Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن فتحی روز چهارشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رییس مجلس شورای اسلامی و بازدید از طرح‌های عمرانی و شهرستان‌های استان کردستان با اشاره به کمبودهای استان در حوزه‌های مختلف که ناشی از بی توجهی دوران رژیم ستم شاهی و درگیری مستقیم با جنگ تحمیلی است، افزود: عزم نظام جمهوری اسلامی و دقت نظر رهبر معظم انقلاب و حاکمیت بر این است که کردستان توسعه یابد و این مهم در اجرای طرح‌های مهم زیرساختی از جمله فرودگاه، راه آهن و توسعه کشاورزی و گردشگری مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید با نگاه تبعیض آمیز مثبتی در ایفای نقش نظارتی و تخصیص اعتبار به کردستان زمینه تسریع در پیشرفت استان را فراهم کند، افزود: کمیته ویژه ای برای پیگیری و نظارت بر خواسته های مناطق کمتر توسعه یافته کشور ایجاد شود و علاوه بر آن بخشی از درآمدهای حاصل از مالیات در این مناطق به دهیاری‌ها و شهرداری ها اختصاص یابد تا مکانیزم توسعه مناطق کمتر برخوردار سرعت بگیرد.

 فتحی به فعالیت سه منطقه ویژه تجاری محصول محور در کشور اشاره کرد و افزود: کردستان هم قابلیت ایجاد یک منطقه ویژه محصول محور برای توت فرنگی را دارد  که امیدواریم این مهم محقق شود.

کردستان در انتظار گشایش اقتصادی

دیگر نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره آمار بالای بیکاری ومشاغل کاذب در استان اظهار داشت: این استان قابلیت‌های زیادی را در زمینه کشاورزی و دامپروری و گردشگری دارد که با وجود قول‌های بسیاری که از سوی دولت ارایه شده ولی در عمل کاری برای استان انجام نگرفته است.

سیدمهدی فرشادان افزود: پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب مبنی بر فرهنگی بودن کردستان نباید به عنوان یک پوسته خالی تلقی شود و شکوفایی همه جانبه در سایه شکوفایی اقتصادی محقق می‌شود.

وی با قدردانی از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای موافقت با افزایش ۱۰ هزار میلیارد ریالی اعتبار کردستان از محل بودجه محرومیت زدایی در بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: کولبری از مشاغل سخت است و کولبران سخاوتمندترین انسان‌هایی هستند که باید در عمل به دادشان برسیم.

فرشادان خام فروشی را بلای جان معادن استان اعلام کرد و افزود: جواب مردم کردستان برای شرکت باشکوه در هر دوره از انتخابات نباید، وعده های سرخرمن باشد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، جاده های نامناسب،  خودکشی و اعتیاد ( که معلول مسائل اقتصادی است) ورشکستگی صنایع و بنگاههای اقتصادی، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی و عدم استفاده از ظرفیتهای گردشگری را از مشکلات عمده استان برشمرد.

سیاستگذاری فعلی پاسخگوی حل مشکل بیکاری نیست

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به اینکه بیکاری مهمترین مساله حال حاضر کردستان است، گفت: با سیاستگذاری فعلی نمی شود معضل بیکاری را حل کرد.

پرویز اوسطی افزود: از گذشته غفلت و کم کاری صورت گرفته است و اشتغال در استان به حد لازم نرسیده است و لذا باید برای آن راهکار تاثیرگذاری اتخاذ شود.

وی در ادامه به مشکلات حوزه انتخابی خود پرداخت و گفت: دشت‌های قروه و دهگلان قطب کشاورزی استان و با کسری مخزن ۷۰۰ میلیون مترمکعبی مواجه است که اگر برای آن چاره اندیشی نشود، در آینده نه چندان دور به کویر خشک و بی حاصل تبدیل می شود.

اوسطی جاده‌های دسترسی به معادن را از دیگر معضلات این شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ کیلومتر از این جاده ها در ۲ شهرستان قروه و دهگلان وجود دارد که به سختی باید از آن عبور کرد و این در حالی است که هیچ درآمدی از معادن عاید مردم منطقه نمی شود.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه ۶۰درصد روستاهای این شهرستان‌ها فاقد طرح هادی است اضافه کرد: حدود ۴۰ درصد راههای اصلی و فرعی هم تخریب شده  و نیازمند بهسازی است.

لزوم تسریع در تامین آب برای قروه و دهگلان، تکمیل شهرکهای صنعتی شماره ۴ قروه و سریش آباد، تسریع در زنجیره فولاد و صنایع لاستیک بارز و رازی، برقرسانی به ۴۱۷ حلقه چاه فاقد برق در دشت‌های کشاورزی، احداث ۱۶۵ کلاس درس و بهسازی ۲۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار از دیگر مطالبات نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی بود.

وی افزود: ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی کشاورزان در انبارها در حال پوسیدن است و باید فکری به حال آن کرد.

مجلس تسهیل‌گر مسیر دولت است

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تسهیل گر کار دولت هستند وهمکاری و همراهی نمایندگان با دولت زمینه استفاده مناسب از ظرفیت‌های اعتباری را فراهم می کند.

بهزاد رحیمی با بیان اینکه کولبری در کردستان از روزی ناچاری است و انتخابی آگاهانه نیست که مردم به آن روی بیاورند اضافه کرد: واردات 100 قلم کالا توسط کولبرها از کارهای مهم دولت برای حمایت از این قشر بوده که اجرای آن در کردستان زیاد موفق نبود و دیگر استانها سود آن را بردند و از سوی دیگر هم اکنون اجرای آن درگیر بروکراسی و پیچیدگی اداری شده است .

وی خواستار اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری ویژه در کردستان شد و گفت: تسهیل گری بانگی و صادراتی باعث می شود تا با رشد سرمایه گذاری و اشتغال، زمینه رفع کولبری زودتر حاصل شود.

اعتبار و مدیریت ویژه برای رفع بیکاری

نمیانده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم معضل بیکاری جوانان تحصیلکرده را یادآور شد و گفت: این مساله نیازمند اعتبار و مدیریت ویژه است.

شیوا قاسمی پور افزود: مرزنشینان کردستانی نیازمند توجه بیشتری هستند چرا که با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

وی تسریع در اتمام جاده مریوان - سنندج ، دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان، استفاده از کردستانی ها در مدیریت کلان کشوری، حمایت از طرحهای توسعه باغات، اجرای فاز ۲ پرورش ماهی در سروآباد، اماندهی مرز باشماق، و تایید منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان را از خواسته های اصلی مردم استان اعلام کرد.

سفر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به استان کردستان با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه استان کردستان، بررسی مشکلات این مناطق و پیگیری مطالبات مردم انجام می شود. در این بازدید میدانی نمایندگان مجمع استان کردستان و مسوولان اجرایی استان، رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

در این سفر ۲ روزه رییس مجلس شورای اسلامی به برخی از شهرهای کردستان همچون سقز، مریوان، بیجار، قروه و سنندج می‌رود و ضمن بازدید از این شهرستان‌ها در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های این استان قرار ‌گرفت.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی جنگ تحمیلی کردستان سنندج دولت کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جنگ تحمیلی کردستان مجلس شورای اسلامی جنگ تحمیلی کردستان سنندج دولت کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی هم رییس مجلس شورای اسلامی استان کردستان قروه و دهگلان نماینده مردم شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهره الهیان، نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران و دختران ایران است؛ اظهار کرد: کسی که در مسیر خدا حاضر بوده و عمل کند؛ خداوند اجرش را می‌دهد و اگر در این راه بمیرد هم شهید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های پیامبر اکرم در ارتقای جایگاه زن در جامعه گفت: اسامی نیکویی همچون ریحانه یا حُسنه از سوی رسول اکرم استفاده شد؛ پیامبر در زمانی که دختران در جامعه زنده به گور می‌شدند دختر خود را ام ابی‌ها نام نهاد.. این رویکرد پیامبر در زمان جاهلیت بود که اگر دختر خوب تربیت شود سپر پدر در برابر آتش خواهد بود.

امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم متاسفانه ما کم کار کردیم و وضع اسف‌بار دختران در غرب را به خوبی نشان ندادیم. نماینده کنگره آمریکا او به این موضوع اشاره می‌کند که در آمریکا یک میلیون زن گرفتار مافیا‌های متعدد موجود در آن کشور هستند.

وی با بیان اینکه ما باید روایتگر حضرت زینب باشیم که تاریخ را تکان داد؛ ابراز کرد: حضرت زینب نه به خاطر دفاع از برادرش که برای دفاع از ولی زمان بود که عمل کرد. در این شرایط ما هم باید در دفاع از ولی از اسلام و انقلاب دفاع کنیم؛ در شرایطی که آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما در نظر گرفته است.

الهیان با بیان اینکه یکی از موضوعات کلیدی و مهم در رسانه‌ها وضعیت دختران است؛ تشریح کرد: عدم موفقیت دشمنان به معنای کم گذاشتن آنان نبود؛ آنان همه تلاش خود را کردند و حتی مطمئن بودند که کار نظام را تمام می‌کنند و در این مسیر همه دختران ما را هم می‌خواهند بی حیا و بی عفت کنند. 

روشنگری اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس اقدامی مردمی است 
 
وی با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب صرفاً دولتی و حاکمیتی نیست؛ اضافه کرد: تحقق عفاف و حجاب و ناکامی تلاش دشمن در بی عفتی جوانان به دست نمی‌آید مگر اینکه مردم به صحنه بیایند. اقدام اتحادیه انجمن‌های اسلامی در روشنگری در مدارس هم اقدامی مردمی است و نمونه‌ای از یک اقدام مجاهدانه مردمی برای عفاف و حجاب است.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نوجوانان ما بی دفاع هستند فضای مجازی امروز قتلگاه نوجوانان ماست. اگر ما جدیت نداشته باشیم و نیرو‌های مردمی به کمک نیایند معلوم نیست که جبهه رسانه غرب چه بلایی بر دختر ایرانی می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از این وضعیت ناشی از ناکارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است؛ توضیح داد: اگر دکتر صحرایی اینجا بودند حتماً من به موضوعات دیگری هم در خصوص ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت اشاره می‌کردم؛ اما طبیعی است که بخشی از وضعیت فعلی در ناکارآمدی و عمل نکردن به وظیفه‌ها در وزارت آموزش و پرورش بوده است. همه ما باید وضوح عفاف و حجاب را جدی‌تر بگیریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن می‌خواهد هویت ملی و غرور ملی ما را از بین ببرد. چه شده است که بخشی از فارغ التحصیلان ما در مدارس و دانشگاه‌ها بویی از هویت خود نبردند. این بحران هویت از کجا نشات می‌گیرد؟

الهیان با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است؛ خاطرنشان کرد: کاری که اتحادیه انجمن‌های اسلامی در حال انجام آن است ارتباط رودررو و حقیقی با دختران ماست؛ این ظرفیتی است که دشمنان آن را ندارند. در بیانیه گام دوم انقلاب هم که خطاب به جوانان انجام شده است در بند آخرش خطاب به جوانان این مسئله را رهبری بیان کردند که معنویت با عاطفه و مهر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود