Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی،دادستان قزوین گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه باغستان وجود داشته، تعدد مراجع تصمیم ‌گیرنده یا تصمیم ساز است؛ لذا ما در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به عنوان یک سازمان فراتر از بخش‌ها و مجموعه‌ها ورود پیدا کرده و پیگیر موضوعات هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ همایش مردمی بزرگداشت هفته منابع طبیعی با حضور مسئولان استانی و شهری همچنین باغداران و فعالان و کنشگران محیط زیستی و اجتماعی ظهر امروز(چهارشنبه)در باغستان سنتی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد قاسمی در این همایش اظهار کرد: مباحث مربوط به حوزه باغستان به امروز و دیروز ختم نمی‌شود، ما از سال گذشته به منظور مطالبه‌گری از برخی سازمان‌ها و نهادهای مربوط که به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کردند به این حوزه ورود کردیم که همزمان با مطالبه‌‌ مرکز استراتژیک ریاست جمهوری و ابلاغ مکاتبات دادستانی کل کشور صورت گرفت.
وی افزود: در راستای اجرای دستور ریاست دادگستری استان در ذیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال، کارگروه صیانت از باغستان‌های سنتی قزوین تشکیل شد، چه بسا که ما همواره به دنبال فضای سبز و ایجاد پوشش گیاهی هستیم اما متاسفانه این نعمت را که سالیان سال در قزوین وجود دارد با عملکرد خودمان به این وضعیت درآورده‌ایم.
دادستان قزوین بیان کرد: طی جلساتی که برگزار شد، حفظ وضعیت موجود در باغستان و احیای آن را به عنوان دو موضوع مهم در دستور کار قرار دادیم تا علاوه بر جلوگیری از تجاوز، تخریب و از بین بردن وضعیت طبیعی به دنبال احیای آن باشیم؛ چراکه از دید بسیاری از ما باغستان‌ها در شرایط موجود، وضعیت مطلوبی ندارند.
قاسمی ادامه داد: در این راستا دو ماموریت در قالب دریافت گزارش‌ها و گله‌مندی‌ها درباره وضعیت باغستان و وظایفی که سازمان‌ها و نهادها باید انجام می‌دادند و اینکه بتوانیم برای حل مشکلات یک نسخه کارشناسی شده در نظر بگیریم، ابلاغ شد تا بتوانیم بهترین شرایط را در باغستان‌ها رقم بزنیم.   نقش باغداران و مالکین در حفظ باغستان سنتی سازنده است وی ابراز کرد: در این زمینه نقش باغداران و مالکین غیر قابل انکار است و ما نمی‌توانیم مانند آن‌ها که عمری در آنجا به سر بردند، تصمیم بگیریم بنابراین در بحث‌های حفظ و نگهداری وضعیت موجود و اجرای سیاست‌ها، نقش باغداران و مالکین می‌تواند سازنده باشد و این کارگروه نیز آماده هرگونه نظراتی است.
دادستان قزوین تصریح کرد: ورود به حوزه باغستان یک نسخه چندوجهی است که باید آن را به عنوان یک بسته کلی در نظر بگیریم لذا نمی‌توانیم به صورت موردی یا منطقه‌ای در مورد آن اظهارنظر کنیم به طوریکه در مباحث آب باید تمام وجوه حق آبه در نظر گرفته شود.
قاسمی بیان کرد: برای اولین بار در این سال‌ها ساخت و سازهای غیرمجازی که در باغستان وجود داشت را در اجرای تبصره دو ماده ۱۰قانون حفظ کاربری اراضی زراعی اجرایی کردیم و این آمادگی وجود دارد.
وی اذعان کرد: دستگاه قضا حوزه باغستان را فراتر از شورای شهر و شهر قزوین می‌داند؛ چراکه یک بحث ملی و کشوری بوده که ثبت تاریخی و ملی شده است؛ بنابراین ثبت این حوزه به عنوان اثر ملی نسخه شفابخشی نیست بلکه وظایف میراث فرهنگی را افزایش می‌دهد.
دادستان قزوین اظهار کرد: میراث فرهنگی باید برای این ثبت ملی برنامه‌های مدونی داشته باشد و بر اساس تکالیفی که قانون‌گذار برای آن در نظر گرفته عمل کند و همچنین نهادها و سازمان‌هایی دیگر نظیر شورای شهر، شهرداری، آب منطقه‌ای، محیط زیست و منابع طبیعی نیز این آمادگی وجود دارد.
قاسمی افزود: با توجه به دستورات ریاست جدید قوه قضاییه بحث مطالبه‌گری با محوریت مردم مطرح شده که با استفاده از ظرفیت‌های مردم و اطلاعات کارشناسی شده‌ای که در اختیار ما قرار می‌گیرد در جهت منافع مردم تصمیم‌گیری کنیم چه بسا که هرگاه منافع مردم تامین شود منافع بیت‌المال و حقوق عامه نیز تامین خواهد شد.

  حفظ باغستان سنتی قزوین یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی است
وی ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه باغستان وجود داشته تعدد مراجع تصمیم ‌گیرنده یا تصمیم ساز است لذا ما در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به عنوان یک سازمان فراتر از بخش‌ها و مجموعه‌ها ورود پیدا کرده و پیگیر موضوعات هستیم و نهادها و سازمان‌های دیگر نیز می‌توانند موضوعات را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارائه کنند تا با همکاری هم بهتر بتوانیم به وظایف قانونی خود جامه عمل بپوشانیم.
قاسمی عنوان کرد: حضور ریاست دادگستری کل استان به عنوان بالاترین مقام قضایی در این جلسه نشان از این است که باغستان سنتی قزوین یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی است.
دادستان قزوین بیان کرد: بر اساس تصمیمات جلسات کارگروه، پیگیری ابطال پروانه فعالیت برخی از صنوف در سطح باغستان صورت گرفت چه بسا که بسیاری از تغییر کاربری‌ها از همین جا آغاز می‌شود؛ بنابراین فعالیت ما در باغستان نباید منافاتی با فلسفه آن داشته باشد که در این راستا برای اولین بار طبق قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ اجرا شد.
وی با بیان اینکه سند راهبردی باغستان در حال پیگیری و انجام است، ادامه داد: تامین حق‌آبه برای باغداران نیز از دیگر وظایفی است که باید انجام شود؛ همچنین الزام نیروی انتظامی و بقیه سازمان‌ها به گشت در باغستان در جهت تامین امنیت آن نیز به عنوان موضوع دیگری است که مطرح شده است.
این مقام مسئول در پایان گفت: موضوع ایجاد سد پلاستیکی در باغستان نیز به دستور رییس دادگستری متوقف شده و باید بررسی‌های دقیق‌تری در این زمینه صورت گیرد. انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای حفظ حقوق بیت المال باغستان سنتی قزوین دادستان قزوین حوزه باغستان سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۸۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد