Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کای آیده، نماینده پیشین سازمان ملل متحد در افغانستان گفت که احتمالا اتحادیه اروپا با برخی کار‌های خودسر آمریکا در مورد افغانستان مخالفت خواهد کرد.

به گفته وی، آمریکا نمی‌تواند به خاطر خلاصی خود از جنگ افغانستان، ارزش‌ها و دستاورد‌های ۲۰ سال گذشته در افغانستان را زیر پا کند، به خاطر اینکه اتحادیه اروپا برای همین ارزش‌ها به افغانستان آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت که اگر آمریکا به اقدامات یکجانبه خود در افغانستان ادامه دهد، با مخالفت اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد.

آیده افزود که تاکنون نقش سازمان ملل در روند صلح افغانستان آنگونه که باید باشد، فعال نیست در حالی که برای تامین صلح دائمی در افغانستان این نقش گسترده و فعال‌تر باید باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که آمریکا می‌تواند جنگ افغانستان را از راه معقول پایان دهد و صلح دائمی را در این کشور برقرار سازد.

این درحالی است که اخیرا وزیر خارجه آمریکا در یک نامه غیر دیپلماتیک و آمرانه به رهبران افغانستان هشدار داده که فورا در مورد روند صلح تصمیم بگیرند. بر بنیاد این نامه، در افغانستان یک حکومت موقت به میان خواهد آمد و آتش‌بس برقرار خواهد شد.

رهبری دولت افغانستان با این طرح مخالفت کرده و آن را مبهم و غیرقابل اجرا خوانده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل متحد افغانستان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: «شرکای اسرائیل و همسایگان می‌گویند رفح نباید مورد حمله قرار گیرد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد آواره شدن بیش از یک میلیون نفر ویرانگر خواهد بود.

وی ادامه داد: «ما از کابینه اسرائیل می‌خواهیم که به درخواست‌های جامعه بین‌المللی گوش دهد و در یک روند صلح سیاسی مشارکت سازنده داشته باشد.»

جوزپ بورل خواستار آتش‌بس در غزه، صرف نظر از حمله زمینی به رفح، افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه و آزادی بی‌قید و شرط همه اسرا شد.

پیشتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود نابودی بخش نظامی جنبش حماس مشکلات اساسی را حل نمی‌کند و ضروری است که به راه حلی سیاسی دست یافت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند