Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:11:01 GMT

بخشی از «پادگان جی» بوستان دوستدار کودک می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۸۳۴۳

بخشی از «پادگان جی» بوستان دوستدار کودک می‌شود

به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سیدمصطفی موسوی، روز چهارشنبه درباره مشکلاتی که عبور کامیون ها در برخی محله های این منطقه به وجود آورده است، گفت: با وجود اینکه بخش‌های زیادی از صنایع از شهر خارج شدند اما در بخشی نقاط هنوز کارخانجات صنعتی وجود دارند و بعضی از کارخانجات نیز با تغییر کاربری به انبار تبدیل شدند و به همین دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین را در این محله ها شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس در بخش‌هایی که بعضی از کامیون‌ها از کوچه های مسکونی عبور می کنند در حال مطالعه هستیم تا بتوانیم موانعی بگذاریم یا عرض خیابان و کوچه را کم کنیم که مانع عبور کامیون ها از این نقاط مسکونی شود.

وی درباره صاحبان ماشین های سنگینی که ساکن منطقه هستند، نیز اضافه کرد: بحث ورود صاحبان کامیون ها موضوع دیگری است و از آنجایی که کامیون‌ها از ساعاتی در شب می توانند وارد محدوده شهری شوند بنابراین خودروهای خود را جلوی در منازل پارک می کنند. جلوگیری از این کار در سطح تصمیم گیری منطقه نیست و باید قوانینی وضع شود تا محدود کننده این افراد باشد. احداث پارکینگ برای این افراد نیز نیاز به زمین دارد و منطقه با کمبود زمین مواجه است و علاوه بر این ایجاد بوستان و فضای سبز در صورت وجود زمین در اولویت است، با این حال اما اگر قانون و جبر برای صاحبان کامیونهای ساکن منطقه وجود نداشته باشد، حتی در صورت ساخت پارکینگ نیز کامیون را جلوی در منزل خود پارک می کنند.

چاره ای جز خروج فرودگاه مهرآباد از شهر وجود ندارد

شهردار منطقه ۹ درباره مشکلاتی که فرودگاه مهرآباد در این منطقه ایجاد کرده عنوان کرد: از ابتدا باید مراقبت می کردیم که در اطراف فرودگاه ساخت و ساز نشود و جمعیت ساکن نشود اما به دلیل سیر مهاجرت های ناگهانی به تهران این اتفاق افتاده و در حال حاضر که شهر فرودگاه را در برگرفته چاره ای جز خروج فرودگاه از شهر وجود ندارد، البته ارگان ها و نهادهای مختلف در فرودگاه مهرآباد حضور دارند که جابجایی همه صنایع مربوط به آنها دشوار است. همچنین اگر فرایند تکمیل فرودگاه امام خمینی ره به نقطه مطلوب می رسید می توانست بخشی از خدمات مهراباد را پوشش دهد و انتقال راحت تر صورت می گرفت. با شرایط فعلی تنها کار قابل انجام برای کاهش آلودگی های صوتی و زیست محیطی، درختکاری در پایگاه یکم شکاری است که انجام شده است.

حل مشکلات ترافیکی میدان فتح با اتصال آن به اتوبان یادگار

موسوی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اتصال اتوبان فتح به یادگار با بیان اینکه در حال حاضر بزرگراه یادگار به یک خیابان منتهی می شود، توضیح داد: در ابتدا قرار بود این بزرگراه به سمت جنوب ادامه پیدا کند که این طرح به دلیل اینکه باید بخش عظیمی از بافت مسکونی شکافته می شد، کنسل شد اما طرح جدید بدین صورت است که اتوبان یادگار به سمت میدان فتح ادامه پیدا کند و در آنجا به اتوبان فتح متصل شود. در این مسیر محدوده پادگان جی را داریم که بزرگراه از زیر پادگان عبور می کند و بخشی از پادگان که پیش از این تملک شده قرار است به بوستان دوستدار کودک تبدیل شود که در واقع بخش هایی از این بوستان روی بزرگراه قرار می گیرد. این پروژه، پروژه بزرگی است که می تواند گره ترافیکی میدان فتح و مشکل انتهای بزرگراه یادگار را بر طرف کند که البته به دلیل تحریم و مشکلات اقتصادی فعلا در اولویت نیست.

مذاکره با وزارت دفاع برای تبدیل پادگان جی به فضای سبز

شهردار منطقه ۹ همچنین درباره وضعیت پادگان جی با بیان اینکه حدود ۳۷ هکتار از این پادگان مربوط به وزارت دفاع و ۲۶ هکتار متعلق به ارتش است، گفت: عمده پهنه پادگان جی S است و پهنه G که مربوط به فضای سبز است در آن کمتر دیده شده است. ارتش در این محدوده مجموعه های ورزشی دارد که برای مردم نیز قابل استفاده است بنابراین درباره محدوده مربوط به ارتش دغدغه چندانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با وزارت دفاع مذاکراتی در حال انجام است تا توافقی جهت تبدیل پادگان به فضای سبز انجام شود، افزود: البته وزارت دفاع نیز خواسته هایی برای بارگذاری و ساخت وساز دارد که البته باید در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد.

اجرای پویش سبزه ماندگار در منطقه ۲ پایتخت

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ تهران اعلام کرد: پویش سبزه ماندگار و نهال به جای سبزه عید در سفره هفت سین نوروز ۱۴۰۰ این منطقه آغاز شد.

علی طهماسبی روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: این پویش با توجه به نزدیک شدن به سال نو به منظور ترویج فرهنگ‌ درختکاری، جلوگیری از اسراف و هدررفت سالانه میلیون‌ها لیتر آب و هزاران تن گندم، بذور خوراکی و غلات برای استفاده سبزه عید در سفره هفت سین راه‌اندازی شده است.

 وی افزود: جایگزینی نهال‌های زیبا به جای سبزه شب عید و کاشت این نهال‌ها در روز ۱۳ فروردین به مناسبت روز طبیعت در دامان طبیعت از اهداف راه‌اندازی این پویش است.

طهماسبی، ضمن دعوت از همه شهروندان برای پیوستن به این پویش گفت: راه‌اندازی این پویش گامی موثر در راستای صرفه‌جویی مصرف آب، جلوگیری از هدررفت گندم و غلات و کاهش آلودگی محیط زیست است.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲ از اختصاص فضایی ویژه کاشت این نهال‌ها در روز طبیعت، در منطقه ۲خبر داد و خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه ۲ فضای ویژه‌ای برای کاشت نهال‌های سفره هفت سین شهروندان در یکی از بوستان‌های این منطقه در نظر گرفته است که به زودی این محل اطلاع رسانی می شود.

نور افشانی و راه اندازی کارناوال های عید مبعث در منطقه ۱۹

ویژه برنامه های گرامیداشت عید مبعث در جنوب شهر در قالب آذین بندی، نور افشانی و حرکت کارناوال های شادی تشریح شد.

شهردار منطقه ۱۹، ایجاد فضای شاد و مفرح برای شهروندان را از اهداف راه اندازی کارناوال های عید مبعث خواند و افزود: در همین راستا کارناوال سه چرخه نوروزی امروز از ساعت۱۵:۳۰ تا ۱۷ در محله شریعتی شمالی به حرکت در می آید ضمن اینکه به همین مناسبت عروسک های غول پیکر، فردا ۲۱ اسفند از ساعت ۱۵:۳۰ لغایت ۱۷ در محله نعمت آباد به شادی و اجرای نمایش می پردازند.

علی توکلی جلب مشارکت شهروندان برای آذین بندی و چراغانی محله ها را از دیگر فعالیت های عید مبعث خواند و افزود: در همین راستاکمپین "نور، شهر، امید "در قالب اجرای تبلیغات محیطی در محله ها و فضای مجازی  با تزیین فضای بیرونی ساختمان های مشرف به خیابان ها با استفاده از پرچم، ریسه، بادکنک وکاغذ رنگی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه برای آشنا کردن شهروندان با واقعه بزرگ رسالت رسول اکرم (ص)، مضامین مرتبط در فضای مجازی منتشر می شود خاطرنشان کرد: همزمان با عید مبعث کاروان خودرویی مجهز به سیستم صوتی به شکل آذین بندی شده برای پخش ادعیه و موسیقی در معابر پرتردد منطقه حرکت می کند.

افتتاح نیروگاه خورشیدی در ساختمان ستاد بحران شهرداری ۱۷

نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو وات در ساختمان ستاد بحران شهرداری منطقه ۱۷ با حضور زهرا صدر اعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، شینا انصاری مدیر کل اداره محیط زیست و توسعه ‌پایدار شهرداری تهران، داود لطفی شهردار منطقه ۱۷ و مدیران شهری منطقه ۱۷ مورد بهره برداری قرار گرفت.

در مراسم افتتاح این نیروگاه خورشیدی رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در این دوره از مدیریت شهری باتغییر رویکرد در اداره شهر اقدامات زیرساختی مناسبی در حوزه محیط زیست به وجود آمده است.

زهرا صدر اعظم نوری افزود: اینکه مدیریت شهری از شهر فروشی و از بین بردن باغات فاصله می گیرد یک نوع فعالیت محیط زیستی به حساب می آید و باید از این نوع سیاست جدید مدیریت شهری قدردان باشیم.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: متاسفانه نوع الگوی مصرف انرژی در کشور بسیار با استانداردهای جهانی فاصله دارد و گاها میزان مصرف انرژی در ایران نسبت به دیگر کشورهای پرجمعیت بیشتر است که باید اصلاح مصرف انرژی در کشور صورت گیرد و اگر این اصلاح شکل گیرد تولید انرژی نیز کاهش پیدا خواهد کرد و یک محیط زیست پایدار برای کشور به ارمغان خواهد آمد.

نوری اضافه کرد: مقام معظم رهبری سیاست های کلی محیط زیست را ابلاغ کردند و باید برای به اجرا رسیدن فرمایش مقام معظم رهبری یک برنامه ریزی و اعتبارات مشخص در نظر گرفته شود تا به مرحله اجرا درآید.  

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: شهرداری تهران دارای پتانسیل بالایی در تولید انرژی های تجدید پذیر است و می تواند الگوی خوبی در کاهش مصرف انرژی فسیلی و تولید انرژی های تجدید پذیر در کشور شود.

وی ادامه داد: شهرداری باید به سمت ایده های جدید رود و به نوعی ساختمان های سبز را در دستور کار قرار دهد که خوشبختانه شهرداری منطقه ۱۷ به عنوان یکی از مناطق شهر تهران در راه اندازی نیروگاه خورشیدی در بام ساختمان های شهرداری اقداماتی  انجام داده است و انتظار داریم مدیریت شهری که بیش از یک هزار ساختمان در تهران دارد احداث نیروگاه های خورشیدی را در بام این حجم ساختمان فراهم کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  گفت: درست است که انرژی های تجدیدپذیر نیروگاه های خورشیدی در منطقه ۱۷ به فروش نمی رسد، اما همین طرح های کوچک برای منطقه ۱۷ که منطقه کم برخوردار تهران به حساب می آید سرآغاز طرح های بزرگتر خواهد بود و شورای شهر تهران همواره از این اقدامات شهرداری حمایت خواهد کرد.

مدیر کل اداره محیط زیست و توسعه ‌پایدار شهرداری تهران نیز در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی ساختمان ستاد بحران شهرداری منطقه ۱۷ گفت: راه اندازی نیروگاه خورشیدی در ساختمان مدیریت بحران شهرداری منطقه اقدام ارزشمندی توسط مدیریت شهری منطقه ۱۷ بوده است که جا دارد در این زمینه قدردانی صورت گیرد، چرا که این اقدام مبارک گام بلندی در کاهش انرژی های فسیلی خواهد بود.

شینا انصاری ادامه داد: براساس برنامه سوم توسعه شهر تهران شهرداری تهران باید سالانه دو درصد انرژی برق ساختمان های خود را از انرژی های تجدید پذیر فراهم کند و باید ۶۰۰ کیلو وات ساعت سالانه از این طریق برق تامین کند که برنامه ریزی هایی برای رسیدن به این هدف در نظر گرفته شده است و در صورتی که ۶۰۰ کیلو وات محقق شود از انتشار ۷۰۰ تن گاز گلخانه ای در پایتخت کاسته خواهد شد.

وی گفت: درست است که این نیروگاه خورشیدی یک نیروگاه کوچک به شمار می رود، اما موجب کاهش ۲۲ تن تولید دی اکسید کربن خواهد شد و از سوی دیگر نیروگاه های کوچک زمانی که کنار یکدیگر قرار گیرند حجم قابل توجهی تولید برق تجدید پذیر رخ می دهد که کاهش آلودگی های زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

مدیرکل اداره محیط زیست و توسعه ‌پایدار شهرداری تهران یادآور شد: در شهر تهران به طور میانگین ۳۰۰ روز آفتابی وجود دارد و این یک پتانسیل بالا برای تولید انرژی های تجدید پذیر است که خوشبختانه با همت مدیران شهری در منطقه ۱۷ از این انرژی پاک و خدادادی استفاده مطلوبی صورت خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۱۷ نیز درباره این نیروگاه خورشیدی مورد افتتاح گفت: در خصوص موضوع انرژی های تجدید پذیر در ساختمان های اداری شهرداری منطقه ۱۷ پیرو مصوبات شورای شهر تهران اقداماتی انجام شده است.

داود لطفی ادامه داد: نخستین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۷ با ظرفیت ۲۰ کیلو وات مورد افتتاح قرار گرفته است، این نیروگاه پنل های ۲۵۰ واتی با برند معتبر که از استانداردهای روز دنیا برخوردار است را مورد استفاده قرار داده است، احداث سیستم انرژی های تجدید پذیر این نیروگاه از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و آزمایش های لازم در این نیروگاه انجام شده و امروز به شکل کامل مورد مدار قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۱۷ دلیل احداث این نیروگاه خورشید در پشت بام ساختمان مدیریت بحران منطقه ۱۷ را این طور عنوان کرد: در شرایط عادی این نیروگاه انرژی برق ساختمان را تامین خواهد کرد و در صورت وقوع حوادث که سیستم برق شهری دچار مشکل شود این ساختمان که نقش مدیریت بحران در منطقه ۱۷ را دارد با مشکل قطعی برق مواجه نمی شود و به نوعی خود مدیریت بحران با مشکل بحران امکانات مواجه نخواهد شد و مدیریت پدافند غیرعامل را به خوبی انجام می دهد.

لطفی اضافه کرد: این ساختمان به عنوان سومین ساختمان شهرداری تهران است که از نیروگاه خورشیدی برخوردار است و توان تولید انرژی برق این ساختمان را خواهد داشت و سالانه  ۳۰ هزار کیلو وات برق تولید می کند و به نوعی ۲۰ درصد از مازاد برق مصرفی در این ساختمان قابل عرضه به شبکه برق شهری خواهد بود.

بوستان جنگلی خوارزمی در منطقه ۲۱  افتتاح شد

آیین افتتاحیه بوستان جنگلی موسوم به «خوارزمی» با حضور مدیران ارشد شهری منطقه ۲۱ و مسئولین گروه شرکت های داروسازی خوارزمی برگزار شد که این مراسم به همراه آئین درختکاری در بوستان جنگلی خوارزمی با هدف غرس نهال های شناسنامه دار به نام کارکنان شرکت داروسازی خوارزمی و مدیران شهری منطقه۲۱ همچنین به منظور افزایش حس تعلق مکانی و برون سپاری نگهداشت این فضای سبز انجام پذیرفت.

آیین نیکو و پسندیده غرس نهال در ایام پایانی اسفند ماه و هفته درختکاری و منابع طبیعی همه ساله توسط مدیران شهری و با همراهی خوب شهروندان انجام می گیرد که با نوآوری خاص منطقه ۲۱، امسال، صنایع و کارخانجات نیز همپای سایر اقشار جامعه در امر درختکاری مشارکت فعال داشتند.

با احیای فضای سبز شهری می توان گامی موثر در حفظ محیط زیست، افزایش سرانه فضای سبز و در نهایت پاکیزگی هوای کلانشهر تهران برداشت.

گستراندن ۲ کیلومتر فرش گل در حاشیه معابر جنوب غرب پایتخت

شهردار منطقه ۱۸ تهران گفت : در راستای افزایش چشم اندازهای بصری و تلطیف روحیه شهروندان پیش از آغاز سال جدید، دو کیلومتر فرش گل در حاشیه و شریانهای ارتباطی گسترانده شد.

سید محمد فیاض با اشاره به این نکته که مدیریت شهری بعنوان متولی اصلی در اداره امور شهر، برای استقبال از نوروز برنامه های متنوعی را پیش بینی و به اجرا در خواهد آورد، اظهار داشت : علاوه بر گسترانده شدن این حجم از فرش گل در حاشیه معابر و شریانهای ارتباطی، هزاران اصله نهال به مناسبت فرا رسیدن هفته درختکاری و منابع طبیعی میان شهروندان توزیع و در بوسانها و حاشیه معابر غرس گردید.

وی ادامه داد : استقرار چندین المان تخم مرغ رنگی از جنس فایبرگلاس به همراه گستراندن سفره هفت سین نوروزی در مبادی ورودی و خروجی و میادین اصلی از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای استقبال از نوروز ۱۴۰۰ می باشد.

این مقام مسئول همچنین از بازپیرائی و رنگ آمیزی انواع المانهای شهری نظیر هندریل، پرتابلهای تبلیغاتی، جداره های بدمنظر و پلهای عابر پیاده به همراه اجرای طرح کوچه رنگ در قدیمی ترین معبر واقع در بخش حریم و نور پردازی ابنیه های تحت پوشش بخش دیگری از این اقدامات را در بر گرفته است.

فیاض در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به راه اندازی دومین شعبه از فروشگاه های زنجیره ای گلماند در مجموعه شهربانو به جهت فرهنگ سازی میان شهروندان و اهمیت مقوله تفکیک پسماند از مبداء، یاد آور شد : همزمان با اجرای این قبیل اقدامات، جداول، انهار، مسیلها، المانهای شهری، مخازن مکانیزه زباله و المانهای شهری بطور مستمر پاکسازی و شستشو تا شهروندان بدون دغدغه خاطری در ایام شیوع ویروس کرونا به استقبال ایام نوروز بروند.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه نه تهران شهرداری منطقه دو تهران اخبار کنکور انرژی های تجدید پذیر شهرداری منطقه ۱۷ نیروگاه خورشیدی شورای شهر تهران شهرداری تهران بحران شهرداری مدیریت بحران شهردار منطقه سفره هفت سین مدیران شهری مدیریت شهری تولید انرژی محیط زیست مصرف انرژی شهری منطقه وزارت دفاع راه اندازی پادگان جی کامیون ها کیلو وات عید مبعث فضای سبز محله ها نهال ها منطقه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: تمایل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی، موجب شده ۳۱ پروژه در این منطقه باکاربری های مختلف اجرا شود که در حال حاضر بالاترین تعداد پروژه‌های مشارکتی را بین مناطق برخوردار است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی برای پروژه‌های شهری اظهار کرد: سالیانی است که شهرداری اصفهان تجربه همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های خود را داشته و دلایل مختلفی موجب ادامه این روند در مدیریت‌های مختلف شهری بوده است.

وی افزود: کاهش هزینه یکی از راهکارهای بخش خصوصی است که از طرفی دیگر به‌دلیل نبود موانع پیش روی شرکت‌های خصوصی، سرعت اجرای پروژه بالا رفته، با تورم کمتری روبه‌رو شده و مقرون به صرفه است، ارتقای کیفی و به کار بردن خلاقیت‌ها و ایده‌های به روز پروژه‌ها از راهکارهای دیگری است که منافع عمومی را در پروژه‌ها به همراه خواهد داشت؛ همین موضوع موجب شده مدیران شهری پروژه‌های خود را با مشارکت بخش خصوصی همراه سازند.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد پروژه‌های مشارکتی تصریح کرد: در این منطقه ۳۱ پروژه مشارکتی با کاربری‌های تجاری، اداری، پارکینگ و مسکونی در دست اقدام دارد به‌صورتی که ۱۲ پروژه فعال، ۱۲ پروژه در مرحله اتمام، ۲ پروژه در مرحله صدور پروانه ساختمانی و ۵ پروژه در مرحله انعقاد قرارداد در دست دارد.

محمدحسینی ادامه داد: سال جاری ۶ پروژه مشارکتی با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده که آماده معرفی به سرمایه‌گذاران است و با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران در این منطقه، روند جذب سرمایه‌گذار به سرعت انجام و پروژه‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مشارکتی میخک گفت: این پروژه در محله خانه اصفهان خیابان شهید دوران واقع شده و در زمینی به مساحت ۹۰۲ با زیربنای ۳۸۷۹ مترمربع در حال احداث است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با طراحی خوب این پروژه ۲۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که پیشرفت ۵۵ درصدی داشته است.

کد خبر 748300

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان