Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ درصد این استان را عرصه های منابع طبیعی جنگل و مرتع تشکیل می دهند.

غلام‌حسین حکمتیان اصل روز سه شنبه  ۱۹ اسفندماه ۹۹ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: رسانه ها را همواره به عنوان بازوی منابع طبیعی می دانیم، چرا که رسانه رسالت آگاهی بخشی را برعهده دارند و بر نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی موثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: ۹۰ درصد از استان کهگیلویه و بویراحمد را عرصه های منابع طبیعی شامل جنگل و مرتع تشکیل داده و با توجه به این موضوع وظیفه خطیری در حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی بر دوش همه ماست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از مهمترین کارها در راستای حفاظت از منابع طبیعی فرهنگ سازی نوع استفاده از منابع طبیعی است که چگونه از این منابع خدادادی استفاده کنیم که نسل های آینده نیز از این نعمت برخوردار باشند.

حکمتیان اصل با اشاره به اینکه انتظار داریم که رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی استفاده از طبیعت ما را یاری کنند تصریح کرد: در هفته منابع طبیعی همکاری مناسب و درخور تقدیری از تمام نهادها و تشکل ها و حتی مدیران ارشد استانی با منابع طبیعی شکل می گیرد و این تعلق خاطر به منابع طبیعی از طرف مردم استان جای خرسندی و امیدواری دارد.

وی ادامه داد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای حفاظت از منابع طبیعی اقدام به ایجاد طرح‌های آبخیزداری جهت جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه منابع آب زیر زمینی، پیشگیری و کاهش آسیب سیلاب، حفظ و ارزش تفرجگاه های طبیعی را داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از ابتدای سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی قریب به یک هزار و ۹۰۸ هکتار جنگل کاری با بذر، ۲۳۲ هکتار جنگل‌کاری با نهال و قریب به ۴۲۰ هزار اصله نهال جنگلی از طرف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد کاشت و تولید شده است.

حکمتیان اصل همچنین از اهدا ۲۷۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به خانواده ها در مناطق غیر برخوردار از نعمت گاز خبر داد و بیان کرد: با اهدا آبگرمکن های خورشیدی علاوه بر جلوگیری از قطع جنگل به معیشت خانواده ها نیز کمک می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد منابع طبيعي جنگل مرتع آبگرمکن خورشیدی درختکاری استان کهگیلویه و بویراحمد منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد

محمد رضا کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نیمه شب گذشته دو تن و ۱۲۰ کیلوگرم از یک خودرو عبوری نیسان کشف و ضبط شد، ابراز داشت: این خودرو از نیشابور عازم شهریار بود که در شاهرود زمین گیر شد.

وی ضمن بیان اینکه مأموران پاسگاه شهید نوری شاهرود موفق به شناسایی این محموله شدند، افزود: محموله به طور ماهرانه، حرفه‌ای و به شکل کتابی چیده شده بود که در نوع خود نادر است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه یگان حفاظت با هرگونه مصادیق قاچاق چوب به شدت برخورد می‌کند، ابراز داشت: راننده دستگیر پرونده فرد تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

کشاورزان اضافه کرد: تخریب حوزه محیط زیست و منابع طبیعی قابل جبران نیست و لذا حراست و حفاظت آن یک وظیفه عمومی تلقی می‌شود.

وی افزود: از شهروندان درخواست داریم هر گونه تخریب را حتماً گزارش دهند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 6098674

دیگر خبرها

  • افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد