Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@09:21:35 GMT

۴۰ درصد سرطان‌ها با خودمراقبتی قابل پیشگیری است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۰۱۳۶

۴۰ درصد سرطان‌ها با خودمراقبتی قابل پیشگیری است

 اردشیر رحیم‌زاده درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: امروز سرطان پس از بیماری‌های قلبی و عروقی دومین علل مرگ و میرها را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی تعداد بیماران سرطانی شناسایی شده در سال ۹۴ را تعداد هزار و ۹۶۷ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۰۱ مورد برابر با ۴۶ درصد به بانوان و یک هزار و ۶۶ مورد برابر با ۵۴ درصد در مردان گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سرطان‌های سینه، پوست، معده، سرطان با محل اولیه نامشخص کولورکتال را شایع‌ترین سرطان‌های زنان در استان دانست و افزود: سرطان  پوست، مثانه، ریه  و سرطان با محل اولیه نامشخص کولورکتال را شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهارکرد: در این راستا پیشگیری و کنترل بیماری سرطان یکی از اولویت‌های مهم بخش سلامت است که تحقق این مهم نیازمند همکاری و هماهنگی همه بخش‌ها دانست.

وی با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان به سرطان در استان حدود ۶۵ سال است یادآورشد: سرطان قابل پیشگیری و درمان است و با خودمراقبتی و مراجعه زودهنگام به پزشک می‌توان از سرطان  پیشگیری کرد.

 پیشگیری از سرطان‌ها با اصلاح الگوی تغذیه

مسول انجمن تغذیه (تاش ایران) گفت: با تغییر سبک زندگی و اصلاح الگوی تغذیه می‌توان از ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها پیشگیری کرد.

مسعود امینی با اشاره به اینکه تغذیه و رژیم غذایی نامناسب می‌تواند تهدیدی برای سلامت افراد باشد اظهارکرد: در این راستا با داشتن سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب می‌توان سلامتی افراد جامعه تضمین کرد.

وی تاکیدکرد: مصرف روزانه فست فودها و انواع غذاهای فرآوری شده ، سوسیس و‌کالباس، همبرگر، سس مایونز و مصرف انواع کنسروها یا گوشت قرمز، ترشیجات و شوریجات، غذاهای حاضری، مصرف نوشابه، کمبود ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین A،E،C مصرف بالای قند و شکر و شیرینی جزو غذاهایی است که سلامت افراد را تهدید می‌کند و از فاکتورهای موثر در ابتلا به سرطان شناخته شده است.

به گفته وی، مصرف روزانه سبزیجات، میوه جات، کلم بروکلی، سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان، استفاده از نان‌های سبوسدار حاوی فیبر مناسب ، استفاده از منابع پروبیوتیک‌ها، شیر و لبنیات، مصرف امگا۳ ، روغن زیتون، روغن ماهی، ویتامین D و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

وی یادآورشد: میوه‌ها و سبزیجات حاوی فیبر هستند، افزایش مصرف فیبر با کاهش سرطان ارتباط دارد، مصرف روزانه حداقل پنج واحد میوه و سبزیجات مختلف از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: کاهش سرطان با خودمراقبتی قابل پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در بین مواد غذایی، گزینه‌های سالم و مفیدی وجود دارند که می‌توانند به مبارزه با خطرات بیماری قلبی و سایر بیماری های رایج در بین مردان کمک کنند.

مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

اگر می‌خواهید آلزایمر نگیرید، این ۴ ادویه خانگی را مصرف کنید کد خبر 848313 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها خبر مهم تغذیه

دیگر خبرها

  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان