Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:07:12 GMT

افزایش تعداد شعب اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۳۸۹۹

افزایش تعداد شعب اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: شیوه‌های نام‌نویسی و تعداد شعب اخذ رأی به جهت حفظ سلامت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ افزایش یافته و به همان اندازه که انتخابات برای ما مهم است، سلامت مردم نیز اهمیت بسزایی دارد.

حمید ملانوری، سه شنبه شب ۱۹ اسفند در گفت و گوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: در انتخابات سال ۱۳۹۶ تعداد ۹۰۲ شعبه برای اخذ رأی ریاست جمهوری و ۸۱۷ شعبه انتخابات شوراها داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی افزود: برای این دوره از انتخابات، تعداد شعب اخذ رأی ریاست جمهوری به هزار و ۸۳ شعبه و انتخابات شوراها به هزار و ۳۷۲ شعبه افزایش می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: افزایش تعداد شعب اخذ رأی به این جهت است که شعبه به راحتی در دسترس و در نزدیکی محل زندگی افراد باشد تا بتوانند در خلوت‌ترین زمان برای حضور و رای دادن اقدام کنند.

وی گفت: انتخابات به جهت تاثیری که در روند توسعه و پیشرفت دارد و نشانه اقتدار نظام در جامعه بین‌الملل است، برای همه ما خیلی مهم است اما حفظ سلامت مردم نیز بسیار اهمیت دارد.

ملانوری افزود: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت از موضوعات مهم انتخابات است که ۲ اصل حفظ سلامت و امنیت به عهده وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات است.

وی اظهار کرد: برای حفظ سلامت و امنیت انتخابات، تدابیر لازم اندیشیده شده و برای تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم در یک سال گذشته برای پیشگیری از کرونا، آمادگی لازم را پیدا کرده‌اند لذا امیدواریم انتخابات سال آینده را در سلامت کامل پشت سر بگذاریم.

وی به آغاز نام‌نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه بیستم اسفند اشاره  کرد و افزود: داوطلبان شوراهای شهر و روستا در دوره‌های قبل به صورت همزمان ثبت‌نام می‌کردند و بنا به تصمیم ستاد انتخابات کشور مبنی بر همزمان نبودن ثبت‌نام‌ها، داوطلبان شوراهای شهر می‌توانند از ۲۰ تا ۲۶ اسفند ماه جاری به مدت هفت روز برای ثبت‌نام با روش‌های غیرحضوری و حضوری اقدام کنند.

ملانوری بیان کرد: زمان تعیین شده برای نام‌نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها نیز از ۱۶ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ است.

وی درخصوص شیوه‌های ثبت‌نام گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم، امکان ثبت‌نام به صورت غیرحضوری نیز در این دوره فراهم شده است و توصیه می‌شود داوطلبان از روش‌های غیرحضوری استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایلی، صفحه دسکتاپ، دفاتر پیشخوان دولت و حضور در فرمانداری‌ها مقدور است و زمان تعیین شده برای ثبت‌نام ۸ تا ۱۸ است. 

انتخابات بزرگترین جایگاه مشارکت مردم در تصمیم‌گیری است

ملانوری از انتخابات به عنوان بزرگترین جایگاه مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها یاد کرد و گفت: انتخابات و دموکراسی از بزرگترین شعارهای انقلاب است و در جوامع توسعه‌یافته، بحث دموکراسی که مجرای حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان است، موضوع بسیار مهمی است.

وی افزود: در کشور ما هم از بدو پیروزی انقلاب و با موضوع برگزاری رفراندوم رای آری مردم به جمهوری اسلامی تا امروز به صورت مکرر انتخابات برگزار شده تا مردم بتوانند در تعیین سرنوشت خود اعمال نظر کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی تصریح کرد: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی در انتخاب بالاترین مرجع مدیریت کشور به صورت غیرمستقیم و از طریق انتخاب خبرگان رهبری، در تعیین رئیس جمهوری به عنوان بزرگترین مدیر اجرایی و نمایندگان مجلس به عنوان قانونگذاران مشارکت می‌کنند.

وی بیان کرد: مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برای شکل‌گیری پارلمان‌های محلی با حضور نخبگان تصمیم‌گیری می‌کنند.

ملانوری با تاکید بر نقش انتخابات در انتخاب اصلح‌ترین افراد، گفت: مردم در یک روز مشخص با حضور جمعی و با رأی و نظر خود، تصمیمی بزرگ برای آینده روستا، شهر و کشورشان می‌گیرند.

وی افزود: اگر انتظار داریم جامعه ایده‌آل و آرمانی، رو به سمت توسعه و پیشرفت داشته باشیم، این اتفاق در قالب حضور ما در انتخابات رقم می‌خورد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: از آن جایی که قرار است در انتخابات، بهترین افراد انتخاب شوند، لذا شناخت مردم از احوالات جامعه و افرادی که در رقابت شرکت کرده‌اند، بسیار مهم است.

وی گفت: مشارکت هرچه بیشتر و حضور حداکثری مردم، به معنای پشتیبانی از نظام است.

لزوم توجه به برنامه‌های داوطلبان در انتخاب گزینه اصلح

استاندار خراسان جنوبی گفت: در انتخاب گزینه اصلح در جریان انتخابات به برنامه‌های داوطلبان توجه داشته باشیم و برنامه محوری، مهمترین اصل در پیشرفت جامعه است.

وی افزود: از آن جایی که قرار است به مدت چهار سال مدیریت روستا، شهر و کشورمان را به منتخبان خود بسپاریم لذا باید به برنامه‌ها توجه کنیم و پاسخ مطالبات‌مان را در این برنامه‌ها بجوییم.

ملانوری گفت: با انتخابات افراد فهیم، با برنامه و پرتلاش می‌توان آینده را تضمین کرد.

وی با تاکید بر نقش احزاب، گروه‌های سیاسی و متنفذین در این زمینه، اظهار داشت: افراد ذی‌نفوذ باعث رشد عقلانیت سیاسی در جامعه می‌شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: کارکرد رشد عقلانیت سیاسی این است که مردم با فضای پیرامونی خود آشنا می‌شوند و بینش مطالبه‌گری در آنها تقویت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از شورای محلی انتظار داریم نیازها را رفع کرده، منطقه‌ای آباد و رو به توسعه را رقم بزند، یادآور شد: اگر در چهار سال فعالیت منتخبان ما، انتظارات و مطالباتی که داشتیم به نتیجه نرسد، دلیلش این است که در انتخاب اصلح اشتباه کرده‌ایم.

ملانوری با تاکید بر اینکه باید انتخابات را بر مدار قانون و اصل بی‌طرفی برگزار کنیم گفت: ما به عنوان مجری قانون باید زمینه را فراهم کنیم تا همه تفکرات سیاسی وارد صحنه شوند و رقابت جدی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه همه مجریان انتخابات، فرمانداران و بخشداران مکلف به رعایت اصل بی‌طرفی هستند افزود: ما حامل حق‌الناس هستیم و باید انتخابات را در کمال سلامت بدون جانبداری از طیف خاصی پیش ببریم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای ما موضوع مهم این است که انتخابات در فضایی آرام و سالم با مشارکت بالای مردم برگزار شود نه این که چه کسی بیشترین رأی را می‌آورد و انتخاب می‌شود.

وی اهالی خراسان ‌جنوبی را مردمی با فرهنگ، انقلابی و ولایتمدار خواند و گفت: این مردم در دوره‌های مختلف انتخابات، حضور پررنگی داشته اند و ان شاء الله در این دوره هم رکوردشکن خواهند بود.

ملانوری با تاکید بر اینکه شوراها از بزرگترین جایگاه‌های خدمتی مردم است بیان کرد: تقاضای ما این است همه افرادی که این توانایی و انگیزه را در خود می‌بینند و سواد و تخصص دارند، برای ورود به عرصه رقابت و حضور در جایگاه عظیم شوراها اعلام آمادگی کنند.

وی مردم را مستحق بهترین خدمت‌ها دانست و یادآور شد: نخبگان جامعه باید وارد عرصه رقابت شوند تا شوراهای قوی داشته باشیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 1400 استاندار خراسان جنوبی انتخابات شوراها تعداد شعب اخذ سلامت مردم برنامه ها حفظ سلامت ثبت نام اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: طرح فجرانه در سه مرحله برای حمایت از خانواده‌های دهک یک تا ۷ یارانه بگیر که ۷۸ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند اجرایی شد و در قالب آن ۲۲۰ هزار تومان اعتبار فجرانه برای هر نفر شارژ می‌شد.

او افزود: بالغ بر ۴ هزار فروشگاه خرد، محلی و منطقه‌ای در استان در این طرح مشارکت دارند و خانوار‌های مشمول تاکنون  هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این طرح فجرانه خرید کرده اند.

بیشتر بخوانید

افزایش یارانه برای ارتقای امنیت غذایی کودکان

اشرفی بیان کرد: از فروشگاه‌ها می‌خواهیم که عین ۱۱ قلم کالای تعیین شده را عرضه کنند و از فروختن کالا‌های دیگر در این طرح خودداری کنند؛ برخی از صاحبین فروشگاه‌ها از دیر برگشت کردن اعتبار خرید به حساب هایشان گلایه‌مندند که موضوع را پیگیری کردیم تا مبلغ ظرف همان ۳ روز تعیین شده به حسابشان برگردد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: در مورد اینکه این طرح ادامه می‌یابد یا نه بر اساس بخشنامه‌ای که از طرف وزارت اعلام شود پیش می‌رویم و با توجه به استقبال مردم پیگیریم که این طرح را ادامه دار کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر