‌هایی داریم، افزود: اغلب این متخصصان برای ادامه تحصیل به رشته‌های فوق تخصصی جذب می‌شوند یا اینکه مهاجرت کرده و یا از گردونه درمان به دلایل مختلف خارج می‌شوند.

خسرونیا گفت: عده فراوانی از پزشکان فارغ التحصیل، متأسفانه به اقدامات زیبایی برای مراجعان مطب خود روی آوردند این در شرایطی است که وجود متخصص داخلی در مسیر درمان و رسیدگی به بیماران در سراسر کشور همیشه پر اهمیت بوده است.

وی افزود: امروزه همکاران جوان فارغ التحصیل به رشته‌هایی که درآمد بیشتری خواهد داشت مانند فوق تخصص گوارش و یا قلب و عروق گرایش پیدا کردند و متأسفانه به رشته‌های عفونی و خون کمتر توجه می‌شود و متقاضی کمتری دارد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ضمن ابراز نگرانی از اینکه مطب‌های متعددی تعطیل شده و بدین ترتیب در آینده نزدیک جایگزینی برای متخصصان و فوق تخصص‌هایی که از گردونه طبابت خارج شده و یا مهاجرت می‌کنند وجود نخواهد داشت، گفت: شاید در آینده‌ای نه چندان دور هموطنان برای درمان بیماری‌های صعب العلاج خود مجبور به خروج از کشور باشند.

خسرونیا ادامه داد: پزشکان از دیدگاه مردمی جز گروه‌های شغلی با درآمد خوب هستند ولی در واقع این‌طور نیست و فقط حدود ۱۰ درصد پزشکان درآمد خوبی دارند و از شغل خود راضی هستند؛ جالب اینکه تمامی مسئولین و سیاستگذاران کشور نیز برای درمان خود به همین ۱۰ درصد پزشک معروف و پردرآمد مراجعه می‌کنند و تصور می‌کنند همه مطب‌ها به همین اندازه شلوغ و پر مریض است.

رئیس سی و چهارمین کنگره علمی سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: یکی از مشکلات عدیده جامعه پزشکی مربوط به تعرفه است، به همین خاطر نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت نوشتیم، مبنی بر اینکه متخصصین طب داخلی فقط نسخه نویس هستند و درآمد دیگری ندارند پس باید مورد حمایت تعرفه‌ای قرار بگیرند که در ابتدا موافقت‌هایی صورت گرفت ولی در عمل شاهد حمایت از همکاران متخصص داخلی در کشور نبودیم.

خسرونیا افزود: تعرفه اعلامی کنونی امکان پاسخگویی هزینه‌های اداره مطب و معیشت پزشکان را نخواهد داد به همین خاطر عده‌ای از همکاران ما به ناچار مجبور به خروج از گردونه درمان هستند، مهاجرت می‌کنند و یا به شغل‌های جانبی و خدمات زیبایی برای مراجعان می‌پردازند.

استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی گفت: مالیات و درآمد‌های دولت با میزان رشد تورم افزایش پیدا می‌کند، ولی متأسفانه تعرفه پزشکی از این روند تبعیت نمی‌کند و همیشه در محدوده ۲۰ یا ۳۰ درصد افزایش، ثابت و اصطلاحاً «فریز» شده است!

خسرونیا افزود: با تورم ۴۰ درصدی ولی سال گذشته تعرفه ۲۰ درصد افزایش یافت، امسال هم با وجود تورم و افزایش چند برابری هزینه‌های جاری زندگی و نگهداری مطب، مالیات، افزایش تعرفه ورود به محدوده طرح ترافیک و سایر مسائل، شاهد رشد چندانی در میزان تعرفه‌های پزشکی نیستیم؛ به خصوص پزشکان جوان که درآمد کمتری دارند مشکلات خیلی بیشتری خواهند داشت و موجب بی انگیزگی آنان خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی جامعه گفت: از سوی دیگر برخی برنامه‌های نمایشی و سریال‌های تلویزیونی، جامعه پزشکی را به شیوه‌های مختلف مورد تمسخر قرار می‌دهد که این رفتار موجب توهین به این افراد خدوم و تحقیر جایگاه ارزشمند آنان در سلامت مردم خواهد شد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه هزینه برگزاری کنگره‌ها در کشور به طور عجیب و فزاینده افزایش یافته به طوری که برگزاری یک همایش علمی در فضای دانشگاهی هزینه چندین میلیاردی به همراه دارد، افزود: برای چهار روز اجاره سالن همایش، حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه دریافت می‌شود که با احتساب هزینه‌های جانبی دیگر مبلغ کلانی خواهد بود؛ به اعتقاد من دولت باید حمایت لازم را جهت برگزاری همایش‌های علمی انجام دهد در غیر این صورت شاهد تعطیلی برخی از همایش‌های علمی خواهیم بود، چون با این مبالغ دریافتی از پزشکان بابت ثبت نام، امکان گرداندن همایش‌ها و کنگره‌های دوره‌ای مقدور نخواهد شد.

سی و چهارمین کنگره علمی سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش خیزش جهانی دانشجویان حامی فلسطین / پلیس آمریکا دانشگاه کلمبیا را محاصره کرده است + فیلم
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است