Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: نتیجه آزمایش یک نفر از چند بیمار مشکوک مبتلا به کرونا جهش یافته (انگلیسی) این شهرستان مثبت اعلام شده است.

دکتر علیرضا مسلم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در بسیاری از نقاط کشور همچون سبزوار مشاهده شده است لذا شهروندان باید خطر شیوع ویروس جهش یافته کرونا را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اینک این بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در مرکز آموزش درمانی واسعی سبزوار بستری و اعضاء خانواده وی نیز در قرنطینه به سر می‌برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: شهروندان موضوع کرونا جهش یافته را جدی بگیرند چون شدت سرایت و انتشار آن حدود ۱۳ بار از کرونای معمولی بیشتر و  قدرت مرگ و میر آن بالاتر  و درگیری در افراد جوان و میانسال بیشتر دیده می‌شود.

وی بیان کرد: در صورتی که فرایند درگیری ریه در یک بیمار کرونایی ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می‌برد  اما این وضعیت در ویروس جهش یافته سه تا چهار روز رخ می‌دهد و طی یک و دو روز شدت می‌یاید چنان که داروهای معمولی نیز موثر نخواهند بود.

مسلم گفت: بهترین درمان و مقابله با ویروس کرونا و نوع جهش یافته آن  در خانه ماندن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است که برخی از این موارد مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: مردم تنها برای کارهای ضروری به بیرون بروند؛ حضور در مجامع، مراسم عروسی و عزا همچون سم مهلک و خطرناکی است که باید جدی گرفته شود.

مسلم مطرح کرد: در حوزه شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در بهترین شرایط ۳۰۰ تخت برای این بیماری پیش‌بینی شده که در صورت شرایط بحرانی وضعیت دشوار می‌شود.

وی عنوان کرد: در صورت شیوع ویروس جهش یافته کرونا بازگشت به حالت اول  دشوار است لذا  تمنا داریم موارد بهداشتی از سوی مردم رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شهروندان مسافرت‌های  نوروزی خود را لغو کنند و از طرفی نیز نباید پذیرای مهمانان نوروزی بود تا ضریب اطمینان بیشتر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کرونای انگلیسی کروناویروس سبزوار دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ویروس جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  این کاروان خودرویی با همراهی بیش از صد خودروی شخصی  به مناسبت سالگرد شهید غیرت بر مزار این شهید  در سبزوار حاضر  میشوند و به او ادای احترام می‌کنند.

حرکت کاروان خودرویی غیرت از تهران آغاز شده است  و پس از عبور از سمنان، به سمت سبزوار در حرکت هستند که کاروان مشهد نیز در سبزوار به سایرین  ملحق می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار