Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گروه فارس من از ماه‌ها پیش ده‌ها کمپین در «حمایت از قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت کشور» به ثبت رسانده و خواستار حمایت از این قرارگاه جهادی در مناطق مختلف کشور شدند، آن‌ها با ثبت این دغدغه، بر نگاه جدی به مناطق محروم کشور با سبک و سیاق متفاوت‌تر از گذشته تأکید کردند.

قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت کشور، مردادماه سال ۹۸ براساس ضرورت ایجاد وحدت روحیه در گروه‌های جهادی و ساختارمند کردن این گروه‌ها، پیاده سازی منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و نیل به اهداف عالیه نظام در راستای کار جهادی و محرومیت زدایی در ابعاد مختلف، تأسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارگاه تاکنون توانسته خدمات ارزنده‌ای به مردم مناطق محروم ارائه کند و از آن جمله می‌توان به خدمات بخشی به مردم زلزله زده سی سخت و خوزستان کرونا زده اشاره کرد.

 

گروه فارس من، با دعوت از مسئولان قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت کشور به گفت‌وگو با مسئولان این قرارگاه پرداخت که متن آن در ذیل می‌آید؛

 

پیمان سرپاس، مدیر قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس من، اظهار کرد: از سال گذشته به این فکر کردیم که قرارگاهی را تشکیل دهیم تا تمامی گروه‌های جهادی هر شهر و شهرستان را در زیر مجموعه این قرارگاه قرار دهیم، ما با این هدف که بتوانیم به صورت گسترده و تشکیلاتی وارد عرصه خدمت به مردم شویم قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت را شکل دادیم.

وی افزود: طبیعتا مشکلات و معضلات بسیاری سد راه ما بود، از آن جمله باید به مجوزهای قانونی اخذ شده  فکر می‌کردیم و در وهله بعدی آنکه گروه‌های جهادی باید این موضوع را بپذیرند که در زیر مجموعه این قرارگاه قرار بگیرند.

 

مدیر قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت با اشاره به بخشی از فعالیت‌های این قرارگاه، عنوان کرد: دو یا سه استان به صورت کامل در زیر مجموعه قرارگاه ملی جهادی قرار گرفته‌اند و این اقدام تاکنون صورت گرفته است. ما حتی در روستاها و عشایر نیز دارای پایگاه هستیم و برای بهبود وضعیت گروه‌های جهادی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 

وی با انتقاد از شیوه فعالیت برخی گروه‌های جهادی در محرومیت زدایی، تأکید کرد: ممکن است در منطقه‌ای چند گروه جهادی تنها گوشت و مرغ را بین مردم تقسیم کنند، اما ما به دنبال جلوگیری از چنین اقداماتی هستیم چرا که این اقدام اشتباه است و باید به روش‌های دیگری دیگری کمک کرد.

 

سرپاس ادامه داد:  این قرارگاه دارای ۱۰ معاونتِ امور مجلس، امور فرهنگی و... است و ستاد اداری آن در شهر ری قرار دارد که با هدف محرومیت زدایی و کمک به  تقویت حاکمیت شکل گرفته است.

 

محسن محمدی، معاون استانهای قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت نیز درباره اهداف غائی این قرارگاه عنوان کرد: هدف نهایی قرارگاه‌های جهادی رفع محرومیت است، وجه تمایز با دیگر سیستم‌ها این است که هدف ما از تشکیل این قرارگاه، پرکردن خلاء عملکردی قرارگاه‌های دیگر است، این‌ها تکلیف محرومیت زدایی را به آن شکلی باید باشد انجام نمی‌دادند و باید پرسید چرا به رغم تلاش گروه‌های جهادی اما میزان محرومین افزایش یافته است؟

وی یادآور شد: گروه‌های جهادی بسیاری در برخی روزها، مرغ و گوشت و ... را بین مردم محروم توزیع می‌کنند اما آیا این رویه با رویکرد کشور ما سازگار است؟ ما با این اقدام روحیه افراد را  فقیرتر می‌کنیم. بنده منکر خدمات زحمات دوستان جهادی دیگر نیستم اما ما هم برای خدمت آمده ایم.

معاون استان‌های قرارگاه ملی جهادی رهروان با اشاره به اقدامات گروه‌های جهادی، عنوان کرد: گروه‌های جهادی بدون برنامه و باری به هر جهت تلاش می‌کنند و ما در تمام کشور از کسانی استفاده کرده‌ایم که دارای شاخصه‌های مد نظر رهبر معظم انقلاب باشند.

وی ادامه داد: ما معتقد به توزیع امکانات و خدمات نیستیم بلکه دانش آموزی که تبلت می‌خواهد باید از محل آن تولیدی که به دنبال آن هستیم اهدا شود. در واقع اگر می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم باید برویم کارت های هدیه را در جیب سرپرست خانواده بگذاریم تا خود او خرید کند.

در ادامه سرپاس، مدیر قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت به سیاست‌های این قرارگاه اشاره کرد و گفت: مجموعه ما فراجناحی است و با سیاست کاری نداریم مگر آن‌که اصل نظام در خطر باشد و آنجا با کسی تعارف نداریم. ما نه اصول گرا هستیم و نه اصلاح طلب و نه با انتخابات کار داریم و نه دنبال این مسائل هستیم.

محسن محمدی، معاون استان‌های قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت درباره اهداف این قرارگاه، توضیح داد: ما می‌خواهیم بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از محرومان کشور داشته باشیم چرا که برنامه‌ریزی کردن مقدمات آن داشتن اطلاعات است و ما دوستانی در شهرستان داریم که منتظر عضوگیری در شهرستان‌ها هستند و این اتفاق رخ خواهد داد.

سرپاس ادامه داد: ارگان‌های مختلف دولتی و ... آمده‌اند می‌گویند هزینه‌های شما را پرداخت می‌کنیم اما هدف ۱۴۰۰ دارند، ما به دنبال این موضوع نیستیم و نمی خواهیم ۱۴۰۰ تاریخ انقضای ما باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام نهاد از قرارگاه حمایت مالی می‌کند، عنوان کرد: حتی یک ریال حاکمیت و دولت به ما نداده است، ما امروز از جیب خود هزینه کرده‌ایم تا بتوانیم این مجموعه را روی پای خود نگه داریم و الحمدلله مجمع پیشرفت‌های مطلوبی داشته است.

مدیر قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت به بخشی از اقدامات خیرخواهانه این قرارگاه اشاره و خاطرنشان کرد: ما در ایذه خوزستان روستای آوند، مدرسه سازی را انجام  داده‌ایم، این مدرسه با اقدامات جهادی و امکانات همان روستا ایجاد شده اند.

محمدی نیز در این گفت‌وگو، با تأکید بر ضرورت اصلاح سوءمدیریت در حوادث غیرمترقبه، تصریح کرد: در حوادث غیرمترقبه سوءمدیریت وجود دارد و بیشتر از خود حادثه به مردم ضرر وارد می‌کند. بنده در همان زلزله سرپل ذهاب حضورداشتتم و از نزدیک شاهد ماجرا بودم. اگر در سرپل‌ذهاب مسئولیت حل مشکلات این شهرستان را بر عهده چند معتمد محلی می‌گذاشتند کار به نحو احسن حل و فصل می‌شد. کانال‌های تصمیم گیری یکی نبود و حتی مسئول آن زمان، فکر می‌کرد که صحبت پایانی را باید او انجام دهد.

وی یادآور شد: در همان زمان به دوستان گفتم، باید کسانی را به سرپل ذهاب بیاوریم تا بازسازی را اجرا کنند که در بم تجربه موفقی در بازسازی داشته ‌اند و با این حال همین امروز سرپل ذهاب رها شده ‌است و این به سوء مدیریت بر می‌گردد.

سرپاس، به بخشی از خدمات این قرارگاه در مناطق محروم کشور اشاره و عنوان کرد: با کمک مجمع خیرین قرارگاه، یک محموله شامل ۹۶ چادر، ۶۰بسته مواد غذایی و پک‌های مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده برای زلزله زدگان شهر سی سخت ارسال شده که موثر بوده و در دسترس مردم زلزله قرار گرفته است.

مدیر قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت در پایان این گفت‌وگو، تهیه یک میلیون ماسک برای مردم خوزستان در ایام کرونا و عمل جراحی افراد نیازمند در سیستان و بلوچستان، اهدا ۱۰۰ تبلت به دانش آموزان مناطق محروم، اهدا تجهیزات پزشکی به بیماران خاص، کمک به زوجین مناطق محروم و آزادی زندانیان را مهمترین عناوین برنامه‌های این قررگاه برشمرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن محمدی مناطق محروم گروه های جهادی فارس من گروه های جهادی محرومیت زدایی مناطق محروم سرپل ذهاب گروه ها فارس من گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی

مسئول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی گفت: جهادگران گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ در چهار اردو جهادی که به مدت ۱۷ روز در مناطق حاجی پیرلو ارومیه و تخته پل خوی با مجموع ۶۸ دانشجو معلم جهادگر و ۳۵۰ دانش آموز به نیابت از شهیده فائزه رحیمی به کنشگری پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، معصومه راستگو مسئول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو بیان کرد: گروه جهادی شهیده ابراهیمی آذر با هدف برقراری عدالت آموزشی در بین دانش آموزان و رشد و توانمندسازی و خودسازی درپرتو معنویت و آرمان خواهی دانشجو معلمان در راستای جهاد در تعیلم و تربیت قدم برداشته است.

وی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا این گروه جهادی با فعالیت جهاد تربیتی در مناطق مختلف شهرستان‌های ارومیه و خوی کنشگری خود را به صورت جدی پیش برده است.

راستگو اظهار کرد: مسئله گروه جهادی تعلیم و تربیت بوده و درهمین زمینه علاوه بر فعالیت در عرصه‌های آموزشی و افزایش سطح اطلاعات درسی دانش آموزان در ساحت‌های مختلف تربیتی و فرهنگی اعم از مناسبت‌های ملی و مذهبی به کنشگری پرداخته است.

مسئول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی گفت: گروه جهادی با شبکه جهاد تربیتی فعال و با ابتکار رویکرد تحولی و باهدف قرار دادن مسائل مختلف تربیتی - فرهنگی دغدغه‌ی تربیت معلم تراز انقلاب و ارتقای شایسته سالاری معلمی درنظام توسعه پایدار آموزش و پرورش را دارد، اینکه بتوانیم تربیت معلم هم سطح با آرمان‌های انقلاب اسلامی و دغدغه‌مند در زمینه تحول در آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی افزود: حضور دانشجو معلمان در اردوهای جهادی و ارائه راهکارهای عملیاتی به عنوان قشر انسان ساز با مهارت های کارآمد فرصتی برای تحول خواهی است، با این بینش که رسالت معلمی و تربیت نسل مومن و انقلابی و خواستار دانش و معرفت جز آوردگاه کلاس و خلق برنامه های جدید تربیتی و علمی میسر نمی‌شود.

راستگو بیان کرد: فعالیت گروه جهادی شهیده ابراهیمی آذر در اردو های جهادی هر سال در دو بازه عید و تابستان پیگیری می‌شود، جهادگران گروه جهادی دانشگاه فرهنگیان در نوروز ۱۴۰۳ در چهار اردو جهادی که به مدت ۱۷ روز طول کشید و در مناطق حاجی پیرلو ارومیه و تخته پل خوی با مجموع شصت و هشت دانشجو معلم جهادگر و سیصد و پنجاه دانش آموز در عرصه‌های آموزشی، هنری، تربیتی و فرهنگی به نیابت از شهیده فائزه رحیمی به کنشگری پرداخته است.

مسئول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی گفت: یاد و خاطره ی شهیده فائزه رحیمی بهانه‌ای بود برای ادای دین ما نسبت به زنده نگه داشتن نام این شهیده و شهدای حادثه کرمان، خانم معلم نمونه شهیده فائزه رحیمی عنوانی بود که برای معرفی شهیده گرانقدر انتخاب شد و اما به دلیل مصادف شدن بازه اول اردوجهادی با هفته درختکاری دانش آموزان منطقه حاجی پیرلو ارومیه به نیابت از بیست و شش دانش آموز شهید حادثه کرمان و باهمکاری یکدیگر هدیه به زمین درخت کاشتند.

وی افزود: در بازه دوم فعالیت گروه جهادی باتوجه به همزمان بودن اردوجهادی با ماه مبارک رمضان و شهادت امام علی علیه السلام برنامه‌هایی در راستای تشریح اوصاف امیرالمومنین و نحوه شهادت ایشان برگزار شد.

راستگو یادآور شد: در واپسین روزهای برگزاری اردوجهادی به مسئله اصلی این روزها رسیدیم و باید اتفاق مهمی را رقم می‌زدیم اتفاقی که دغدغه و یکی از مهم ترین مسائل تربیتی این ایام می‌باشد، مسئله فلسطین و درون مایه ایستادگی در آخرین جمعه ماه مبارک مسلمانان زمینه را برای القا و معنابخشی مقاومت فراهم کرد.

وی گفت: مقاومتی که باید درجهت افزایش بصیرت و ائتلاف آنها با دانش آموزان نوارغزه می‌شد، طوفان الاقصی و قصه‌ی چندین سال مبارزه حق علیه باطل برجسته ترین چالش هویتی است که باید با ادبیات ضدصهیونیستی به دانش آموزان منتقل می‌شد.

راستگو ادامه داد: ایجاد این اندیشه بلندمدت و روحیه ظلم ستیزی با انجام فعالیت‌های هنری و روایت و بازی مقاومت و ارائه دلنوشته‌ها و نقاشی‌های کودکانه تصویر زیبایی از این ارتباط موثر و مفید برجای گذاشت.

مسئول جهادی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی گفت: برنامه کارساز ما در زمینه‌های علمی و آموزشی مسئله پراهمیتی مثل روز سلامتی بود، در این روز برای افزایش آگاهی عمومی دانش آموزان در امر بهداشت و سلامت با جلب توجه آنها از طریق ماجراهای خلاقانه و دست سازه های مرتبط با آموزش های حفظ تندرستی به کنشگری پرداختیم.

وی در پایان بیان کرد: سرآخر ماجرای اردوجهادی نوروز ۱۴۰۳ گروه جهادی شهیده ابراهیمی آذر درکنار کودکان پرمهر و محبت منطقه حاجی پیرلو ارومیه و تخته پل خوی دستاوردی برای ادامه‌ی خدمت بی منت بود.

دیگر خبرها

  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید