Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی با اشاره به ضروت انس با کتاب و مطالعه گفت: کودکان و نوجوانان سلیقه مطالعاتی خود و علاقه خود به موضوعات کتاب را برای هدف گذاری آینده مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، در ادامه سلسله نشست های کتابخوانی اعضای باشگاه های کتابخوانی تیران و کرون، باشگاه کتابخوانی «قدم قدم تلاش تا موفقیت«  که در بخش معاونت بانوان و خانواده کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران تشکیل شده، در نشستی با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نویسنده کتاب های تاریخی، دیدگاه ها و اندیشه های خود را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برنامه ریزی برای توسعه فرهنگ مطالعه و تقویت این حوزه در بین بانوان ضرورتی غیرقابل انکار که باید به آن در سطح عالی توجه شود و از سنین کودکی به این موضوع مهم پرداخته شود.

*شناخت سلیقه مطالعاتی برای هدف گذاری آینده

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون در این نشست با اشاره به اینکه تفاوت سلیقه افراد در حوزه کتاب نیز وجود دارد، افزود: هر فردی باید این علاقه مندی خود را به خوبی بشناسد و بر اساس آن سیر مطالعاتی مشخص کند.

 

»اقبال صالحی» افزود: کودکان و نوجوانان سلیقه مطالعاتی خود و علاقه خود به موضوعات کتاب را برای هدف گذاری آینده مشخص کنند تا به واسطه این شناخت در مسیر تحصیل و زندگی آینده نیز موفقیت هایی بدست آوردند.

 

وی با بیان اینکه دامنه رشته ای موسیقی و دیگر عرصه های هنری گسترده است، خاطرنشان کرد: در این تنوع رشته هر فردی بر حسب علاقه و توانایی خود یک رشته هنری را انتخاب می کند و این موضوع در عرصه کتابخوانی نیز اینگونه است.

 

صالحی ادامه داد: برخی کتاب تاریخی، برخی رمان، بعضی روانشناسی، برخی دینی و اعتقادی، بعضی ورزشی و مواردی از این قبیل را انتخاب می کنند و همین موضوع به آینده روشن آن ها کمک خواهد کرد تا متناسب با برنامه زندگی پیش بروند.

 

وی خلاصه نویسی، خلاصه گویی، انس با کتاب و اقداماتی از این قبیل را برای ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش دانش علمی فردی و اجتماعی مهم بیان کرد و یادآورشد: فرهنگ مطالعه باید بیش از گذشته ترویج و توسعه پیدا کند.

 

*اعتماد خانواده ها به کانون های مساجد

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به اینکه این باشگاه کتابخوانی در کانون مسجد تشکیل شده، گفت: خانواده ها اعتماد خوبی به محیط و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد دارند.

 

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان از این فرصت برای اوقات فراغت و پیشرفت خود استفاده کنند و فرصت های طلایی برای زندگی خود بسازند.

 

صالحی با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی تیران در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری ممتاز و پیشتاز است، اذعان داشت: بسیاری از کودکان، نوجوانان و جوانان قادر به استفاده از این فرصت خواهند بود.

*فرصت برای فعالیت دخترها در کانون فراهم است

 

معاون بانوان و خانواده کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران در این نشست گفت: فرصت برای فعالیت دخترها در این مرکز فرهنگی و هنری فراهم است و با دعوت از دوستان خود زمینه های فعالیت و بهره گیری افراد جامعه را گسترش دهند.

 

«یگانه سلطانی» خاطرنشان کرد: تلاش و اهتمام بیشتر برای مطالعه کتاب فرصت های اوقات فراغت افراد را غنی و فرصت های زیادی برای پیشرفت فراهم می کند.

 

*علاقه به مطالعه و نویسندگی در بین اعضا باشگاه کتابخوانی

 

تسهیل گر باشگاه کتابخوانی «قدم قدم تلاش تا موفقیت«  گفت: امسال دومین باشگاه کتابخوانی در شهرستان تشکیل شده که افراد زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است.

 

«مبینا دادخواه» گفت: علاقه به مطالعه و نویسندگی در بین اعضا باشگاه کتابخوانی وجود دارد که با خواندن و خلاصه نویسی و معرفی کتاب فرصت های جذابی ایجاد شده و برخی از نوجوانان به سمت نویسندگی هدایت شده اند.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان شهرستان تیران و کرون کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اصفهان کودکان و نوجوانان باشگاه کتابخوانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در اولین نشست کارگروه استانی برنامه‌های تابستانی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در استان فارس هدف از برگزاری این نشست را غنی سازی و هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان برشمرد و گفت: در این نشست‌ها می‌توان با استفاده از تجربه‌های خوب کانون‌های فرهنگی هنری موفق، چگونگی حمایت از برنامه‌های سایر کانون‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس در ادامه از پیگیری بیش از یک‌صد خدمت برای ارائه به کانون‌ها در فصل اوقات فراغت تابستان سال جاری خبر داد و افزود: این خدمات در زمینه استفاده از استخر، سینما، اردوگاه‌ها و زمین چمن فوتبال است که مراحل انعقاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است و برای استفاده از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او بر ارسال گزارش برنامه‌های اوقات فراغت برای انعکاس در کانال‌ها و سایت‌های خبری از سوی کانون‌ها تأکید کرد و افزود: برخی از برنامه‌های کانون‌ها پس از اطلاع‌رسانی می‌تواند الگوی مناسبی برای اجرا در دیگر کانون‌های مساجد استان باشد.

امیدی همچنین تاکید کرد: کانون‌ها پس از دریافت مجوز برنامه‌های مختلف و متعددی را با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند، اما لازم است که رشته‌های تخصصی مورد علاقه نسل نوجوان و جوان امروز را نیز مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان