Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@15:03:23 GMT

فواید دوش آب سرد در بهبود عملکرد بدن

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۴۶۲۲

فواید دوش آب سرد در بهبود عملکرد بدن

ایران اکونومیست- نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد، دوش آب سرد فواید خارق‌العاده‌ای در بهبود عملکرد بدن دارد که نباید از آن غافل شد.

 موسسه بهداشت بیولوژیکی آمریکا توضیح می‌دهد که تغییرات دما به طور کلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است. بر اساس مقاله‌ای که این موسسه در سایت خود منتشر کرده است دوش آب سرد می‌تواند گردش خون را تحریک کند بنابراین به افرادی که دارای مشکل گردش خون هستند توصیه می‌شود، دوش آب سرد بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موسسه چند مزیت استفاده از دوش آب سرد را ذکر کرده است:
دوش‌ آب سرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، زیرا بدن سعی می‌کند خود را گرم کند، تحت این شرایط سلول‌های سفید خون بیشتری آزاد می‌شوند، سلول‌هایی که بدن را در برابر عفونت‌ها محافظت کرده و باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد زائد بدن را از بین می‌برند.
بر اساس مطالعه‌ای در دانشگاه ویرجینیای آمریکا، دوش آب سرد باعث فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک و افزایش سطح نورآدرنالین در مغز (انتقال دهنده عصبی مرتبط با انگیزه و میزان هوشیاری) ما می‌شود بنابراین نقش زیادی در جلوگیری از افسردگی دارد. 
دوش آب سرد به کاهش وزن کمک می‌کند؛ هنگامی که بدن تحت دمای خنک قرار می‌گیرد، شروع به تولید انرژی بیشتر برای افزایش دمای خود می‌کند که این امر در تخلیه چربی‌های بدن موثر است.
یکی دیگر از فواید دوش آب سرد، بهبود عملکرد فیزیکی بدن است؛ مطالعه‌ای در مجله تحقیقات بالینی تایید می‌کند که غوطه ور شدن در آب سرد به بهبودی پس از انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا کمک می‌کند.
دوش آب سرد همچنین تنفس ما را تحریک می‌کند. اگر تا به حال فرصتی برای دوش آب سرد داشته‌اید، ممکن است متوجه شده باشید که نه تنها قلب شما تندتر می‌زند، بلکه نفس کشیدن نیز برایتان مشکل می‌شود، این تلاش به گسترش ریه‌ها کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری به بدن وارد کند و باعث می‌شود انرژی بیشتری داشته باشیم.   باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دوش آب سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!

 در عصری زندگی می‌کنیم که همگان به دنبال راه‌حل‌های فوری و ساده برای دستیابی به اهداف خود هستند، و این نگرش در زمینه‌های پخت‌وپز، درمان و بهداشت نیز قابل مشاهده است. به ادعای برخی، استفاده از چربی‌سوز‌ها می‌تواند ظرف مدت یک هفته به آب کردن چربی‌های شکمی و بهبود تناسب اندام کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، بسیاری از افراد چاق، به ویژه زنان، از نگاه دیگران به خود به عنوان فردی چاق دچار ناراحتی و نگرانی می‌شوند. این چربی‌سوز‌ها به عنوان یک راه حل مؤثر و طبیعی برای کاهش وزن تبلیغ می‌شوند و علاوه بر این، برخی از خواص استثنایی دیگر این محصولات شامل بهبود عملکرد مغز و حافظه، بینایی و شنوایی نیز است.

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند.

لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما به راحتی به هدف چربی سوزی سریع شکم و پهلو و کل بدن تان می‌رسید.

خواص چربی سوزی پنیر پارمیزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

tags # رژیم لاغری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • پمپ هیدرولیک
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید