Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی‌نژاد روز چهارشنبه در در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رییس مجلس شورای اسلامی و بازدید از طرح‌های عمرانی و شهرستان‌های استان کردستان اظهار داشت: با این میزان یارانه بانک کشاورزی قادر خواهد بود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به فعالان بخش کشاورزی کشور پرداخت کند.

وی با بیان اینکه با توجه پتانسیل‌های موجود بستر اصلی توسعه  کردستان بر کشاورزی استوار است اضافه کرد: انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی به این ظرفیت‌ها توجه ویژه ای داشته باشد و ترتیبی اتخاذ شود تا دستگاه‌های اجرایی بتوانند به صورت ویژه از تسهیلات و یارانه آن برای توسعه بخش کشاورزی این استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این استان دارای سه طرح پیشران بخش کشاورزی شامل توسعه ۱۰۰ هزار هکتاری اراضی آبی، افزایش ۱۳ هزار تنی گوشت قرمز و توسعه ۵۰ هزار هکتاری باغات دیم و آبی است که شاکله اصلی پیگیری دستگاه‌های اجرایی برای توسعه همه جانبه در استان است.

وی یادآور شد: این سه طرح به صورت برنامه پنج و ۱۰ سالانه تدوین شده که پس از اجرا حدود ۵۶ هزار شغل به صورت مستقیم در آن مشغول بکار خواهند شد اما تحقق آن در هر سال نیازمند ۱۴۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت ویژه است.

ساداتی نژاد گفت: بخش کشاورزی این استان در کنار پتانسیل‌های موجود دارای برخی چالش‌ها از جمله عدم توسعه یافتگی بخش گلخانه‌ها، دامپروری صنعتی، فعالیت اندک در بخش شیلات، عدم سنخیت تخصیص منابع آبی با توجه سهم هشت درصدی استان در تولید آب کشور و آیش ۴۰۰ هزار هکتاری اراضی دیم در هر سال، فرسودگی ۲۰ هزار هکتاری شبه آبیاری نوین است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی برای رفع این چالش‎ها خط‌های اعتباری ویژه تخصیص دهد اظهار داشت: خط اعتباری تسهیلات مورد نیاز برای رفع چالش‌ها شامل ۱۰ هزار میلیارد ریال در بخش گلخانه‌ها، ۲۰ هزار میلیارد ریال در بخش دامپروری، ۳۵۰ میلیارد ریال در بخش شیلات، ۲۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه بخش مکانیزاسیون و آبیاری‌های نوین است.

رییس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: وجود زنجیره تولید طیور با ۶۰ میلیون قطعه در هر سال، تولید ۱۴۰ هزار تنی خوراک دام و طیور، ظرفیت ۴۵۰ هزار قطعه مرغ مادر و ۱۲ واحد تخم گذار از نقاط قوت این استان است.

وی افزود: مسوولان این استان برای تکمیل این زنجیره در صدد اخذ مجوز تولید و پرورش مرغ اجداد هستند که برای تحقق این اخذ مجوز از مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌های متبوع و ایجاد خط اعتباری چهار هزار میلیارد ریالی ضروری است.

ساداتی نژاد در خصوص توسعه زراعت دیم در این استان گفت: کردستان همواره توانسته از ظرفیت‌های این بخش خود استفاده کند اما برای تعادل بین پتانسیل موجود و مورد استفاده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۲۹ درصد شامل ۱۸۹ هزار هکتار از ۶۴۰ هزار هکتار ظرفیت طرح جهش تولید در دیم زارها را به این استان اختصاص داده که در پنج سال آینده سطح آیش این استان به کمترین میزان خود خواهد رسید.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به استان کردستان سفر کرده اند، سفر این کمیسیون همزمان با عزیمت محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به این استان انجام شده است.

بازدید از مجتمع ایمان طیور، سد سورال دهگلان، پایاب سد سنگ سیاه، طرح آبخیزداری مدیریت سیلاب میهم و منطقه حفاظت شده بدر و پریشان از جمله برنامه های اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این استان است.

سفر رییس مجلس به استان کردستان با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه استان کردستان، بررسی مشکلات این مناطق و پیگیری مطالبات مردم انجام می شود. در این بازدید میدانی نمایندگان مجمع استان کردستان و مسوولان اجرایی استان، رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

در این سفر ۲ روزه رییس مجلس شورای اسلامی به برخی از شهرهای کردستان همچون سقز، مریوان، بیجار، قروه و سنندج می‌رود و ضمن بازدید از این شهرستان‌ها در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های این استان قرار ‌گرفت.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بانک کشاورزی کردستان محمد باقر قالیباف سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بانک کشاورزی کردستان مجلس شورای اسلامی بانک کشاورزی کردستان محمد باقر قالیباف سنندج اخبار کنکور منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی رییس مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی هزار میلیارد ریال کمیسیون کشاورزی استان کردستان هزار هکتاری بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول پنج لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به منابع را تصویب کردند. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم لایحه بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود