Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح استودیوی آموزش مجازی مقطع ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت نرخ پوشش تحصیلی در نظام آموزش و پرورش گفت: نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در کشور ۹۷.۴۵ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مهمترین شاخص عملکرد نظام آموزش و پرورش نرخ پوشش تحصیلی است که هرچه این میزان بالاتر باشد نظام آموزش و پرورش فعال‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید

تامین مسکن فرهنگیان باید در طرح اقدام ملی در اولویت قرار گیرد

حکیم زاده اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری، نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموازن پایه اول ابتدایی میانگین کشور ۹۴.۶ درصد است که این میزان در استان چهارمحال و بختیاری ۹۸.۵۲ درصد است و از میانگین کشوری بالاتر است.

او با اشاره به شرایط استان از جمله پراکندگی مدارس روستایی، سخت‌گذر بودن مناطق و پراکندگی مدارس ادامه داد:، اما میانگین پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی، پیش دبستانی و همچنین پایه اول ابتدایی از میانگین کشوری بالاتر است.

حکیم‌زاده گفت: نرخ تکرار پایه در استان در مقطع ابتدایی از میانگین کشوری پایین‌تر است که این امر نشان‌دهنده اقدامات و تلاش‌های هدفمند معلمانان استان است.

او افزود: حوزه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از نظر شاخص‌های عملکردی و عمومی به عنوان معاونت برتر انتخاب شده است.

حکیم زاده با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در سنین کودکی اضافه کرد: سازمان تعلیم و تربیت کودک تاسیس شده است که این امر یک گام رو به جلو برای تربیت کودکان است.

او ادامه داد: کودکی مهمترین سن برای تربیت و شخصیت‌سازی کودکان است و در تمام دنیا سرمایه گذاری برای تربیت در این سنین است و با فعال شدن سازمان تعلیم و تربیت کودک بستری برای تربیت کودک با یک برنامه منظم و هدفمند برنامه‌ریزی شده است.

حکیم‌زاده گفت: سنگ بنای محکم تربیت، دوران کودکی است و باید کیفیت و کمیت آموزش در این دوران با کمک همکاران معاونت ابتدایی با تولید محتوا و بارگذاری محتوایی تغییر کند.

او افزود: در دوران شیوع کرونا، برای تعطیل نشدن بحث آموزش و پرورش، تولید محتوا در سطح آموزش و پرورش با یک کار جهادی تهیه و در شبکه شاد بارگذاری شده است تا یک فرصتی برای آموزش در زمان شیوع کرونا و منبع یادگیری و در دروان پساکرونا باشد.

حکیم زاده به اجرای طرح بسته تحولی خوانا در مدارس ابتدایی که مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش نیز است، اشاره کرد و گفت: این طرح چهار مهارت پایه زبانی از جمله " خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن" تقویت می‌شود.

او افزود: در سال تحصیلی آینده، نظام آموزش ابتدایی با یک بازبینی و بازنگری اجرایی می‌شود و برنامه‌های آموزشی جدید جایگزین برنامه‌های قدیم خواهد شد.

حکیم زاده به اجرای برنامه توانمندسازی قرآنی معلمان و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به عنوان یک برنامه جدید اشاره و اضافه کرد: این برنامه به صورت آزمایشی در استان البرز آغاز شده است تا توانمندسازی قرآنی معلمان دوره ابتدایی انجام شود.

او ادامه داد: این طرح در راستای افزایش توانمندی قرآنی معلمان و دانش‌آموزان با رویکرد انس با قرآن و روش‌های فعال و خلاق آموزش قرآن به کودکان و ایجاد محیط جدید برای آموزش قرآن اجرا می‌شود.

حکیم زاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا و استفاده بیش از اندازه کودکان از فضای مجازی و دنیای فناوری گفت: اجرای طرح کدنویسی و برنامه‌نویسی برای کودکان از سنین پیش دبستانی از سال آینده اجرا خواهد شد.

او افزود: با اجرای این طرح از سنین کودکی به کودکان آموزش‌های لازم فناوری ارائه می‌شود، تا بتوان تهدید‌های فضای مجازی را به یک فرصت مهم تبدیل کنیم و سواد محاسباتی و سواد دیجیتالی کودکان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش نرخ پوشش تحصیلی نرخ پوشش تحصیلی آموزش و پرورش مقطع ابتدایی برای تربیت نظام آموزش حکیم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نظری شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان ۲۴ هزار فرهنگی دارد که امسال از بین ۳۲ استان کشور، ۱۴ استان معلم نمونه کشوری داشت و سهم استان گلستان دو معلم نمونه کشوری بود این در حالی است که در سال قبل معلم نمونه کشوری نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه معلمان گلستان دارای همت بالا و کار بلد هستند، افزود: امسال برای انتخاب معلم نمونه شرایط تغییر کرده است، معلم نمونه کاملاً عملی و به صورت آزمون و تدریس و شاخصه هایی که مد نظر بود انجام شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در خصوص اعتبارات آموزش و پرورش هم گفت: در سفر اول رییس جمهور حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم اما در سفر دوم با کمک مسوولان هزار میلیارد تومان مصوبه گرفتیم که رشد پنج برابری نسبت به سفر اول داشتیم.

وی افزود: این مصوبات نوید اتفاقات خوب در حوزه های مختلف آموزش و پرورش دارد که در بخش نرم افزاری و هم سخت افزاری می‌توانیم استفاده کنیم و در حال حاضر ۶۰ درصد مصوبه اول تحقق پیدا کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در جذب نیرو در قالب ماده ۲۸، در سال های قبل بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر بود اما در سال ۱۴۰۱ نزدیک به هزار و ۳۰۰ نفر جذب داشتیم و امسال هم با چند آزمونی که داریم بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر جذب آموزش و پروش خواهند شد که با این آمار، رشد ۹۰ درصدی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در جذب نیرو حساسیت خاصی را در نظر گرفته ایم که با اعلام جذبی که شکل گرفته، باهوش ترین و باسوادترین معلمان از استان گلستان بود.

کد خبر 6092557

دیگر خبرها

  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • زنگ سپاس معلم در چهارمحال و بختیاری نواخته شد
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری