Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست تخصصی «معرفی ظرفیت‌ها و آسیب‌شناسی فعالیت‌های سینمای دفاع مقدس در حوزه بین الملل» با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیران و دست اندرکاران عرصه سینما در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست این سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در این نشست با بیان تاریخچه تأسیس و اهداف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: تا کنون با همکاری نهادهای مسئول در حوزه فیلم از سوی این سازمان اقدامات گسترده ای در قالب هفته های فیلم و نظایر آن در خارج کشور صورت پذیرفته است. بصورت طبیعی فیلم های دفاع مقدس سهم قابل اعتنایی در این رویدادها داشته است ولی به نظر می رسد هنوز با مطالبه مقام معظم رهبری دام عزه فاصله داریم. در نشستی که فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در سال ۹۷ با ایشان داشتند، معظم له بر «نهضت ترجمه کتاب های دفاع مقدس» و «نهضت صدور فیلم های خوب» تاکید کردند. تعبیر «نهضت» در فرمایشات ایشان حاکی از ضرورت ایجاد یک جهش و حرکت پر شتاب در این حوزه است.

ما در تلاش هستیم که دستاوردهای ادوار مختلف انقلاب نظیر دستاوردهای ارزشمند دوران دفاع مقدس با قدرت و قوت تمام و با استفاده از ابزارهای نوین در بهترین شکل در سراسر جهان معرفی شود.

معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد: ما وظیفه داریم خدمات انقلاب اسلامی را در برساخت عصر جدید مسلمانان بخوبی نمایان نماییم.بخش عظیمی از این خدمات ، حاصل مقاومت مردم غیور ایران در برابر استکبار جهانی در مقاطع مختلف انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس است. آنچه امروزه بعنوان «مقاومت» ازآن یاد می شود در بارزترین وجه خود ،در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است. که اگر بتوانیم آن را بخوبی عرضه کنیم نتایج ارزشمندی به همراه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در ادامه سخنانش، اظهار کرد: ما با نشر آثار با کیفیت در زمینه دفاع مقدس در قالب های تاثیرگذاری نظیر فیلم و کتاب می‌توانیم پیام های جهانی انقلاب را به جهانیان عرضه نماییم.
معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این نشست را تلاشی برای حرکت پرشتاب تر در تولید و توزیع فیلم های خوب بویژه در حوزه دفاع مقدس دانست.
 

معرفی بهترین آثار هنری انقلاب و دفاع مقدس در عرصه بین‌الملل
محمود سزاوار، رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در سخنانی، با بیان اهمیت معرفی پیامدها و دستاوردهای دفاع مقدس در عرصه بین‌المللی تأکید کرد: ما باید برای همیشه این فرهنگ را زنده نگه داریم و این فرهنگ را گسترش دهیم.

نویسندگان و هنرمندان و متولیان این امر، نقش بسیار مهمی در ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس دارند. ما گنجینه‌ای از بهترین آثار هنری انقلاب و دفاع مقدس را در حوزه هنری داریم که می‌تواند در عرصه بین‌المللی معرفی شود. برای اینکه یک متن خوب و فیلم با کیفیت در حوزه دفاع مقدس و مقاومت داشته باشیم، باید یک شناخت و مطالعه دقیق نسبت به وقایع دفاع مقدس داشته باشیم.
 

تأکید بر چاپ و نشر ادبیات دفاع مقدس و تولید مشترک در خارج
محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور در این نشست، با اشاره به سیاست‌های فرهنگی ـ بین المللی نظام جمهوری اسلامی در خارج از کشور مطرح کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با وجود نمایندگی‌های فرهنگی در حوزه مأموریت خود به امر یکپارچه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و ارایه تصویری روشن از فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی به جهانیان می‌پردازد.

شناسایی و اثر گذاری بر شیفتگان و علاقه‌مندان اندیشه‌های حضرت امام (ره) و منویات رهبر معظم انقلاب به منظور تأمین نیازهای فرهنگی و معنوی آنان مد نظر نمایندگی‌های فرهنگی قرار دارد تا براساس ذائقه مخاطبان، میزان و نوع انتظارات ایشان در ابعاد و سطوح مختلف، کار فرهنگی ایجاد شود.

کیانی گفت: مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان در عرصه بین‌الملل جنبه تعاملی دارد به این معنا که با کشورهای مختلفی که موافقتنانه داریم برای اجرای مفاد موافقتنامه، برنامه مبادلات امضا می‌کنیم که این برنامه اجرای فعالیت‌هایی شامل برگزاری هفته‌های فرهنگی و هفته‌های فیلم، تبادل استاد و دانشجو، همکاری در گفتگوهای دینی و فرهنگی، برگزاری سمینارهای مشترک و شرکت در برنامه‌های فرهنگی و ترجمه و چاپ را به دنبال دارد.
وی به حوزه چاپ و نشر ادبیات دفاع مقدس و تولید مشترک آثار هنری با موضوع مقاومت در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: مساعدت و تقویت محتوایی آرشیو رایزنی‌های فرهنگی به منظور برگزاری هفته‌های فیلم و شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی برای پخش آثار سینمایی کشورمان به خصوص حوزه دفاع مقدس، از دیگر وظایف این سازمان است.
کیانی با تاکید بر ضرورت معرفی ظرفیت‌ها و آسیب شناسی فعالیت‌های سینمای دفاع مقدس در حوزه بین الملل گفت: این مهم، هم افزایی و مشارکت کلیه مراکز تولید فیلم در حوزه دفاع مقدس و مراکز فرهنگی را می‌طلبد.
معز خادم حسینی، مسئول اموربین‌الملل راهیان نور با تأکید بر گسترش اقدامات مؤثر در تعمیق فرهنگ دینی و دفاع مقدس در عرصه بین‌المللی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را بستر مناسبی برای انتشار و توزیع آثار سینمای دفاع مقدس و نشر ادبیات دفاع مقدس به زبان‌های مختلف دانست.
مهدی عظیمی‌میرآبادی، دبیر جشنواره بین‌المللی مقاومت، علی اکبری، مدیر بخش بین‌الملل سازمان هنری رسانه‌ای اوج، سجاد اسلامیان، مدیر بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار، رسول شادمانی، سر دبیر خبرگزاری دفاع مقدس، علی قاسمی، نماینده بنیاد سینمایی فارابی و سایر شرکت‌کنندگان با بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظر خود در خصوص اهمیت حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، بر لزوم تبیین آن با تولید آثار با کیفیت برای مردم جهان به عنوان یک رسالت مهم دینی و انقلابی تأکید کردند.

برچسب‌ها سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس بنیاد سینمایی فارابی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس بنیاد سینمایی فارابی اخبار کنکور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عرصه بین الملل دفاع مقدس در عرصه سینمای دفاع مقدس دوران دفاع مقدس حوزه دفاع مقدس دفاع مقدس دفاع مقدس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال از برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها، به دنبال نامه مهم وزیر ورزش و جوانان خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون گفت: پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برای اعمال رویه‌های قانونی متقن، به‌زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسئول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین‌نامه‌های مصرح در فرآیند صدور مجوز حرفه‌ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

هوادار خاطی سپاهان 10 سال محروم شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها