Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشم نژاد کارشناس هواشناسی کوهستان در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سازمان هواشناسی کشور ورود و فعالیت یک سامانه ناپایدار در اواخر هفته به ویژه در روز جمعه را پیش بینی کرده است.

او ادامه داد: این پیش بینی‌ها از افزایش وزش باد، بارش‌های شدید و رعد و برق در ارتفاعات و کوهستان‌های کشور خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشم نژاد با اشاره به اینکه وقوع این ناپایداری‌ها در زاگرس و البرز در شمال غرب و شمال شرق بیشتر است، افزود: بارش‌های قابل ملاحظه همراه با باد‌های شدید امکان وقوع بهمن در مناطق کوهستانی را افزایش می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی با تاکید بر مد نظر قرار دادن توصیه‌های جوی در هنگام صعود به ارتفاعات، اظهار کرد: با توجه شرایط متغییر جوی در کوهستان یعنی وزش باد، بارش و کاهش محسوس دما، همراه داشتن تجهیزات کوهنوردی به صعود ایمن کمک خواهد کرد.

هاشم نژاد در پایان گفت: از آنجا که گاهی اوقات در کوهستان شاهد همزمانی شرایط مخرب جوی هستیم همراه داشتن تجهیزات کمکی به کوهنوردان نمی‌کند و لازم است برای اجرای برنامه‌های صعود توصیه‌های هواشناسی کوهستان را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کوهستانی بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی‌ها درکشور

 در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور رگبار و رعد و برق رخ شاهد خواهیم بود. بارش ها در جنوب و شرق کشور شدتی بیشتری دارند.بارندگی‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، اراک، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، خوزستان، هرمزگان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد ادامه دارد.بارش‌ها در برخی از مناطق شهری موجب آب گرفتگی معابر شد،و هشدار سطح نارنجی برای برخی از مناطق توسط سازمان هواشناسی صادر شده است. همچنین بیشترین بارش‌ها مربوط به استان ایلام با ۴۸ میلیمتر است.جمعه ۱۴ اردیبهشت در نوار غربی کشور رگبار و رعدوبرق، در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق بارش پراکنده و در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. جمعه بارش در غرب و جنوب غرب شدت خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۴؛بارش‌ سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۴ اردیبهشت
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی
  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران