Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پرویز اوسطی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی و شورای اداری  استان کردستان از حضور رئیس مجلس در استان قدردانی کرد و با یاداوری جهش اعتبارات کردستان در بودجه 1400، اظهار داشت: شهرستان‌های قروه و دهگلان قطب کشاورزی استان هستند و این ضرورت برطرف کردن  مشکلات این حوزه را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از 280 هزار هکتار اراضی دیم در این دو شهرستان وجود دارد که رونق آن در گرو تخصیص منابع آبی است.

اوسطی اذعان کرد: 3 هزار حلقه چاه آب در دهگلان و قروه وجود دارد و حدود یک سوم از تولیدات کشاورزی در دهگلان و قروه تولید می‌شود.

وی خطرنشان کرد: 3 دشت از 9 دشت ممنوعه استان در دو شهرستان قروه و دهگلان قرار دارد که اگر به داد این دشت‌ها نرسیم تهدید جدی هستند و در آینده نزدیک با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: مهمترین نیاز ما اختصاص اعتبارات لازم برای اتمام پروژه سامانه ژاوه، سد سورال و سنگ سیاه است.

وی اذعان کرد: معدن یکی از بخش‌های بی‌نظیر در کردستان است که یک سوم تولیدات آن در دهگلان و قروه است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی از عدم ایفای مسئولیت‌های بخش معادن انتقاد کرد و گفت: عدم بهره‌مندی افراد بومی در واگذاری معادن موحب شده مردم این دو شهرستان بهره‌مندی چندانی از این معادن نمی‌برند.

وی خاطرنشان کرد: محرومترین روستاهای استان در این دو شهرستان و بیخ گوش معادن غنی هستند که ورود وزارت صمت به این حوزه را می‌طلبد.

اوسطی افزود: نیازمند ساماندهی راه‌ها در این دو حوزه هستیم و امیدواریم وزارت راه با عزم راسخ‌تری به این موضوع ورود پیدا کند.

وی اذعان کرد: دو شهرک صنعتی شماره سه قروه و سنگ سریش آباد سال‌های زیادی است بلاتکلیف مانده که امیدواریم اجرایی شود.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس گفت: برای تامین آب شرب دهگلان و قروه پیگیری‌های لازم انجام گرفته و اگر چه تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم منعقد شده است اما اجرای این پروژه از انتظارات مردم است.

وی اظهار کرد: در حوزه طرح‌های هادی روستایی نیز بسیاری از روستاها هنوز از این طرح بهره‌مند نیستند که انتظار داریم در این حوزه اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/233/71

منبع: فارس

کلیدواژه: اوسطی کردستان قروه و دهگلان دهگلان و قروه دو شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • انتقاد یک امام جمعه از واگذاری استقلال تهران | این بی عدالتی و جفا به مردم است
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است