Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: سید جمال الدین اسدآبادی الگوی کار جهادی توأم با اخلاص بود و ما باید از این الگو درس بگیریم.

به گزارش قدس آنلاین  ، حجت‌الاسلام وحدتی شبیری رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در همایش بین‌المللی «سید جمال الدین اسدآبادی و فکر معاصر جهان اسلام»، ابراز کرد: برگزاری این همایش، بهانه‌ای است که یاد مبارز خستگی ناپذیر و فقیه بیدار مرحوم سید جمال الدین اسدآبادی را گرامی بداریم و این فرصت را غنیمت بشماریم که بار دیگر خود را ارزیابی کرده، نقاط قوت را بشناسیم و روی نقاط قوت خود سرمایه گذاری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) در عمق یک هدف انقلابی قرار گرفت، ایشان نظام ستم‌شاهی 2500 ساله را نابود کردند و نظام حکومت اسلامی را درکشور پهناور ایران اقامه کردند، امام راحل(ره) در نقاط مختلف دنیا اعم از مسلمان و غیر مسلمانان و برای همه ملت های مظلوم الگو شد.
این مقام مسئول در ادامه افزود: بی شک حرکت‌های انقلابی و اجتماعی برخاسته از نهضت سید جمال الدین اسدآبادی و اندیشه های او در پیروزی انقلاب اسلامی موثر بوده است و درسهایی که مردم ما از آن دوران گرفتند در مبارزات پس از پیروزی انقلاب در سرتاسر جهان اسلام نیز تاثیر گذار بوده است.
وی با بیان اینکه ما باید اندیشه سید جمال الدین اسد آبادی را زیر ذره بین ببریم و بیاندیشیم که چه درسهایی می توان از او گرفت، گفت: علمای بزرگی همچون امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، تربیت یافته حوزه علمیه هستند و سید جمال‌الدین نیز در حوزه علمیه تحصیل کرد و رشد یافت، او با عمق معارف دین آشنا شد و یک عالم دینی بود.
حجت الاسلام وحدتی شبیری، ادامه داد: سید جمال الدین اسدآبادی به درون جامعه آمد، دردهای مردم را از نزدیک لمس و با مردم زندگی کرد؛ او استعدادهای نخبه را شناسایی کرد و روی آنها کار کرد تا توانست یک حرکت اصلاح گرایانه مبتنی بر دین ایجاد کند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر حوزه علیه می‌خواهد سید جمال پرور باشد باید بر اصالت‌های خود تاکید کند، از روش شناسی کهن بهره ببرد، به گذشته بسنده نکند و به استقبال حوادث واقعه رفته و این حوادث را مدیریت کند. اگر ما به استقبال حوادث و وقایع نرویم، نمی‌توانیم اثر گذار باشیم.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه سید جمال اسدآبادی باور داشت باید مردم آگاه شوند، تصریح کرد: قیام ها و نهضت های مختلفی در طول تاریخ در سرزمینهای اسلامی رخ داد، اما تمام این نهضتها، یک اشکال بزرگ داشتند و آن هم نبود زیرساخت فکری لازم بود.
به گفته این مقام مسئول رمز و راز موفقیت امام خمینی(ره) این بود که آمادگی فکری در مردم ایجاد کردند و شبکه‌ای از عالمان شکل گرفت؛ شاگردان ایشان به تدریج در جوان‌ها رسوخ کردند و اسلام انقلابی را به مردم منتقل کردند. ویژگی سید جمال الدین نیز این بود که در حرکت اجتماعی نسبت به دین شناخت کامل داشت و از مستندات محکم قرآن و آیات و و روایات استفاده کرد.
وی اضافه کرد: او حرکت استوار و محکمی را پایه گذاری کرد و اصلاحات اجتماعی را در خاستگاه دینی شروع کرد، ما باید اساس فکری ایشان را به درستی بشناسیم و دنیای غرب را از درون شناسایی کنیم؛ یک عالم دینی باید دنیای غرب را به درستی بشناسد تا بتواند حکم صادر کند.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان اینکه سید جمال الدین متعلق به یک کشور نبود، گفت: او باید در کشورهای افغانستان، ترکیه و سایر کشورهای غربی شناخته شود زیرا سید جمال متعلق به یک ملت نیست بلکه متعلق به کل دنیای اسلام است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سید جمال اسد آبادی حرم مطهر رضوی رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی سید جمال الدین اسدآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود

دستیار ویژه رئیس جمهور با تحسین الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی گفت: تحقق این الگو زمانی رخ می‌دهد که دولت اسلامی شکل بگیرد و کارگزار و شیوه اداره آن اسلامی و مردم در آن تصمیم‌گیر باشند و باید در تمام شهرهای استان و کشور اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیداحمد عبودتیان امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، اظهار کرد: امروز مدیریت شهری رفسنجان در ادامه اراده خداوند برای خلقت انسان و تعیین جانشینی خدا روی زمین، جمعی از نوجوانان را مسئول کرده است تا اختیار بیشتری به آن‌ها بدهد و ثابت کند آرمان جمهوری اسلامی تحقق وعده الهی و هدف خلقت انسان است.

وی اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان را در راستای فطرت انسان توصیف کرد و افزود: آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان‌های بشری است؛ در جنگ اتفاق بزرگی رخ داد و کل دنیا علیه ما جمع شد تا ما نباشیم اما امام (ره) تهدید را به فرصت تبدیل کرد و وعده داد که کاری می‌کند تا قدرت برتر نظامی دنیا شویم و این امر محقق شد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به وعده صادق جمهوری اسلامی، تصریح کرد: آن روز ما سیم خاردار هم نداشتیم و اولین مایحتاج خود را باید از سایر کشورها می‌گرفتیم و به ما نمی‌دادند، اما امروز به تولید موشک و پهباد روی آورده‌ایم و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی داعش در منطقه یکی دیگر از اقدامات ضد اسلامی برای جمع کردن تفکر اسلام بود که با تدبیر مقام معظم رهبری و ورود حاج قاسم به میدان و حضور لشکریان دفاع از حرم مسیحی و مسلمانان شیعه و سنی متوقف شد، گفت: یک روزی می‌خواستند ما نباشیم، اما اکنون ما سردمدار فرهنگی منطقه هستیم.

عبودتیان توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری را موجب تبدیل تهدید به فرصت دانست و افزود: قرار بود دهه هشتادی‌ها نسل برانداز شوند، اما امروز دهه هشتادی‌ها نسل پیشران شده‌اند؛ لذا اگر براساس دستور خدا و الگوی امام و اسلام عمل کنیم، می‌توانیم به عنوان خلیفه و جانشین خدا روی زمین مسیر رشد را به خوبی طی کنیم.

وی در ادامه شکل‌گیری الگوی حکمرانی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان را تبریک گفت و افزود: این طرح جوان محور و نوجوان محور و شگفتی‌ساز است و توجه به حضور بانوان و استفاده از تجربه بزرگترها و قرار دادن آن‌ها در رأس حلقه اصلی و محله محوری و مسجدمحوری را می‌توان از امتیازات آن برشمرد.

دستیار رئیس جمهور ادامه داد: تحقق این الگو زمانی رخ می‌دهد که دولت اسلامی شکل بگیرد و کارگزار و شیوه اداره آن اسلامی و مردم در آن تصمیم‌گیر باشند و این الگو را که در جهت مسیر انبیای الهی است، امروز در بخشی از اداره شهر پیاده می‌کنیم و باید در تمام شهرهای استان و کشور اجرا شود.

کد خبر 748908

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است