Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اسبق دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: باید حرکت‌های جهادی را در سطح لایه‌های بالاتر ادامه دهیم و به این‌ها قانع نباشیم. یکی از این‌ها اردو‌های جهاد علمی است که رهبری بر انجام آن تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلیل بشارتی، معاون اسبق دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از کتاب «بچه‌های قرن پانزدهم» که امروز در حوزه هنری برگزار شد گفت: وقتی حضور جوانان در اردو‌های جهادی را می‌بینیم یاد اوایل انقلاب می‌افتیم که دوران جهاد سازندگی و شروع انقلاب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه حرکت جمع دانشجویان و جوانان و گروه‌های دانشجویی و بسیج دانشجویی داشتند که یکی پیروزی انقلاب بود که همه مردم حضور داشتند و جوانان نسل اول در آن زمان شکل گرفتند و انرژی خودشان را از انقلاب گرفتند.

وی افزود: اردو‌های جهادی که شکل گرفت روحیه و انرژی دانشجویان و جوانان مضاعف شد. البته امکانات الان خوب شده، اوایل انقلاب امکانات خاصی نداشتیم با پول توجیبی، وانت کرایه می‌کردیم و بچه‌ها را راهی اردوی جهادی می‌کردیم.


بشارتی اضافه کرد: فضای اردو‌های جهادی خیلی تغییر کرده، بسیاری از جوانان اقبال حضور در این اردو‌ها را دارند. وقتی جهاد سازندگی تاسیس شد با تاکیدات امام خمینی بخشی از امکاناتی قرار شد در اختیار جهادگران گذاشته شود که دولت بخش نامه کرده بود که ماشین‌های فرسوده که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد به گروه‌های جهادی بدهید، که ما گفتیم ما می‌خواهیم به جاده‌های روستایی برویم و نیاز به ماشینی داریم که بتوانیم حداقل دو یا سه بار مسیر را طی کنیم سرانجام یک ماشین به گروه ما دادند که به سختی روشن و در مسیر خراب شد. با این وضعیت ما به اردو‌های جهادی می‌رفتیم.

وی ادامه داد: کار‌های دست جمعی را آغاز کردیم و برای اولین بار به کمک کشاورز‌ها رفتیم که همه نوع قشری از افراد جامعه در این اردو‌ها شرکت می‌کردند و اداره این اردو‌ها به دست جوانان بود.


بشارتی اضافه کرد: علاوه بر اردو‌های موقت، اردو‌های سه یا چهار ماهه هم برگزار می‌شد. کتابی که در خصوص گروه جهادی دانشگاه تهران نوشتند موضوع آن این است ، نامه‌ای این گروه جهادی سال ۸۴ به رهبر انقلاب نوشتند که به گروه جهادی آن‌ها کمک شود  که نهایت کمک به این گروه به بنده محول شد.

وی یادآور شد: باید حرکت‌های جهادی را در سطح لایه‌های بالاتر ادامه دهیم، به این‌ها قانع نباشیم. یکی از این‌ها اردو‌های جهاد علمی است که رهبر انقلاب تاکید کردند و باید نهاد‌های دانشگاهی روی آخرین پیشرفت‌های علمی دنیا مسلط باشند و اردو‌های انتقال پیشرفت و علم را داشته باشیم.

بشارتی خاطرنشان کرد: یکی هم مشارکت مردم است که مشارکت باید نوع آن تغییر کند. مشارکت فقط پول نیست بلکه مشارکت فکری، نرم افزاری و سایر موارد است. گام دوم انقلاب مسیر راه برای بسیج دانشجویی است و اگر این گونه اقدامات ادامه پیدا کند می‌توانیم حضور جوانان را در مناطق محروم توسعه بدهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حرکت های جهادی رونمایی کتاب بشارتی بسیج دانشجویی اردو های جهادی اردو های جهاد اردو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی

کتاب‌های فروشگاه شعبه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی به مدت یک هفته با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی و فرهنگی؛ همزمان با فرارسیدن اردیبهشت و مناسبت‌های ادبی و فرهنگی این ماه همچون بزرگداشت روز سعدی و نثر فارسی، شیخ بهایی، شیخ صدوق، شیخ کلینی و روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی کتاب‌های شعبه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی با تخفیف 15 درصدی عرضه می‌شود.

علاقه مندان از تاریخ یکشنبه، 9 اردیبهشت به مدت یک هفته می‌توانند با مراجعه به فروشگاه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی از تخفیف 15 درصدی برخوردار شوند.

انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟

این در حالی است که در چند روز گذشته انتشار تعطیلی این شعبه از فروشگاه‌های انتشارات علمی و فرهنگی حواشی را برای این نشر ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند