Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود سیجانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: برای کاهش ازدحام جمعیت در فروشگاه‌های بزرگ بر اساس تدبیر صورت گرفته در کارگروه تنظیم بازار استان مقرر شده تا عرضه مرغ گرم از فروشگاه های بزرگ به فروشگاه‌های موجود در محله‌ها انتقال پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین جو روانی ایجاد شده بواسطه کمبود مرغ و همچنین قرار داشتن در ایام پایانی سال را از عمده ترین دلایل تقاضای بالای مردم برای خرید این محصول عنوان کرد و افزود: در یک سال اخیر و با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی رستوران‌ها بیشترین میزان مرغ در بین جامعه توزیع می شد ولی در حال حاضر شاهد قرار گرفتن بخشی از مرغ مصرفی به سمت رستوران‌ها و اغذیه فروشی ها هستیم.

وی ادامه داد: از طرفی حساسیتی که استان در بحث حفظ تک نرخی مرغ و تنظیم ۲۴ ساعته آن دارد معضل کمبود مرغ در قم به مساله ای اجتناب ناپذیر تبدیل شده‌است.

سیجانی با بیان اینکه با روش‌های مختلف سعی خواهیم کرد عرضه مرغ را در استان افزایش دهیم گفت: در صورتی که ۵۰۰ تُن به سهمیه مرغ منجمد استان اضافه شود با این میزان دامنه توزیع در سطح استان نیز بیشتر خواهد شد.

وی یادآور شد: میزان مصرف روزانه مرغ در قم ۱۱۰ تُن است که در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ تُن توزیع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با بیان اینکه در یک هفته اخیر شاهد افزایش بیماران کرونا مثبت در استان بودیم افزود: تعداد آزمایش های مثبت در ۲ روز گذشته به بیش از ۶۰ مورد رسیده‌است.

محمد رضا قدیر با اشاره به افزایش آمار مراجعان به مراکز منتخب سرپایی استان گفت: میانگین هفتگی آزمایش های مثبت نیز از ۱۰ درصد به ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

قدیر با بیان اینکه علائم خیز اولیه موج جدید کرونا در قم دیده می شود افزود: میزان رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی کاهش پیدا کرده است و طبق اعلام وزارت بهداشت قم جز سه استانی است که میزان رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی در آن پایین است که این هشدارها باید مدنظر قرار بگیرد تا شاهد اوج گیری این خیز و رفتن به سمت پیک نباشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی قم با نامه ای به استاندار خواستار اعمال یک سری محدودیت هایی شده است افزود: با توجه به مراسم‌هایی که در پیش رو داریم باید مسائل بازدارنده و محدودیت ها اعمال شود.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به عید نوروز و سفرهای نوروزی و همچنین نیمه شعبان تصریح کرد: هنوز سیاست ‌ای وزارت بهداشت در مورد مراسم‌های متعددی که برگزار می‌شود به صورت کامل اعمال نشده‌است.

قدیر ٍ،ضرورت مدیریت مراسم‌هایی مانند تحویل سال در اماکن مذهبی از جمله حرم حضرت معصومه (س)و مسجد جمکران را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: ما به شدت پیگیر موضوع دوربین‌های داخل شهر هستیم و یک ناهماهنگی میان شهرداری و نیروی انتظامی وجود دارد که باید رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه وجود دوربین‌های راهنمایی رانندگی در جلوگیری از آمد و شد خودروها حالت بازدارنده‌ای دارد خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های موفقیت آمیزی که هزینه کمی داشته منع ترددهای شبانه بوده که انتظار داریم فعال شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با ارائه گزارشی از اجرای طرح شهید سلیمانی انجام بیش از ۳۱ هزار آزمایش در قالب این طرح را مورد توجه قرار داد و گفت: در یک هفته گذشته چهار هزار و ۲۷۳ مورد آزمایش انجام شد که ۳۶۱ مورد آن مثبت بود.

سیامک محبی تعداد رهگیری های صورت گرفته در طرح فوق را نیز ۱۲ هزار و ۶۷۶ مورد ذکر کرد و گفت: ۲ هزار و ۶۱۴ مورد به مراکز منتخب ارجاع شدند و فقط در هفته ای که گذشت نیز هزار و ۴۷۶ رهگیری صورت گرفت.

وی ، تعداد مراقبت در منزل طی یک هفته اخیر را ۸۸ مورد دانست و گفت: ۴۶۳ مورد مراقبت در منزل صورت گرفته که ۴۷ مورد آن به بیمارستان ارجاع داده شدند.

محبی با اشاره به انجام ۶۳ هزار و ۶۵۶ مورد بازرسی توسط بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت قم افزود: ۲۳ هزار و ۵۷۳ مورد بازرسی نیز توسط بسیج و هفت هزار و ۶۳۹ مورد هم از سوی هلال احمر انجام شده‌است.

وی در ادامه با اشاره به افرایش تعداد رهگیری‌ها در یک هفته اخیر افزود: بیش از ۹۸ درصد از افرادی که رهگیری شدند مورد آزمایش قرار گرفتند که این نرخ قابل قبولی است.

وی یادآور شد: در هشتم دی ماه سال جاری فقط ۱۰ درصد آزمایش انجام شده بود که الان به بالای ۹۰ درصد رسیده‌است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه آمار مراقبت در منزل روند کاملا صعودی را طی می‌کند افزود: تعداد آزمایش رپید نیز ۲ هزار و ۱۱۱ مورد است که روند افزایشی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه تعداد آزمایش‌های پی. سی. آر مراکز منتخب نیز نسبت به هفته قبل افزایش پیدا کرده است و تقریبا به آن تعدادی که در اوج بیماری قرار داشتیم نزدیک می‌شویم افزود: در آذرماه که انتهای پیک بیماری در استان بود ،تعداد آزمایش ۹۵۲ مورد بود و الان ۸۴۸ مورد می‌باشد.

وی ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت تعداد پی. سی. آر در بیمارستان های نیز افزایش پیدا کرد و از ۱۷۲ به ۲۱۲ مورد رسید.

محبی با بیان اینکه میزان بازدیدهای بخش سلامت سیر صعودی دارد بیان داشت: در حالی که هفته قبل هشت مورد پلمب را داشتیم این تعداد در هفته جاری به ۲۲ مورد افزایش یافته‌است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز با اشاره به فعال بودن دوربین‌های راهنمایی رانندگی در هسته مرکزی شهر قم گفت: در محدوده طرح ترافیک شهر دوربین‌های ثبت تخلف و پلاک خوان قرار دارد و پلیس می‌تواند به صورت آنلاین و هوشمند اعمال قانون کند.

عباس ذاکریان با بیان اینکه ۱۸ دوربین ثبت تخلف در بلوار آیت الله بروجردی (ره) داریم گفت: یک دوربین نیز در بلوار غدیر نصب کردیم که همین قابلیت را دارد.

معاون شهردار قم با بیان اینکه برای فعال کردن ۱۶۴ سامانه پایش و کنترل هوشمند به هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است بیان کرد: حدود ۱۳۰ دوربین نظارتی در سطح قم وجود دارد که طبق اعلام مرکز فن آوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی قم با نصب یک نرم افزار خاص بر روی این دوربین ها، قابلیت ثبت تخلف نیز به آنها افزوده خواهد شد.

 با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت شیوع ویروس کرونا در قم از ۱۵ آذر از وضعیت قرمز به نارنجی در ۶ دی‌ از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی‌ماه نیز از زرد به آبی تغییر کرده است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌ عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به ‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. «کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است. شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند. 

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.   

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.»    

برچسب‌ها قم گوشت مرغ صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم گوشت مرغ صمت قم گوشت مرغ صمت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی قم تعداد آزمایش ویروس کرونا دوربین ها یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود