Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری پیش از ظهر امروز در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، اظهار کرد: تحرک و پویایی یگان حفاظت سازمان‌های متولی امور اراضی باید در ایام تعطیل بیش از زمان های دیگر باشد تا کسی احساس نکند در سایه تعطیلات و تغافل مسئولین مرتبط می تواند به اراضی ملی و دولتی تعدی نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صیانت از بیت المال وظیفه ای است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد و اگر ثابت شود جایی کم کاری فرد یا مسئولی موجب تجاوز به اراضی ملی و دولتی شده است این امر با عنایت به دستورالعمل ترک فعل مدیران قابلیت پیگیری دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، بر ثبت دقیق سوابق، آرشیو کامل آراء قضایی و پرونده‌های مطروحه سازمان‌های متولی اراضی توسط واحد حقوقی این سازمان ها تأکید کرد و گفت: اگر مدیران واحدهای حقوقی سنوات و سوابق کاری و دفاعیات قبلی خود همراه با آراء مأخوذه از محاکم در خصوص اراضی تحت مالکیت خود را داشته باشند و در زمان های مورد نیاز به محاکم ضمن ارائه می‌توانند خوب دفاع کنند و این امر، باعث می‌شود تا برخی از افراد معلوم الحال نتوانند با تکرار ادعاهای قبلی خود رأی به ناحق بر مالکیت بگیرند.

دشیری تصریح کرد: دادگاه بر اساس مستندات به صدور حکم مبادرت می کند و اگر در خصوص زمینی در سنوات قبل رسیدگی انجام شده باشد دادگاه از ورود به رسیدگی مجدد امتناع می‌کند اما این به شرطی است که واحدهای حقوقی با ارتقاء دانش خود و تدوین یک سوابق کامل و مدون، مستندات را به دقت حفظ و در موارد لزوم به دادگاه ارائه دهند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد منابع طبیعی انفال رئیس کل دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، افزود: تأمین زمین، تعیین تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می‌کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تأمین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

کد خبر 6096999

دیگر خبرها

  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟