Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@02:03:33 GMT

رایزنی برجامی ظریف با همتای فنلاندی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۸۰۵۵۷

رایزنی برجامی ظریف با همتای فنلاندی

 خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو، با یادآوری عهدشکنی آمریکا در توافق برجام و وضع تحریمهای ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران و انفعال اروپا در قبال آن، به خویشتنداری ایران و ایفای کامل تعهدات خود تا یک سال پس از آن اشاره کرد و افزود، گامهای جبرانی ایران نیز در چارچوب برجام بوده و هدف آن اعاده توازن و حفظ برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظریف افزود: در صورتی که آمریکا تحریم های غیرقانونی خود را بردارد و تعهدات خود در برجام را اجرایی کند، ایران نیز از گامهای جبرانی خود که همه آنها برگشت پذیر هستند، برخواهد گشت.

ظریف همچنین از همتای فنلاندی خود دعوت کرد تا در فرصتی مناسب به تهران سفر کند.

پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند نیز در این گفت‌وگو ضمن اعلام حمایت کشورش از برجام، خواستار دادن فضای بیشتر به دیپلماسی  شد.

وی ضمن گفتگو در باره همکاریهای دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، بهداشتی و کنسولی،  تعاملات مراکز مطالعاتی دو کشور را مورد تاکید قرار دارد و از برگزاری نشست وزرای خارجه اروپایی در چارچوب فروم هلسینکی خبر داد و از دکتر ظریف برای شرکت در آن دعوت کرد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف وزیر خارجه فنلاند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۸۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • خاندوزی: گفت‌و‌گوی سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم
  • خاندوزی: گفت و گوی سازنده ای با همتای سعودی داشتیم
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران