Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از یوروآسیا، نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توییتر نوشت: عصر دیروز (سه شنبه) جلسه‌ای میان ملا عبدالغنی برادر رییس دفتر سیاسی [امارت اسلامی افغانستان] و هیئت همراه و "دبورا لیون" (نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان) و تیمش صورت گرفت.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان خاطر نشان کرد که دو طرف در مورد روند صلح داخلی افغانستان، احتمال حذف اعضای این گروه از لیست سیاه سازمان ملل و پیشنهاد واشنگتن برای گنجاندن نمایندگان طالبان در دولت افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان افزود که هیئت طالبان از سازمان ملل متحد درخواست کرده تا تحقق توافق نامه ایالات متحده و طالبان را تقویت کند.

در فوریه گذشته (اسفند سال ۹۸)، طالبان و دولت افغانستان با میانجیگری ایالات متحده به توافق مهمی دست یافتند و زمینه را برای گفت‌وگوهای صلح فراهم کردند، این مذاکرات از ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) در دوحه پایتخت قطر آغاز شد.

به‌رغم آغاز گفت‌وگوهای میان طالبان و دولت افغانستان، روند خشونت در این کشور متوقف نشده و در ماه‌های اخیر افغانستان شاهد حملات گسترده‌ای از بمب‌ها و درگیری‌ها بوده است.

برچسب‌ها قطر سازمان ملل متحد افغانستان طالبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر سازمان ملل متحد افغانستان قطر سازمان ملل متحد افغانستان طالبان اخبار کنکور سیاسی طالبان دفتر سیاسی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد

ارگ طالبان از دیدار مولوی عبدالکبیر با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل خبر داده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان در دیدار با سفیر روسیه در کابل گفت رابطه این گروه با مسکو به نفع هر دو جانب است و سبب ثبات و پیشرفت در منطقه می‌شود.

وی مناسبات میان طالبان و مسکو را «مهم و دوستانه» خوانده و از سرمایه‌گذاران روسی خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، طالبان به نقل از ژیرنوف نیز نوشته‌اند که وی خواستار گسترش مناسبات میان این گروه و مسکو است.

پیش از این، میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به رسمیت شاختن طالبان به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند